באופן טבעי, תעשיית השיווק, הקידום והפרסום באינטרנט די פעילה באינטרנט. כיום, קיימים מאות אתרים ובלוגים בעברית (שלא לדבר על אנגלית ושפות זרות אחרות..) שבעליהם מפרסמים תכנים רלוונטים ברמות איכות, מקוריות ומחקר שונות.
עבור מי שעוסק בקידום אתרים בצורה יומיומית, הרבה מאוד מהתוכן המפורסם הולך לאיבוד כתוצאה מריבוי מקורות או חזרה על חומרים מהעבר. לעומת זאת, עבור מי שמתעניין או מתחיל בקידום אתרים כמות התוכן שמפורסמת ברשת יכולה בהחלט להרתיע מלנסות את מזלו בצורה עצמאית.
מסיבה זו אני אנסה לענות במאמר זה על אחת השאלות הנפוצות ביותר שאני נשאל על בסיס קבוע על ידי הלקוחות ב- Signup, איך מזהים קישור טוב לאתר ?
בכל הקשור לקידום אתרים, כמעט שלא ניתן לספק תשובה פשוטה מכיוון שהאלגוריתם דורש מאיתנו לקחת בחשבון מספר רב של פרמטרים. במקרה הנ"ל, ניתן לעבוד על פי כלל מנחה ברור אחד.
לכל קישור טוב יש את הפוטנציאל להביא גולשים רלוונטים לאתר
אם נעצור שניה ונפנים את הכלל שמוצג בכותרת, נוכל להסיק שהמטרה שלנו היא לא לספק כמה שיותר קישורים לגוגל אלא ליצור מצב שכתוצאה מהלינק יגיעו כמה שיותר גולשים רלוונטים לאתר/עסק/חברה.
אם אנחנו נשים את הדגש על גולשים, ישנם מספר מצבים שנוכל להיזהר מהם :
- מיקום גיאוגרפי – גולשים רלוונטים מגיעים מאותו מיקום גיאורפי, לכן קישורים ממדינות שדוברות שפות אחרות, הן כנראה לא הקישורים הטובים ביותר עבורינו. לאחרונה, ישנה תופעה של קניית קישורים מאתרי ברוסיה עם טקסט עוגן ( Anchor Text) עברי – קישורים אלה עובדים לטווח קצר ולאחר מכן האתרים שמשתמשים בהם נעלמים מתוצאות החיפוש כתוצאה מעונש ידני/אוטומטי מצד גוגל.
- האתר המקשר – גולשים רלוונטים מגיעים מאתרים בעלי קהל כלשהו. נסה למצוא סימנים כלשהן שיעידו על איכות, כמות וסוג האנשים הגולשים באתר שעתיד לקשר אליך.
- רלוונטיות – גולשים רלוונטים מגיעים מאתרים בעלי קשר נושאי לאתר שלך. ככל שהאתר שמקשר אליך קרוב יותר לנושא האתר שלך, הסיכוי שהגולשים שלו יקליקו על הקישור שלך הוא גדול הרבה יותר.
- מבנה, מיקום וסוג הקישור – גולשים רלוונטים מגיעים מקישורים שניתן לאתר אותם בקלות (הם למשל, לא מופיעים בחלק התחתון של האתר, מתי בפעם האחרונה לחצת על קישור Footer?), ניתן ללחוץ עליהם והם מהווים קריאה לפעולה (למשל, לחץ כאן על מנת לקבל שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס – הטקסט הנוכחי, מהווה קריאה לפעולה ביחד עם קישור רלוונטי לביטוי "שובר מתנה לפרסום בגוגל" ).
לסיכום, למרות שיש המון המון גוונים של אפור כאשר באים להעריך איכות של קישור כלשהו, הפעלת היגיון בריא יכולה לפתור הרבה מאוד בעיות עתידיות (כדוגמת עדכון פינגווין או עדכון פנדה) לאחר ביצוע פעולה של יצירת, החלפת או קניית קישורים לאתר.
כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, פרסם תגובה למטה. .
מאמר מרוכז וממצה על נושא הקישורים.