בשעות האחרונות גוגל שיחררה לאוויר את עדכון פינגווין 2.0 (או גירסת פינגווין 4.0, תלוי לפי איזו שיטה מתבצעת הספירה. גוגל מתייחסים לעדכון כפינגווין 2.0 ולא כפינגווין 4.0 מכיוון שמדובר בשינוי אלגוריתם מהותי ולא בעדכון מידע קיים הפועל תחת אותו אלגוריתם ) כאשר העדכון הנוכחי השפיע על כ –2.3% מתוצאות החיפוש.
עדכון פינגווין 2.0 הוא עדכון גלובלי אשר השפיע על כל השפות בהן גוגל פעילה, כאשר היקף השינוי של פינגווין 2.0 משתנה בהתאם לרמת הספאם בכל שפה (ככל שיש יותר ספאם בשפה כלשהי השינוי הוא ברור יותר).
מה אפשר לצפות מעדכון פינגווין 2.0 בחודשים הקרובים ?
למרות האזהרה המפורשת של מאט קאטס, מנהל תחום הספאם בגוגל והשגריר הבלתי רשמי של גוגל ל – SEO, לפחות לפי הצפיות שאני ערכתי על תוצאות החיפוש השינוי בפינגווין 2.0 הרבה פחות מורגש מהשינוי בפינגווין 1.0 שבוצע באפריל 2012. אפשר לסייג במעט את הקביעה הזו בכך שגוגל פינגווין הוא עדכון מתמשך ואנחנו צפויים לראות בשבועות/חודשים הקרובים עדכוני המשך אשר ישלימו את שינוי האלגוריתם הראשוני.
על פי מאט קאטס, השינויים הצפויים הם :
- מכירת קישורים – טיפול באתרי תוכן אשר מוכרים קישורים כחלק מאמרי מערכת (Advertorials) על מנת להעביר PageRank לאתרים שונים ברשת. אישית לא ברור לי איך גוגל מתכננים למגר את התופעה, כמעט כל הודעה לעיתונות שמכילה קישור לאתר החברה נופלת לקטגוריה הזו.
- טיפול נקודתי בשאילתות חיפוש פופולריות – צוות הספאם של גוגל מקבל הרבה מאוד פידבקים מגולשים, אחת הדוגמאות של מאט היתה המונח Payday Loans בחיפוש תחת גוגל UK, התוצאות מכילות מספר רב של אתרים בעייתיים וגוגל רוצה לטפל במונחים מסוג זה על ידי שיטות שהיא לא מעוניינת לחשוף כרגע (shocking J).
- סמכותיות– גוגל מנסה לאתר אתרים ובעלי אתרים משפיעים בתחומם ולתת להם עדיפות על פני אתרים/בעלי אתרים חדשים. במילים אחרות, מותגים בעלי שם, כנראה שזו הסיבה שאתרים כמו דפי זהב, בזק 144 קפצו בשעות האחרונות למקומות גבוהים מאוד בכל תוצאות החיפוש בישראל.
- ריכוך השפעות גוגל פנדה – למרות שעדכון פנדה כמעט ולא פגע בתוצאות ישראליות, ישנו ריכוך מסויים שגוגל מתכננים לשחרר ואמור להשפיע על אתרים שנמצאים באיזור האפור מבחינת השפעות האלגוריתם.
חוץ משינויי אלגוריתם, גוגל מעוניינת לשפר את מערכת Webmaster Tools על מנת לספק לבעלי אתרים יותר מידע שיעזור להם לשפר את מבניות האתרים ובטיפול בנושאים הקשורים להאקינג ותוכנות זדוניות (malware).
לסיכום, אם אתה מקדם את האתר בצורה טבעית (ככל הניתן..), מקפיד על יצירת תוכן איכותי, עדכני ומקורי – אין לך סיבה לדאגה, אך במידה ואתה משתמש בטכניקות ספאמיות מצפה לך הרבה מאוד עבודה בקיץ הקרוב..
כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, האם הרגשת היום שינוי משמעותי בתוצאות החיפוש של הנישה שלך ?
היי,
עוד מוקדם להסיק מסקנות לדעתי העדכון הזה הוא משמעותי ביותר לפחות בתוצאות החיפוש בחו"ל.
לפי בדיקות ראשוניות ניתן לראות שעבודה שחורה עדין עובדת. כמו קישורים מרוסיה, הפניות 301 ו REDIRECT לימנהן..
גוגל בתור "המעסיק" הגדול בעולם צריך לקחת להוריד את הגז במלחמת החורמה שלו נגד קניית קישורים. יש השלכות חמורות לנושא…מה יעשו כל ההודים ? והאוקראינים ? יום מקסים 🙂
LOL,הרגת אותי גלעד, אולי זה הזמן בשביל ההודים להתחיל ולעבור לפיתוח?
