המאמר האחרון שכתבתי הציג את התפלגות הגולשים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל. בקצרה, גם אם יש לנו עמוד שממוקם בתוצאה הראשונה של העמוד הראשון, אנחנו נקבל כ – 50% מהתנועה באותה מילת מפתח.
אם הצלחנו להגיע למקום הראשון, סביר להניח שנוכל לעשות זאת פעם נוספת על ידי חזרה על הפעולות שבוצעו בעבר. במידה ומילת המפתח היא רווחית, אחת השיטות שאני אוהב ליישם היא השתלטות על 3-7 תוצאות נוספות בעמוד הראשי.
איך אפשר להשתלט על תוצאות אורגניות בתוצאות החיפוש של גוגל ?
כיום, ישנן 3 שיטות עיקריות בהם ניתן להפנות כמעט את כל תנועת הגולשים למקורות השייכים לאותו אדם :
- קבלת SiteLink נרחב – השיטה הפשוטה ביותר היא ליצור מצב בו האתר שאנחנו מקדמים מקבל SiteLink רחב על אותו ביטוי. הבעיה היא שבדרך כלל גוגל לא נותן SiteLink על ביטויים כלליים בעלי נפח חיפוש גבוה, אלא על ביטויים מאוד נישתיים או ביטויים הקשורים לשם המותג.
- קידום עמוד שני תחת אותו אתר – כיום, מאוד קל לקדם עמוד נוסף תחת אותו דומיין לעמוד הראשון של גוגל. ברגע שהעמוד השני יתברג לעשיריה הראשונה, הוא "יוצמד" לתוצאה הראשונה ויתפוס מקום נוסף אשר מגדיל את כמות הגולשים שנכנסים אל אותו דומיין.
- יצירת אתרי קצה נוספים – לפי דעתי, זו השיטה המומלצת ביותר מכיוון שהיא מאפשרת לנו לשלוט בצורה טובה יותר בסדר התוצאות ומבחינת הגולשים נראה כי מדובר באתרים שונים לגמרי (למרות שמדובר באותם בעלים אשר מפעילים את האתר).
איך ליצור אתרי קצה אפקטיביים אשר ישמשו אותך בתהליך ה – SEO ?
החשיבות באתרי קצה היא גדולה מאוד, ניתן להשתמש בהם לצורכי SEO (החלפות קישורים, החלפות משולשות וכדומה), לצורכי המרות בפועל וחשוב יותר בשביל לדחוק מתחרים למקומות לא ריאליים.
בשביל ליצור אתרי קצה אפקטיביים, אנחנו צריכים לבצע מחקר מילים מקיף אשר יספק את מילות המפתח המעניינות לקידום (כל מילת מפתח תהווה בסיס לאתר קצה, כאשר מילים רלוונטיות ישמשו אותו בתהליך כתיבת תוכן לאתר ), ליצור תוכן רלוונטי ולקדם אותו באותה צורה שבה אנחנו מקדמים את האתר הראשי.
לדוגמא, אם אנחנו עוסקים בתחום של עריכת דין בנושא גירושין, יהיה הגיוני ליצור 3-5 אתרי קצה בתחומים של מזונות, הסכם ממון, צוואות/ירושות, בגידות ואבהות. כל אתר קצה יכיל בשלב הראשון כ – 10-20 עמודי תוכן רלוונטים לתחום המצומצם אשר יקושרו בצורה כלשהי לאתר הראשי.
לכל תחום וסוג אתר (אתרי תוכן, מכירות (e-Commerce), אתרי אפילייאט, תדמית וכדומה) ניתן להקים אתרי קצה נוספים אשר ישמשו אותו לצרכים שונים. במידה ואתה מעוניין לראות דוגמאות בשטח, חקור תחומים בהם יש פעילות רצינית של מספר שחקנים מובילים או שחקן דומיננטי בודד, למשל אחסון אתרים או שיפוץ/ניקוי מצבות. ניתן לקדם גם עמודים תחת פלטפורמות חינמיות (למשל, אתרי מאמרים) אבל לדעתי שיטה זו פחות מומלצת מכיוון שהשליטה שלנו על הנדל"ן היא מינימלית אם בכלל קיימת.
אשמח לשמוע האם יצא לך בעל להפעיל מספר אתרים בתחומים משלימים או באותו תחום והאם ניצלת אותם על מנת לשלוט בצורה טובה יותר בתוצאות החיפוש ?
בנוסף, אם אתה עדיין לא רשום לעדכונים מהבלוג, הרשם עכשיו על ידי לחיצה כאן, הזנת כתובת הדואר האלקטרוני ואימות שלה על ידי לחיצה על הקישור האישי שישלח אליך.
אל תשכח שאת אתרי הקצה גם צריך לקדם…
ברור שצריך לקדם אותם, אבל ברגע שהם מצליחים להתברג בעשירייה הנישה הופכת לשלך.
מאמר חמוד 🙂
גם אני מאמינה בהשקעה ופיתוח נדל"ן עצמאי.
נ.ב ניקוי מצבות?!
כן, היה לי ניסיון קצר גם בתחום הזה. 🙂
התחום הזה מהווה מבחינתי דוגמא מעולה לחברה שמבינה את החשיבות של הנושא.
