לפני יומיים יצא לי לשוחח עם בעל עסק קטן אשר התעניין בפתרונות אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO.
לאחר השיחה הקצרה עימו הבנתי שהתקציב שעומד לרשותו הוא תקציב נמוך מאוד של כ – 500-600 ש"ח לחודש לתחום בעל תחרות בינונית+, הוא גם טען שהוא קיבל הצעות מחיר ממספר מקדמי אתרים שקרובות לסכומים הנ"ל ( אותי זה הבהיל, איך מישהו מוכן לעבוד בתקציב כזה ?) . מבחינתי, ציינתי בפניו שאני לא עובד בסכומים האלה ובמידה ויהיה מעוניין בשירות ממני, העלות תהיה גבוהה יותר.
איך אפשר לקדם אתר בתקציב של 500 ש"ח לחודש ?
אני מבין לגמרי את השיקולים שעומדים בפני אותו בעל עסק קטן אשר מעוניין להתרחב במינימום השקעה, אבל כבעל עסק אתה חייב להבין שגם למקדמי אתרים יש השקעה לא מועטה בעסק שלהם.
אם אני בודק ההוצאות השוטפות בתחום הקידום, הן מתחלקות על משרד (ביתי או חיצוני), מחשבים ותוכנות יעודיות לקידום, עובדים פרילנסרים או עובדי In-House, תחזוקה שוטפת לתשתיות קידום, סדנאות וקורסים ועוד ועוד…
בסופו של דבר אנחנו עוסקים בתחום בו יש שילוב ברור בין ידע וניסיון לתקציב מתאים – לא משנה, עד כמה אתה בעל ניסיון ללא תקציב מתאים לא תצליח להביא תוצאות ולהיפך.
קידום אתרים זול בגוגל – הוא בדיוק כזה, זול.
ברגע שאתה כבעל עסק שוכר את שירותיו של מקדם אתרים זול, זה בדיוק מה שתקבל – עבודה זולה, באיכות לא גבוהה במיוחד. סביר להניח שלא תגיע למיקומים הריאליים בתוצאות החיפוש ואז תשמע סדרה של תירוצים, התנצלויות ואולי גם האשמות הדדיות מצד כל המעורבים.
בשביל למקם אתר במקום הראשון בגוגל אתה צריך לעשות מגוון רחב של פעולות כמו מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים, התאמה של האתר למנועי חיפוש ( אופטימיזציית On-Page), בניית קישורים מאתרי סמכות או אתרים תומכים, כתיבת תוכן להפצה באתר או באתרים חיצוניים, קניית קישורים (במקרים מסויימים בהם התחרות היא גדולה במיוחד) ועוד ועוד…
כבעל עסק, איך אתה מצפה שמישהו יעשה את כל זה וירוויח עוד משהו מ – 500 ש"ח לחודש ?. הרי רק לעשות מחקר מילים הכולל מחקר מתחרים לוקח קרוב ליום עבודה ובמקרים מסויימים אף יותר, אתה באמת מצפה שהמקדם שבחרת ישקיע את כל זמנו וכוחו בעניין ?!
ברגע שאתה כבעל עסק מעוניין לקנות קידום אתרים, אתה חייב לזכור שקידום אתרים אורגני זו התחייבות לטווח ארוך ושאת ההצלחה קוצרים לאחר מספר חודשים ולא באופן מיידי. נכון, זה לוקח זמן להתקדם בגוגל, עם תקציב לא מתאים גם עוד שנים לא תהיה ראשון בשום מקום וזה נובע מהסיבה הפשוטה שהמתחרים שלך משקיעים יותר זמן או כסף ממך !
יש לי מספר לקוחות שהתחילו לעבוד עימי כאשר הם היו קטנים וכעת לאחר מספר שנים הם שולטים בנישה שלהם. פרילנסרים או חברות שמוכנות לעבוד בשביל 500 ש"ח לחודש עושות מינימום עבודה על האתר שלך, דוחפות אותך בכל מיני אתרי ג'אנק (במקרה הזה, איכות היא מילה גסה) ומושכות את החודשים איתך עד שתישבר ותבין שטעית בגדול.
אז בכל זאת, מה כדאי לעשות אם יש לי תקציב נמוך לקידום אתרים באינטרנט ?
אם יש לך תקציב נמוך ואתה לא יכול להקציב תקציב מתאים לביצוע הפעולות הדרושות באתר, אני ממליץ לך לעשות 2 דברים :
- להתחיל ולחסוך כסף מידי חודש שיושקע במקדם אתרים מקצועי שיוכל להביא לך תוצאות בטווח הקצר והארוך.
- להתחיל וללמוד קידום אתרים אורגני ולנסות לבצע את הפעולות שלמדת באופן עצמאי. קח בחשבון, שזה לא הולך להיות קל, מהיר ופשוט – קידום אתרים אורגני דורש זמן.
