קרוב ל – 99% מהלקוחות שאני נתקל בהם אין מדיניות סדורה של פרסום תכנים באינטרנט שלא לדבר על כותבי תוכן פנימיים בחברה/ארגון.
סביר להניח שגם אתה לא בדיוק מבין מה לעשות כאשר המקדם שלך אומר לך לכתוב תוכן מקורי, איכותי וממיר באינטרנט. בדיוק עבור לקוחות מהסוג שלך, יצרנו תבנית לכתיבת תוכן באתר אשר תתן לך יתרון משמעותי בתוצאות החיפוש על פני המתחרים שלא מייחסים לנושא זה חשיבות מידיעה או שלא.
לחץ כאן להורדת תבנית PDF לכתיבת תוכן לאתר !
שאלות מקדימות לכתיבת פריט התוכן
לפני שאתה כותב מילה אחת בוורד, מומלץ לחשוב מספר דקות על המטרה העיקרית של העמוד החדש ולמי עמוד זה פונה. באותה נקודה, מומלץ לאפיין בקצרה מה החולשה של קהל היעד ? מה קהל היעד מחפש (אפיון פרסונות באתר) ? באיזה שלב בתהליך הקנייה נמצא הקורא ? מהן מילות המפתח שמאפיינות בצורה הכי טובה את פריט התוכן (בעיקר, לצורכי SEO ותיוג) ?
לעיתים קרובות, כותבי התוכן הטובים ביותר הם אלא שמזדהים עם הלקוח בצורה מלאה, מבינים את הצורך, הבעיות ו"השפה" שבו הוא מדבר.
מבנה של עמוד תוכן אפקטיבי מבחינת SEO והמרות גולשים
מחקרים מראים כי ישנם מספר אלמנטים אשר מגבירים את אפקטיביות העמוד מבחינת המרות, SEO, אמינות הכותב וכדומה. האלמנטים המרכזיים הם :
- כותרות – כותרת טובה יכול לבנות או להרוס את עמוד התוכן שלך. מומלץ לשלב בכותרת העמוד את ביטויי המפתח העיקריים ולהגדיר אותה כ – H1 (הגדרה תכנותית). בעבר כתבתי על 5 טעויות נפוצות בשילוב כותרות העמוד, מומלץ לקרוא.
- כותרות משנה – לצערנו, רוב הגולשים באינטרנט סורקים את עמודי התוכן הארוכים ולא מתעמקים בתוכן עצמו. על ידי יצירת כותרות משנה אינפורמטיביות אשר מתארות את תועלות התוכן ניתן להגדיל את הסיכוי שמישהו באמת יקרא את מה שכתבת !
- תמונות – אנחנו מקשרים בין התמונה לתוכן הכתוב באופן תת הכרתי. מומלץ לנסות וללוות את הטקסט בתמונה רלוונטית עד כמה שניתן.
- רשימות תבליטים/ממוספרות – נקודות ממסופרות/מובלטות מאפשרות לגולשים לקלוט את התוכן בצורה קלה הרבה יותר מפיסקאות טקסט (ארוכות או קצרות, זה לא ממש משנה).
- הנעה לפעולה – הנעה לפעולה היא הכרחית בכל עמוד אינטרנט. הנעה לפעולה לא חייבת להיות רק בעלת משמעותית מכירתית (מילוי טופס, הורדת קובץ או קנייה באתר), אלא יכולה להיות גם פעולה כמו שיתוף מאמר או כתיבת תגובה – ברמה העקרונית, מומלץ לציין בפני הגולש מה הצעד הבא שעליו לעשות באתר.
נקודות חשובות לפני פרסום עמוד התוכן
לפני פרסום עמוד התוכן מומלץ לעבור על הרשימה ולראות אם העמוד עומד ברוב הנקודות החשובות. חלק מהנקודות הן כמות המילים בעמוד, מבנה הכותרת, האם מצויה הנעה לפעולה ועוד.
חשוב לציין שלא כל עמוד באתר צריך להיות בנוי בצורה הזו, זו רק המלצה וכמובן שתמיד ניתן לשנות את המבנה לצרכים שלך.
אשמח לשמוע את דעתך בתגובות ממש פה למטה, האם אתה מקפיד על מבנה אחיד בעמודי התוכן שלך ?, האם אתה מקפיד על יצירת תוכן בצורה קבועה לאתר האינטרנט שלך ?
בהחלט מועיל ביותר. אין כמו תוכן איכותי באתר כדי לחזק אותו מבחינת גוגל!