בקשר לעדכון, אני מסכים איתך, העדכון הוא גלובלי והתייחסות שלי בבלוג הזה היא בעיקר לישראל (למרות שאני עוסק גם בקידום בשפות אחרות, קהל היעד של הבלוג פועל בעיקר בישראל).
אני מניח שבימים הקרובים יהיו הרבה חדשות בנושא ומן הסתם העדכון הזה הוא ילווה אותנו בחודשים הקרובים. אני אשמח לשמוע מבעלי אתרים/מקדמים נוספים מה הם הרגישו כך שנוכל לנסות ולהסיק מסקנות בנושא.
מה אומר ומה אגיד,
גוגל שוב פעם עושים שינויים ומשחקים עם המקדמים.
המטרה ידועה – שיעברו עוד לקוחות לאדוורדס אבל השאלה היא מה השינוי באלגוריתם שמשנה את המיקומים לכל כך הרבה אתרים.
להגיד שהשינוי הוא מקור הקישורים, טקסט העוגן או כמות הקישורים זה להגיד דברים ישנים.
אף אחד לא מבין באמת מה נחשב אצל גוגל למקור רע לקישורים , מה נחשב הרף שעוברים אותו במיקוד של קישור עוגן כלשהו לעמוד מסויים וכדומה.
אני בספק אם בגוגל יודעים.
בשורה התחתונה עוד שינוי להרעיד את המיקומים של רבים שמשלמים עבור קידום ולשבור אותם סופית לעבור לאדוורדס.
למזלי לקוחות שלי ניפגעו בקטנה הפעם וחלק אף התחזקו אבל הרעיון של "תעשה לך רוע" יותר ויותר דביק לגבי גוגל.
אלי, תודה על התגובה.
אני חושב שבהחלט אפשרי להבין מה נכון או לא נכון לבצע היום מבחינת יצירת הקישורים, הקצב והמבנה שלהם.
בנוסף, העדכון הנוכחי היה הרבה יותר מתון מהעדכון הקודם וניתן לראות שגם אם אתר כלשהו נפגע הוא ירד במספר מקומות קטן יחסית ולא לסוף עמודי התוצאות.
אני מסכים איתך שמטרתה של גוגל היא להעביר אותנו לפרסום באדוורדס, ובכל מקרה לא מומלץ להתבסס אך ורק על מקורות אורגניים אלא לנסות ולחלק את עוגת התנועה כמה שניתן..
להערכתי השינוי חל רק על סקטורים מסויימים וגם בהם יש כסאות מוזיקליים. בקיצור הכל רוחש וגועש. בתחומים אחרים השיטות הישנות והקלוקלות עובדות גם עובדות וחבל. אני רואה הרבה שעניין פרופיל בגוגל מיקומים עושה עבודת חשיפה טובה לאתרים
ורדה, אני שמח שהחלטת להגיב בבלוג לראשונה.
אשמח לקרוא על אילו תחומים את מדברת ?
אני הבחנתי בשינויים כמעט בכל התחומים שאני פעיל בהם (גם אם מדובר בהחלפת מקומות, כמו שציינת, מבחינתי זה שינוי).
בביטוי דלתות פלדה "מככבים" פרופילים של גוגל פלוס. בתחומים כמו "דלתות כניסה" כל כמה ימים משתנים המיקומים ברמה של 8 מקומות למעלה למטה…
ללקוח אחד אני צריכה להסביר שגוגל נהיה איכותי וללקוח שני המסר הפוך. לא פשוט 🙂
בפרספקטיבה של חודש אחורה, האם ניתן להסיק מסקנות כבר על העדכון?
אני יודע שהרבה קולגות שלי למשל עפו בתוצאות חיפוש רבות.
לפי דעתי, הקידום צריך להתבצע במתינות רבה ואסטרטגיה נכונה בנושא הקישורים.הרבה פעמים אני רואה בעלי אתרים שמקדמים בצורה אגרסיבית מידי, לפחות לטעמי…
היי,
עדכון פינגווין מעניין מאוד. ראיתי פגיעות חריפות בחלק מהאתרים אותם אני מכיר דרך כלי מנהל האתרים.
אז מה יש לנו היום:
1. הרבה פחות SITE WIDE ( כבר ידוע מזמן).
2. הרבה NO FOLLOW
3. הרבה רלוונטיות.
4. תוכן איכותי.
5. הרבה סיגנלים חברתיים.
6. דגש על מילות כסף…
7. CO CITATION
8. IP שונים
9. בקיצור הכל עניין של יחס.
נעדכן על התפתחויות בקרוב אחלה מאמר !