דרור, ברור שאתרי קצה צריך לקדם.
אבל זה רק מוסיף לנו עוד V
זת תלוי גם בהשקעה של הלקוח…
אם אתה בונה לו 4 אתרי קצה, זה כבר עוד 80 כתבות בלי שעשית קישור אחד…
לא שאני לא בעד (גם אני כמובן עושה את זה).
שאלה,
האם הנדל"ן הזה נשאר שלכם או הוא של הלקוח?
דרור, זה דורש השקעה כספית ו/או השקעה של זמן – אין ספק בכלל.
בעיקרון, אם מדובר על לקוח (האתרים שייכים לו) ההשקעה מתגלגלת עליו בצורה ישירה. אם זה משהו עצמאי, אז זה שייך לחברה.
לא מדובר על פה 2-3 אתרי קצה לא מקודמים שמקדמי אתרים משתמשים בהם בעיקר בשביל להוציא קישורים אלא באתרים איכותיים אשר מושקע בהם זמן עבודה/כסף לא קטן.
לעיתים קרובות ללקוחות אין את הנכונות לשים כסף על זה בתחילת הפרוייקט ורק לאחר תקופה מהותית של מספר חודשים/שנים זה יכול לצאת לפועל.
הכול עניין של השקעה.
לא לכל לקוח אפשר לעשות עבודה מסוג זה, גם לא ממש בכול תחום זה הולך להיות קל.
עם זאת, שהתקציב מאפשר והזירה מתאימה, אין כמו לקחת שליטה על תחום מסוים 🙂
זה מזכיר לי את פורץ המנעולים באזור שלי – כל מגנט שתתקשר (והיה על הדלת), תגיע לאותו פורץ מנעולים.
אהבתי.
נחמד מאוד, עדיין לא ראיתי מאמר שממצה את העניין בצורה תמציתית וממוקדת. כאמור הגיבו כאן חברים ונכון לעניין ההשקעה- כעקרון לרוב העסקים הקטנים אין את המשאבים לקדם ביטויים בעלי נפח חיפוש בינוני בזירה עם תחרות גבוהה, באתר נוסף- אתר נוסף זה פרויקט נפרד ולרוב כמעט ויכפיל את תקציבי הקידום של הלקוח. כמובן שלמקדם, אסטרטגית, רצוי שיהיה אתר בעל תוכן (וערך) בנושא האמור או לפחות כזה אשר יקיף מספר תחומים קרובים (ועדיין ישאר ממוקד ורטיקלית בתחום).
תודה.
בס"ד
האם כפי שהבנתי, נכון וכדאי לי, כקופירייטרית, לבנות אתרי קצה בתחומים כגון: מאמרים, פרופיל חברה, רשתות חברתיות?
כרגע כל נושא כזה מצוי תחת לשונית של קטגוריה נפרדת באותו אתר עצמו.
האם עדיף לי לחלק את האתר ל"אתרונים" קטנים מאשר להנחי לאתר שלי בשלמותו?
כן, אם את יכולה ליצור "מיני-אתר" שיגדל בעתיד/בהווה לאתר מרכזי בתחום משלים – זה מאוד מומלץ. בתחום שלך לחלק מהמתחרים יש מספר אתרים שאותם הם מכוונים למספר קהלי יעד בהתאמה.
בנוסף, כל האתרים יכולים לעבוד ביחד ולחזק במקביל את האתר המרכזי שבו את מציגה את שירותיך.
היי עידן
מהיכן הנתון שמקום 1 מקבל 50 אחוז מהתנועה ?
ירון, קרא את המאמר הזה : https://www.signup.co.il/1653/התפלגות-הגולשים-בתוצאות-החיפוש-האורג/
היום זה יכול לעבוד רק אם אתה מקדם גם את אתרי הקצה.
אין כבר עהודה קלה בימינו
ירון מעלה נקודה נכונה. לפי מחקרים המקום הראשון מקבל יותר מ50% תנועה.
הבעיה האחרת שלא קשורה לקידום אלא לאספקט השיווקי
היא שלא תמיד בעל האתר יודע להפוך את אותה תנועה להמרות.
כחלק מהתפקיד שלי כמקדם אני עובד גם כדי להעלות את אחוז ההמרה ולא משאיר את זה ללקוח.
מבחינתי תוצאת הקידום היא המקות ופניות ולא רק מיקומים בגוגל.
אין לי ספק שמקום ראשון במילות מפתח גנריות מקבל מעט מאוד עקב חיפושי סרק, לדעתי לעיתים זה יכול להגיע גם לחמישה אחוז עד עשרה אחוז.
דרור רשם נכון שלעלות את אחוז ההמרה זה אחת המטרות אבל זה דורש מומחיות מסוג שונה והשקעה רבה ולכן אם לא תתמחר את זה בנפרד כנראה שתמצא את עצמך עובד ללא שכר טרחה.
כל הכבוד הפוסטים שלך רק הופכים איכותיים ומעניינים מאחד לשני….
ובהחלט ברור שללא תמחור בנפרד כמקדם אתרים אתה מוצא עצמך עובד שעות רבות ללא שכר נוסף