בשבועיים האחרונים, לא מעט מקדמי אתרים קיבלו בראש בגלל הבחירות שלהם בעניין הקישורים. זה התחיל בשקט עם הודעות על קישורים לא טבעיים, עבר לעדכון מאסיבי בשם גוגל פינגווין והמשיך עם ירידות/עליות קיצוניות.
רוב תהליכי הקידום מבוססים על בניית קישורים לעמודי היעד כך שהעמודים ידורגו בתוצאות גבוהות יותר בגוגל. כאשר מדברים על יצירת פרופיל קישורים טבעי, לא מעט מקדמים מתקשים להבין את הרעיון שמאות מאמרים, קישורים מתגובות בבלוגים וקישורי SiteWide הן לא ממש דבר טבעי…
קידום אתרים הוא לא טבעי, אבל בהחלט ניתן ליצור מצב בו הפעולות שלנו יראו טבעיות. במאמר זה אני אסקור מספר נקודות שחייבים לשים עליהם דגש בעקבות השינויים האחרונים בגוגל.
טקסט העוגן (Anchor Text)
כן שוב פעם חשוב לדבר על טקסט העוגן ועד כמה חשוב לעשות שינויים בטקסט העוגן שלך. מידי יום גוגל מחזקת את הפילטרים בנושא וריאציות טקסט העוגן, קישורים ממותגים, קישורי טקסט מול קישורי תמונה ועוד. כתוצאה מכך, מומלץ לשים לב לנקודות הבאות :
- גיוון ביטויים לקידום – אם אתה מנסה להתקדם על ביטוי מסויים, אל תמקד את כל המאמצים שלך על קישורים אשר מכילים את הביטוי בצורה מדוייקת. מומלץ לגוון את הקישורים כך שיכילו ביטויים רלוונטים אחרים. לפי דעתי, הכי קל לקבל רעיונות באמצעות Google Suggest.
- שילוב קישורים ממותגים – קישורים ממותגים הם קישורים אשר מכילים שמות מוצרים, שם העסק וכדומה. במידה ואין לך קישורים כאלה או שאחוז הקישורים האלה נמוך משמעותית בפרופיל הקישורים, יתכן שזה מה שמונע ממך לצבור מיקומים טובים יותר בגוגל.
מיקום הקישורים בעולם
לאחרונה, כתוצאה מחשיפת יתר לקישורים מאתרים ברוסית, אני רואה יותר ויותר בעיות הקשורות למיקום הקישורים על אתרי לקוחות שלי שהשתמשו בעבר בפתרונות מסוג זה וגם על אתרי קולגות אשר אני עוקב אחריהם.
במידה ואתה פועל בישראל ורוב הקישורים הנכנסים אליך הם מרוסיה, אתה בהחלט בבעיה. עד מתי נראה לך שגוגל יוכלו להתעלם מהנושא ?
אם לא קיבלת מכה בעדכון האחרון של גוגל, אני ממליץ לך להסיר את הקישורים (פשוט להפסיק את הריטיינר החודשי לאותם ספקים) או לנסות ולשפר את אחוז הקישורים המקומיים על פני הקישורים הזרים.
קישורי Site Wide מול קישורים מתוך התוכן
עוד נושא די לעוס, קישורי Site Wide מזוהים עם תהליכי קניית קישורים כבר הרבה מאוד זמן. בעדכון גוגל פינגווין האחרון, אתרים שהתבססו על קישורי Site Wide קיבלו מכה קשה מאוד בדירוגים.
לדעתי, מומלץ לשמור את קישורי ה – Site Wide למינימום האפשרי, כאשר מומלץ ולהשיג קישורי טקסט מתוך תוכן רלוונטי באתרים אחרים.
עוד נושא שלא כולם שמים עליו דגש הוא עד כמה התוכן עדכני ? – האם אתה משיג קישור מעמוד קיים או שאתה משיג אותו מעמוד חדש שנכתב עבורך ?. לפי דעתי, כדאי לקבל קישור מעמוד חדש תחת דומיין מבוסס מאשר לקבל קישור מעמוד ותיק תחת אותו דומיין, זו נקודה ששווה להתעכב עליה ואשמח לשמוע את דעתך בנושא.