אשמח לשמוע את דעתך (בעל עסק/מקדם אתרים) האם זה אפשרי ומה הייתם עושים במקום עסקים קטנים שמעוניינים לצמוח באמצעות האינטרנט ?
אתה לא לבד!
הבעיה היא שהרבה מומחים יקחו את הכסף ויוסיפו את האתר לאחרת מרשתות התוכן שלהם. מצד אחד אני מסכימה איתך שאי אפשר להגיע לתוצאות טובות עם תקציבים כאלה אך מצד שני זה מה שיש להם.
לפי דעתנו השוק חייב להתחלק לטובים ול"פחות טובים" או במילים אחרות לשרותים שעולים יקר אבל שווים את הכסף ולאלו שעולים זול אבל לא שווים את השקל שהשקיעו בהם.
אין מקום לבינוניות, אם אתה טוב ואולי גם יקר משמעותית מהמתחרים יהיו לך אומנם מעט לקוחות אבל אותם לקוחות יהיו כאלו שמתאפשר תזרימית להשקיע.
בנוסף גם אותם לקוחות לרוב גם יעריכו את התרומה ה"שולית" שלך לעסק וימליצו לחברים דומים.
בקיצור אי אפשר לזכות בכולם ולפי דעתי כדאי יותר לכוון גבוה מבחינה עסקית (הוצאות , תחזוקה וכו') זה הרבה יותר משתלם.
אני לא לגמרי מסכים, קידום אתרים זה עניין שאפשר לבצע לאט או מהר, לא כל בעל עסק יכול להוציא אלפי שקלים על קידום בכל חודש. אז נכון שבתקציב שכזה , קשה להתחייב להגיע לאחד משלושת המקומות הראשונים תוך חודשיים, אבל בהחלט אפשר להעלות בצורה הדרגתית את מספר הכניסות לאתר, וזה בסופו של דבר מה שקובע. כל עוד בעל העסק מבין שזה לא סיפור של זבנג וגמרנו, הוא צריך לשקלל את התקציב שיש לו מול מסגרת הזמן שבה הוא רוצה לראות תוצאות.
בתחומים לא תחרותיים או בביטויי זנב ארוך (במיוחד) יש תועלת מסוימת גם בקידום של 500₪.
כל פעולה קידומית תהיה עדיפה על פני שום פעולה, ויתכן שקידום כזה יעלה את האתר ממקום 2000 ל 30-40. השלב הבא הוא הקידום למקומות גבוהים וזה כבר לא אפשרי בסכום הזה כך שהלקוח יפנה לחברה אחרת או ישלם פי כמה למקדם המקורי.
זה כמו מגבר וקדם מגבר- למי שמבין באלקטרוניקה.
He – imCouple, אתה בהחלט צודק, שווה להשקיע בלקוחות גדולים ומעניינים יותר.
אני לא התייחסתי לנושא אם שווה לטפל בלקוח קטן כזה או לא (כמו שציינתי גם בפוסט, יש לי כמה לקוחות שהיו קטנים והיום גם גדולים מאוד), אלא על נושא התמחור שהציק לי מאוד.
איתי, העלאת נקודה מעניינת, האם מהניסיון שלך הצלחת למצוא בעלי עסקים שמוכנים להשקיע כסף תוך התקדמות איטית ?, רובם רוצים תוצאות ובמקרים מסויימים גם התחייבות מסויימת לתוצאות.
אופטומטריסט, אני לא רואה טעם לשלם 500 ש"ח לחודש ולהקדם לעמוד 3-4 ואפילו 2. מי כמוך יודע, שבעמודים האלה לא עושים כסף באינטרנט ומכיוון שאני מכוון ROI אני מעדיף מראש לוותר על עבודה כזו – חבל על הכסף של הלקוח ועל הזמן שלי.
כחברת קידום אתה צודק ואין לך מה להתעסק בלקוחות של 500 ₪ שמעונינים רק להופיע במקום "משופר", אולם יש הרבה בורות מצד אתרים שפונים לקידום ע"י הבן של השכן או החבר של החבר ומקבלים תוצאות בהתאם.
@עידן, בביטוים של זנב ארוך אפשר בקלות לגרום לאתר להגיע גם לעמוד ראשון. למעשה, ישנם לא מאוד תחומים ונישות ספציפיות שבהן טקטיקה כזו יכולה לעבוד יותר טוב מאשר קידום של ביטוי מאוד תחרותי , אבל עם נפח חיפוש מדויק (בכלי מילות המפתח) בינוני.
ברור שאם מישהו יגיד לי שהוא רוצה להיות ראשון ב"מצלמות אבטחה", אני לא אכנס איתו לתהליך בתקציב כזה (למעשה סביר להניח שאני לא אכנס איתו כלל להתליך מכיוון שיש תחומים שדורשים גב מאוד חזק).
