קידום אתרים אורגני (SEO) הוא חלק חשוב באסטרטגיה השיווקית של כל אתר ברשת. התנועה הפוטנציאלית שהאתר יכול לקבל היא גדולה מספיק בשביל שלא תוכל להתעלם ממנה. השאלה שאתה חייב לשאול את עצמך היא לא "האם כדאי לי ?" אלא "מתי כדאי לי ?".
כבעל עסק או כשכיר בחברה עליך לקבל החלטות קשות על איך להשקיע את התקציב הנתון (שאף פעם לא מספיק…), איפה ומתי. אם אתה מתלבט ושוקל לשכור חברת קידום אתרים, הנה כמה נקודות שכדאי לקחת בחשבון.
קידום אתרים אורגני (SEO)
קידום אתרים אורגני (SEO) היא לא שיטת שיווק ישירה, כלומר אם היום תשקיע שקל, זה לא אומר שמחר תוכל לראות רווח של שנקל.
חשוב להבין שקידום אתר בתוצאות הטבעיות של גוגל היא השקעה לטווח ארוך עם האסטרטגיה הנכונה, היישום והאנשים המתאימים אני בטוח שתגיע להחזר על ההשקעה (ROI) גבוה ובמקרים מסויימים גם ביתרון תחרותי ממושך על שאר העסקים בתחומך.
כמובן, שזה יוצר בעיה מהותית, עליך להוציא את הכסף עכשיו מבלי לראות תזרים מזומנים שחוזר בחזרה – אז מה עושים ?, מחכים בסבלנות ובונים תשתית איכותית ל – SEO.
איך להוציא את המיטב ממאמצי הקידום של החברה שלך ?
בסופו של דבר, אנשים שוכחים משהו אחד בסיסי – מנועי החיפוש הם לא הלקוחות שלך, הלקוחות שלך הם אנשים, בשר ודם, שאותם אתה צריך לשכנע לקנות ממך את המוצר/השירות. ישנם מספר דברים שאתה חייב לשים עליהם דגש בעת בניית תשתית לקידום אתרים אורגני :
- אתר אינטרנט מתפקד – אין שום תועלת בלגרום לאנשים להגיע לאתר כאשר הוא לא פועל בצורה המיטבית – נקודה זו משותפת גם לאנשים וגם למנועי חיפוש. לכן אל תתחיל בתהליך קידום אתרים אורגני לפני שבדקת שאתרך מתפקד כראוי.
- מוצר/שירות מעולה – אתה יכול להעביר את האתר אופטימיזציה מפה ועד להודעה חדשה, אבל אם המוצר או השירות גרוע, אתה נלחם בטחנות רוח. השיטה הטובה ביותר להרוג מוצר גרוע היא לפרסם אותו..
- מדידה – אל תשקיע כסף באתר מבלי שיש לך את היכולת למדוד את התוצאות שהשגת. אם אין לך יכולות מדידה בסיסיות (גוגל אנליטיקס יספיק בשלב הראשוני), אל תתחיל לעשות דבר.
מה הזמן הטוב ביותר להשקיע בשירות קידום אתרים אורגני ?
קידום אתרים אורגני SEO יכול להתבצע בצורה עצמאית, באמצעות חברת קידום אתרים או על ידי מומחה קידום אתרים פרילנסר. ישנם הבדלים רבים בין כל אחת מהאפשרויות ואני לא מתכוון לפרט אותם בפוסט זה. בגדול, הנקודות העיקריות שחברת קידום אתרים מקצועית צריכה להתייחס אליהם הן :
- חברת קידום אתרים צריכה לבצע מחקר מילות מפתח הקשור לתחום בו אתה פועל.
- חברת קידום אתרים צריכה לערוך עבורך מחקר שוק הכולל את המתחרים הישירים והעקיפים באינטרנט.
- חברת קידום אתרים צריכה לספק לך המלצות בנוגע למבנה, הפלטפורמה והארכיטקטורה הכללית של האתר.
- חברת קידום אתרים צריכה לספק לך המלצות הקשורות לאופטימיזציה On-Page של עמודי האתר.
- חברת קידום אתרים צריכה לספק לך המלצות לשינוי, הוספה ומחיקת תכנים מהאתר.
- חברת קידום אתרים צריכה לבנות עבורך אסטרטגיה להשגת קישורים נכנסים מאתרים חיצוניים ברשת (בחינם ובתשלום, לפי תקציב).
כמובן, שחלק מההמלצות מיושמות על ידך או על ידי אנשים מטעמך (מתכנתים, כותבי תוכן וכדומה). לפעמים, יישום ההמלצות מהווה מכשול רציני במאמצי הקידום וזאת מכיוון שמדובר בפרמטרים רבים – ישנם הרבה מאוד בעלי עסקים שמרימים ידיים בשלב זה – אל תעשה את זה !