קישורים נכנסים מכל הסוגים
סוג הקישורים תלוי בסוג האתר שלך, אך ברמה העקרונית מומלץ לכסות את כל סוגי הקישורים הקיימים. קישורים מבלוגים, קישורים מאינדקסים מקומיים/בינלאומיים, קישורים מתגובות בפורומים, קישורים חברתיים וכדומה.
ככל שיופנו אליך עוד קישורים מסוגים שונים, תוכל להצדיק את המיקום שלך בעיני גוגל.
קצב בניית הקישורים בהתאם לסוג האתר
רוב מקדמי האתרים מבצעים בניית קישורים בהתאם לכמות ולא בהתאם לסוג האתר. לפי דעתי, מומלץ להתאים את קצב הוספת הקישורים לאתר ולא לדבוק בכמות מומלצת מראש.
למשל, אם יש לך אתר סטטי שהתוכן בו לא מתעדכן בצורה שבועית, הסבירות שמישהו יקשר אליו היא נמוכה מאוד ולכן כמות הקישורים שאתר זה צריך לקבל מידי חודש צריכה להיות נמוכה מאוד (עד 10 קישורים) – ולהיפך, אם יש לך אתר שמתעדכן כל הזמן בתוכן חדש, הסבירות שהוא יקבל קישורים ממקורות חדשים היא גבוהה יותר.
לסיכום, אני בטוח שיש עוד אלמנטים חשובים בעת בניית פרופיל קישורים טבעי לאתר. אלו 5 הנקודות החשובות ביותר בעיני, כמו תמיד אשמח לשמוע את דעתך בנושא.
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
פוסט מעניין, ככל הנראה גם אני נפגעתי מגוגל.
יש שאלה- אם אני מוסיפה ביטויים לקידום אני מקשרת לאותו דף שאני מקדמת?
שרון, עדיף שתנסי לקשר עם עוד ביטויים 2-4 לאותו עמוד עליו את מקדמת את הביטוי המרכזי שלך.
בצורה הזו תוכלי להרוויח גם גיוון של האנקור טקסט וגם קידום על עוד ביטויים בזנב הארוך של הביטוי המרכזי שלך.
בהמשך לשאלתך אם יש עדיפות להוצאת קישורים מתוך עמוד קיים או מתוך עמוד חדש הנפתח במיוחד למאמר שלך.
התשובה לכך אינה חד משמעית ותלויה בסוג הקישור ותוכן העמוד.
לדוגמא, אם קיים באתר מסויים עמוד העוסק בתחום החתונות, לעמוד אין עשרות של קישורים יוצאים והקישור בו אתה מעוניין הוא עבוד דף העוסק בחתונות… הרי שהדף הקיים ייתן לך פתרון מעולה לקישור טוב.
לעומת זאת דפים קיימים המלאים בקישורים יוצאים ואינם מתאימים לנושא הקישור המבוקש, יהיו פחות טובים מאשר הקמה של דף עם מאמר מקורי+ כותרת מדוייקת עבור נושא הקישור שלך.
מקווה שקצת עזרתי בבחינת דפים אפקטיביים יותר לקישור…
leaderltd, זו בדיוק הכוונה, האם כדאי להוציא קישורים מעמוד חדש לחלוטין או כדאי להוציא קישורים מעמוד ותיק (גם אם אין בתוכו כמות קישורים גדולה).
לפי דעתי, זה מאוד הגיוני וטבעי שעמוד עולה ביחד עם כל הקישורים שלו בהתחלה ולא לאחר מספר חודשים או שנים מוסיפים לו פתאום קישור חדש – אם גוגל רוצים לבדוק קישורי SEO, זה אחד הנושאים שהייתי שם עליהם דגש ומי יודע, אולי הם באמת בודקים את זה.