לא מאוד = לא מעט
ובכל זאת
אפשר גם לקדם אתר ב 500 שח לחודש.
השאלה היא מה מקבלים? ולא תמיד מקבלים משהו רע.
יכול להיות שלך זה לא מתאים (ואני מבין אותך, גם אני לא הייתי עובד בשביל סכום כזה), למרות שאם בעל העסק מבין שהוא יכול לקבל אותך ב 500 שח לחודש תמורת עבודה של שלושת רבעי שעה בשבוע (שווה ערך) אז זה אולי יכול להתאים לשניכם לא?
אממ – אני חייב להודות שבשביל 3/4 שעה בשבוע זה באמת יוצא די יקר אם אתה מחשב את זה פר שעה…
טוב. אניל א יודע איך אתה מתמחר את עצמך. מה הכוונה זה יוצא יקר. למי?
moneyinternetil, איתי התכוון שאם אתה גובה 500 ש"ח על 3/4 שעה בשבוע זה יוצא יקר ללקוח..
לפי דעתי, כל אחד צריך לעשות את התמחור האישי שלו. יש כאלה שיתאים להם שכר של 20 ש"ח ויש כאלה שדורשים גם 100$ – ראיתי הכל ולשניהם שילמו (-:.
אישית זה נראה לי עלוב שמקדם אתרים בעל ניסיון אמיתי ירוויח 20-30 ש"ח לשעה – זה פשוט לא לעניין. אם אתה מקדם אתרים מתחיל, אתה יכול להתחיל משכר התחלתי נמוך ולצמוח ביחד עם ההישגים שלך.
הבנתי.
עם כל הכבוד – לדעתי, בשביל להרוויח 20-30 שח לשעה זה לא שווה להתעסק בזה.
אולי זה מתאים לממש מתחילים.
בכל מקרה, אני מציע גם למתחילים לתמחר את עצמם יותר טוב.
עבודות ב-500 ש"ח וגם ב-1000 ש"ח נועדו לכאלו שרוצים ללמוד את התחום, לקבל ניסיון ואולי להתגלח קצת על אתרי לקוחות.
טוב שיש ביקוש לקידום במחירים כאלו. אני יודע שיש גם היצע ( בוגרי קורס קידום אתרים לדןגמא). אין כאלו מחירים אצל המקדמים המקצועיים.
מה שעידן מתאר הוא מדוייק, ישנם סכומים שמקדם אתרים איכותי לא יכול לעבוד איתם מאחר והעלות שלו גבוהה יותר. אין שום ספק שילד בן 15 שקצת מבין קידום אתרים יתלהב מהסכום וסכים לקדם אתר במחיר כזה. הסיכוי להצליח טוב אך הסיכון גדול ויכול לגרום לאתרך נזקים רבים. מי שקונה סובארו מקבל סובארו, מי שקונה מרצדס מקבל מרצדס.
ככה זה באינטרנט יש הכל מהכל ובכל מחיר.
יש בוני אתרים שיבנו אתר מסויים ב500 ש"ח וחברות שייקחו עבור אותו אתר 10,000 שיקולי התקציב והרווח הוא של כל אחד בעסק של עצמו, מה שאני עושה אחרי שאני מבין מה המחירים שלוקחים המתחרים שלי אני בוחר כמה לדעתי נכון לקחת עבור השירות \ מוצר.
תמיד יהיו (כמעט עבור כל דבר) אנשים עם מחיר שהוא נמוך מ50% מהמחיר שלי וחברות עם מחירים הגבוהים במאות אחוזים מהמחיר שלי, צריך ללמוד להשלים עם זה.
זו באמת סוגיה מאתגרת, כולם רוצים לעבוד,המינוס לוחץ וזה לגמרי מובן אך לא נכון לעבוד כך מכל סיבה ושיטה.
תבינו לרוב אם עושים עבודה טובה והמוצר או השירות סבירים ,לרוב הלקוח משלש ומכפיל את מחזור המכירות.
כך שממש אין סיבה לעבוד במחירים האלה .הלקוחות צריכים להבין את התוצאות של עבודתנו המקדימם , להעריך ולכבד. הם צריכים לדעת שהתוצאה של העבודה שלנו שווה
שיפור המחזור העיסקי ועל כן הם צריכים לשלם .ב500 שקל אתם רק תפסידו,
אל תסכימו לעבוד במחיר הזה ,כי יש הוצאות ועבודה רבה ולא יעריכו אותכם וכמובן לא יכבדו אותכם.
בהצלחה
יוסף פנסו
מסכים עם כל מילה שכתבת קידום אתרים זול בסופו של יום יצא שכרו בהפסדו
והאתר עף מהאינדקס לכל הרוחות, תחזוקת קידום אפשרית בהחלט במקרים מסוימים
בתקציב שרשום למעלה במידה וזה פרילנסר עצמאי שלא מרבה פעילות על
תחזוקת הקידום והתחרות היא נמוכה