לאחרונה, כמעט כל יום אני מדבר עם לקוחות פוטנציאליים אשר מעוניין בשירותי קידום אתרים. אנשים חכמים, לפחות רובם, אבל לצערי לרובם אין מושג ירוק איך לבחור חברה לקידום אתרים שתוביל אותם להצלחה.
בעבר כתבתי על כך פוסט שלם בשם איך קונים קידום אתרים בישראל ?, אבל כנראה שחייבים עוד אחד.
מה לקוחות פוטנציאליים שואלים אותי בטלפון ?
רובם שואלים את אותן שאלות בגירסאות שונות, למשל :
- עד כמה גדולה החברה שלך ?
- כמה עולה קידום אתרים ?
- האם קידמת כבר אתרי צ'יוואוות בעבר ?
עכשיו, האם אתה חושב שבאמצעות השאלות הללו תוכל לבחור חברת קידום אתרים ראויה, מקצועית ומיומנת שתוביל אותך להצלחה ? – לפי דעתי לא. אני לא קידמתי אתרי צ'יוואוות בעבר ולצערי אם החברה המתחרה תגיד שכן (ולא משנה אם הם קידמו צ'יוואוות בעבר או לא…), סביר להניח שתסגור איתם את העסקה.
איך לבחור חברה לקידום אתרים ?
אם אתה עומד לבחור חברה לקידום העסק שלך, הנה 10 טיפים, שאלות ונקודות שיעזרו לך באמת לברור בין שלל החברות בתחום :
- מהם השלבים העיקריים בפרויקט SEO ? – בקש מאיש המכירות או האיש הטכני שיסביר לך מהם השלבים שהם נוקטים על מנת לקדם את האתר שלך במהלך פרויקט קידום אתרים אורגני.
- כמה זמן אתה מקדם אתרים באינטרנט ? – אם התשובה היא יותר מ – 10 שנים, הם משקרים !. אם התשובה היא פחות משנה עד שנתיים, שאל אותו איך הוא למד את התחום.
- האם תוכל להפנות אותי ל – 3 לקוחות עבר ? – לעיתים קרובות, שאלה זו יכולה לצמצם את כמות הנבדקים בצורה משמעותית. דבר עם לקוחות עבר ונסה לבחון את רמת המחוייבות, היחס והשירות הכולל של החברה.
- הצבת מטרות ברורות – בקש להציב 2-3 מטרות ברורות אשר יבחנו בחודשים הראשונים לפעילות. כדאי להבהיר לחברה שתציב מטרות ריאליות ולא מטרות בלתי אפשרויות להשגה – צפה לקבל הרבה בולשיט שכתוב יפה.
- איך אתה מודד הצלחה בקידום אתרים ? – אם התשובה היא מיקומים ולא יותר מזה, ברח כמה שיותר מהר. אם התשובה היא באמצעות תנועת גולשים, הגדלת מכירות וחשיפה – המצב מעולה !
- איפה יופיעו הקישורים שלי ? –התשובה צריכה להיות עניינית ולא זה סוד מקצועי, אני פשוט לא יכול לחשוף את זה בפניך.
- האם אתה כותב בלוג מקצועי ? – מבחינתי, כל חברת SEO מקצועית תרצה לשתף מידע על הפעילות השוטפת שלה. SEO זה לא רק צד טכני, זה גם הרבה תקשורת בין אנשים, אני לא רואה חברה מקצועית באמת שלא תנהל בלוג או איזור ידע באתר שלה.
- מחירי קידום אתרים – מחיר נמוך מידי צריך להוות נורת אזהרה, קידום אתרים זול מידי, לא יביא אותך למיקומים הנכונים שבהם עושים את הכסף הגדול באינטרנט.
- נקודה אחרונה, קרא את הצעת המחיר ששלחו לך – אתה הולך לשלם בשנה הקרובה לחברת קידום אתרים אלפי שקלים, אז ראבק קרא מה שכתוב בהצעת המחיר שלה !. לפעמים יש לי תחושה שאף אחד לא קורא את המידע שאני שולח לו, אני יכול בקלות לשלוח PDF עם 20 עמודים המכילים תמונות של צ'יוואווה ואף אחד לא ישים לב לזה בכלל.
- מה הטיפ שלך ? – שתף אותנו בתגובות ממש פה למטה…
לסיכום, תחום ה – SEO מורכב במיוחד ומדובר בהשקעה מהותית מתקציב הפרסום של העסק שלך. אם אתה רוצה להצליח, להוביל ולשלוט בעמוד הראשון של גוגל – אתה חייב חברה שתהיה איתך ולא נגדך !
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
כל מילה בסלע.
האם קידמת כבר אתרי צ'יוואוות בעבר ?
גדול
א) יש אנשים שמקדמים אתרים יותר מ-10 שנים
ב) כתיבת בלוג מקצועי היא לא דבר קריטי, יש מקדמים מדהימים בלי בלוג לרפואה
ג) מחיר נמוך מדי – בישראל, די קשה לדעת מה זה נמוך, סביר וגבוה
ד) קריאת הצעת המחיר – לא נראה לי שזה קשור למאמר, עצם הקריאה לא קשורה לבחירת חברת קידום אתרים טובה.
אורי, אני שמח לראות אותך כאן, בקשר להערות :
1. אני לא מכיר הרבה שמקדמים אתרים יותר מעשור.
2. מסכים איתך שאפשר למצוא יוצאים מן הכלל, אבל אישית אני חושב שזה כן מראה על רמת רצינות כלשהי.
3. זו כבר סוגיה אחרת. לדעתי, רוב התקציבים בישראל עומדים סביב ה – 2000 ש"ח לחודש. בתקציב כזה אפשר לעשות הרבה דברים בגוגל ישראל.