לפני שבוע הייתי במפגש ייחודי אשר כלל מספר מקדמי אתרים, יזמים ומשווקים באינטרנט. במהלך המפגש, אחד היזמים סיפר שהוא בעיצומו של קורס קידום אתרים לאחר שלא הצליח להבין, איך לקנות קידום אתרים.
אותו יזם סיפר כי הוא יודע לקנות (הוא אפילו הגדיר את עצמו בצחוק כחצי שמאי…), הוא קונה הרבה דברים דרך האינטרנט, אבל במשימה הזו הוא לא הצליח להבין מה באמת חשוב.
איך קונים קידום אתרים בישראל ?..אבל באמת, איך קונים?
כששמעתי את הסיפור הנ"ל, צחקתי קצת. אבל אחרי כמה שעות שחשבתי על זה שוב על סיגריה בשקט, הבנתי שבאמת יש פה בעיה מהותית שכל לקוח עובר – כולנו יודעים לקנות 1001 מוצרים ושירותים, אבל איך לעזאזל קונים קידום אתרים בישראל?
לאחר שהסתכלתי על אתרי החברות, הפרילנסרים והיועצים הרבים מצאתי 3 אלמנטים שחוזרים על עצמם בכל אתר :
- מצויינות – כולם טובים, כולם חכמים וכולם יודעים את גוגל לאורכה ולרוחבה. כל אתר, ללא יוצא מן הכלל, הצהיר שבעליו הם הטובים ביותר !
- פחד ואימה – כולם יודעים את גוגל, אבל כולם גם יודעים להפחיד את הלקוח ולהצהיר שמקדם אתרים חובבן יכול לגרום לנזק בלתי הפיך לאתר. אם תבחר במקדם אתרים שכזה תוכל למצוא את האתר שלך נעלם מהאינדקס של גוגל.בפועל, בשביל שאתר יענש ויעלם לחלוטין, צריך באמת להיות מטומטם ולעבור על כל חוק כתוב ולא כתוב של גוגל – סביר להניח, שזה לא יקרה לך.
- חוסר התחייבות – כולם יודעים להגיד שקידום אתרים לוקח זמן, סבלנות ועבודה. בנתיים, כמובן שאנחנו גובים את הריטיינר החודשי אבל תוצאות, רק בעוד 6 חודשים לפחות (אם בטעות אתה פועל בתחום תחרותי באמת, תצטרך לחכות אף יותר).
אז מה יש לנו, כולם מומחים בקידום אתרים, כולם מפחידים אותנו וכולם לא מתחייבים שבכלל נגיע למקום הראשון שבו עושים את הכסף הגדול.
איך לבחור חברת קידום אתרים מקצועית?
אכן, יש פה בעיה קשה במיוחד כאשר באים לקנות פתרונות קידום אתרים אורגניים בתוצאות החיפוש של גוגל.
כיום, למרות שיש מספר קורסים וסמינרים אשר מופעלים על ידי מספר מכללות וחברות קידום אתרים, אין הסמכה רשמית למקצוע מטעם גוגל (למעט, הסמכת גוגל Adwords אשר מתייחסת לפרסום PPC, תשלום על כל לחיצה, בגוגל) ומדיניות זו הופכת את התחום כולו לתחום בו חסמי הכניסה הם נמוכים במיוחד.
הדרך היחידה בה תוכל להעריך את איכות החברה שעומדת בפניך היא לא באמצעות הסמכות קיקיוניות אלא באמצעות תוצאות בשטח, ידע וניסיון בפועל.
אילו שאלות צריך לשאול חברות קידום אתרים?
צור קשר עם חברות שהתרשמת מהן ובדוק את הביצועים שלהם בתחומים שונים. בדוק את רמת המומחיות של עובדיה באמצעות שאלות ובדיקת התשובות שלהם בפורומים מקצועיים, קבוצות פייסבוק או חברים שמבינים משהו בתחום.