אחרי שהבנת מה אתה צריך לקבל מחברת הקידום שלך, הנה 3 סיטואציות אשר מהוות נקודות ציון טובות להתחלת פרויקט SEO לקידום האתר בתוצאות הרגילות של מנועי החיפוש :
- איפיון ופיתוח האתר – הרבה יותר חכם, קל ופשוט לשלב חברה לקידום אתרים כבר בשלב הראשוני של איפיון ופיתוח האתר מאשר לשלב אותה לאחר העלאת האתר אתמול בלילה. ככל שתתחיל לעבוד עם חברת קידום אתרים בשלב מוקדם יותר, כך תוכל להשיג תוצאות טובות יותר כבר מהיום הראשון של העלאת האתר לאוויר.
- העלאת קמפיין PPC ממומן – אם אתה מעלה קמפיין PPC לקידום אתרך, זה הגיוני מאוד להשקיע גם בתוצאות האורגניות של האתר. קמפיין PPC יכול לחשוף בפניך עשרות, מאות ואף אלפי מילים שבאופטימיזציה בסיסית של תוכן האתר תוכל לקבל כניסות מהן בחינם (ללא תשלום נוסף לגוגל).
- עשית כבר הכל – טוב, אם עשית כבר הכל, זה הגיוני שתתחיל לעשות גם קידום אתרים אורגני (-:
כלל האצבע הוא שככל שאתה מתחיל מוקדם יותר, ההשתלבות במנועי החיפוש וההחזר על ההשקעה יהיה מהיר יותר.
בנוסף, עליך לזכור שתהליך קידום אתרים אורגני הוא לא משימת שגר ושכח, תהיה חייב לנשוך שפתיים במשך חצי שנה-שנה (ולפעמים אף יותר) ולהשקיע את מיטב כספיך בנושא, להגיב להמלצות SEO בזמן סביר ולנתח את פעילות האתר מסביב לשעון.
אני חלילה לא מנסה להפחיד אותך מלהתחיל פרויקט קידום אתרים אורגני – להיפך, אני דווקא חושב שזה חיוני לכל אחד ואני בכל פעם מחדש נפעם מהתוצאות העסקיות שזה יוצר ללקוחות שלי. אני חושב שברגע שתדע למה אתה מכניס את עצמך תוכל באמת לדעת איך, איפה ובעיקר מתי להשקיע את התקציב היקר שלך.
בשביל ליצור פה דיון קצרצר, אני אשמח לשמוע ממך, למה או מתי החלטת שאתה חייב לבצע קידום אתרים אורגני (SEO) ?
בנוסף, אם נהנת ממאמר זה, אני מזמין אותך להרשם לעדכונים בדואר אלקטרוני – זה פשוט, מהיר ולא עולה אגורה שחוקה. לאחר הרישום ואימות תיבת הדואר האלקטרוני שלך, אני אוכל לעדכן אותך על מאמרים, טיפים וחדשות שיופצו בתוך הבלוג – ממני לא תקבל הודעות על השקת מוצר או סמינר אקסקלוסיבי למשווקים.
אני בהחלט אוהב את הפוסטים שלך, אבל לפעמים אתה צריך להבין שקהל היעד שלך או לפחות הקהל שנמצא פה ורשום לניוזלטרים הוא מקדמי אתרים ולא חברות המעוניינות בקידום,
סתם מייאש לקרוא פוסט כל כך יפה ומושקע שלא מכוון אלינו בכלל למרות שזו הקהילה האמיתית שלך, שהרי לא סביר שבעל עסק ירשם לניוזלטר כדי לבחון אופציית קידום אלא שמקדמים ירשמו על מנת להתעניין במידע…..
אשמח אם תקח זאת לתשומת לבך וכך תרוויח את הגולשים האמיתיים של אתרך….
אקרמן, אתה צודק, במחשבה שלי אני בהחלט מנסה לספק תוכן גם למקדמים וגם לבעלי עסקים (הנושא גם מתקשר גם לרמות התוכן מתחילים מול מתקדמים).
נראה לי שהשיטה הכי טובה היא להעלות סקר על הנושא בבלוג,
אני אחשוב על משהו ואעלה אותו בימים הקרובים.
בכל מקרה, תודה על הפידבק.
אחלה פוסט,
והרעיון של הסקר – מעניין מאוד:)
תמשיכו בעבודה הטובה!
שלום לכולם.
מאמר ענייני, לא רע בכלל.
ללא ספק שקידום אתרים אורגני תפס תאוצה בשנים האחרונות.
יוצא לי לא אחת לומר לבעל עסק (למרות שאני מאוד רוצה למכור לו שירות SEO) שזה עדיין לא הזמן בשבילו בין עם זה מבחינת תקציב או שאר הנוכחות שלו ברשת.