בנוסף, בדוק כמה זמן עובדת החברה בתחום? אלו אתרים היא מתחזקת באופן פעיל? כמה אתרים יש לה באינטרנט? ( לרוב חברות הקידום הרציניות יש תשתיות בכל תחום ותחום, גם לנו יש קרוב ל – 500 אתרים ברשת ואנחנו ממשיכים את הספירה בכל חודש), האם היא משתמשת באתרים אלה לקידום לקוחות או שהיא יוצרת אסטרטגיה מותאמת אישית לכל לקוח? האם יש לה התמחות בתחום מסויים (למשל, קידום אתרי פרחים, עורכי דין, טכנולוגיה, משחקים וכדומה..)?
קניית פתרונות קידום אתרים הם בהחלט סוג של הימור. בפוקר, יכול להיות שהקלפים שנכנסת איתם יחזיקו עד ה – River ויכול להיות שתישבר כבר ב – Turn. כך גם בקידום אתרים, בהחלט יתכן שהחברה שתבחר תגיע לתוצאות הרצויות אבל חייבים לזכור שיכולה להיות אפשרות שלא תגיע ושילמת כסף רב לשווא (למרות, שאותה חברה בהחלט השקיע זמן, כסף ומאמצים רבים לקידום האתר שלך).
בסופו של דבר, רוב החברות בישראל נכשלות בביצוע קידום אורגני כי בעמוד הראשון של גוגל יש מקום רק ל – 10 אתרים בלבד, עמוד שני, שלישי ורביעי, זה כישלון מהדהד, שם לא תראה שקל אחד.
אשמח לשמוע את דעתך, מה אתה חושב על הנושא ?
אני חושב שמקדמי האתרים דופקים את עצמם כשהם מתחייבים, הלקוח רגיל למדוד ביצועים במילות מפתח ומיקומים ולא בלידים או עליה כוללת של מספר הכניסות לאתר.
איתי, ההתייחסות שלי להתחייבות היא למיקומים/מילות מפתח.
גוגל טוענים שאי אפשר להתחייב, אבל לצערנו אם אתה רוצה לעבוד בישראל – אתה חייב להתחייב לטווח מיקומים כלשהו.
אני מסכים איתך שהתחייבות לעליה בביצועי האתר מבחינת מכירות או לידים היא טעות, משום שיש יותר מידי פרמטרים שלא תלויים בך.
היי עידן,
נהנתי לקרוא את הפוסט שלך,
דרך אגב ישנה אפשרות להתחייבות אבל רק אם ותבצע מדידה מדויקת,
מעבר לכך האם אתם כחברה גדולה לקידום אתרים ממשיכים לבנות אתרי תמיכה?
באיזה תחומים ?
פעמים רבות מידי אני שומע את הטיעון "גוגל טוענים שאי אפשר להתחייב" או "גוגל טוענים שאסור להתחייב". אז מה אם גוגל טוענים? הם טוענים הרבה דברים ולא צריך להסכים עם כולם. מקדמי אתרים טובים יודעים למה הם מסוגלים בהסתמך על הניסיון שיש להם. כמובן יש טווח טעות. בכל אופן מקדמי אתרים צריכים להתחייב לפחות "התחייבות רכה" – כלומר עליה במספר הגולשים באתר, עליה במספר ההמרות וכו'.
זיו, אני מסכים איתך שאפשר להתחייב, לפי דעתי ניתן להתחייב רק בתחומים בהם יש לך ניסיון עבר ולא בתחומים שבהם אתה פועל בפעם הראשונה.
בנוסף, אין לי בעיה להתחייב לעליה בגולשים (בכל פרוייקט, אם אתה עובד על האתר סביר להניח שתהיה עליה) אבל עליה בהמרות זה קצת בעייתי. אין לך מושג מה איכות המוצר/השירות של הלקוח, יכולות המכירה שלו, רמת השירות וכדומה.