כמעט כל מקדם אתרים שתשאל יטען שכותרות Title הן הפרמטר החשוב ביותר בעת ביצוע קידום אתרים אורגני (אופטימיזציה למנועי חיפוש או SEO) עם התחייסות לקידום On-Page.
אם אתה רוצה לקדם את האתר שלך בצורה עצמאית ולשפר את הנראות של האתר במנועי החיפוש, הקפד לא לחזור על הטעויות שיפורטו בהמשך – הן פשוט יכולות להרוס את כל המאמצים שאתה משקיע בנושא.
לפני הכל, מהן כותרות Title ?
כותרות Title הן למעשה כותרות המתארות כל עמוד ועמוד ברשת. כל עמוד ברשת חייב להיות בעל כותרת אחת ויחידה, כאשר תוכן הכותרת משולב בתגית HTML (השפה בה משתמשים להצגת אתרים ברשת) בשם Title.
בדרך כלל, תגיות Title מכילות את מילות המפתח העיקריות לכל עמוד אותו אנחנו מעוניינים לקדם. למשל, אם יש לך עמוד שמדבר על מגנטים לאירועים ולמה כדאי להזמין ממך את המגנטים, הכותרת המתאימה לעמוד תהיה "מגנטים לאירועים". כותרת זו תבוא לידי ביטוי במנועי חיפוש ובדפדפן בו אתה גולש.
אם כל זה נשמע לך סינית, לא נורא, הבט כיצד כותרות Title נראות בתוצאות החיפוש של גוגל ובראש הדפדפן (זה גם השם שיוצג כאשר תשמור את העמוד במועדפים) :
5 טעויות נפוצות שבעלי עסקים עושים בשילוב כותרות Title
אחרי שהבנת על מה בכלל מדובר ולמה זה כל כך חשוב להקפיד על הנושא, הנה 5 טעויות נפוצות שבעלי עסקים עושים בשילוב כותרות Title :
טעות מספר 1 – אין בכלל כותרת Title
אם עד עכשיו כתבתי לך למה זה כל כך חשוב, זה מתבקש לדעת שיש המון אתרים ברשת שפשוט לא מכניסים את תגית ה- Title בעמודי האתר או משאירים אותה עם ערך ברירת המחדל שלה (untitled document).
נסו לחפש בגוגל את הביטוי "untitled document" ותוכלו לראות כמה אתרים מכילים את הביטוי הזה בכותרת העמוד.
כפי שציינתי קודם, מנועי החיפוש משתמשים בכותרות Title בתוצאות החיפוש כאשר אין לך כותרת או יש לך כותרת אבל ללא משמעות אמיתית, הרבה יותר קשה להתמקם בתוצאות חיפוש תחרותיות (אם בכלל זה אפשרי…שווה ניסוי).
טעות מספר 2 – שימוש בכותרות Title ארוכות או קצרות מידי
כיום, גוגל מאפשרים לך להכניס כותרת Title בעלת 70 תווים (בדיוק כמו בהודעת ה – SMS שאתה שולח..). אם אתה מכניס כותרת קצרה מידי, אתה לא ממש בבעיה אבל אתה מפספס את מלוא הפוטנציאל שניתן לך.
אם אתה מכניס כותרת ארוכה מידי, הכותרת שלך תקוצץ באמצע. בדרך כלל, כותרות ארוכות מתאפיינות ב"רשימת מכולת" של מילות מפתח (אני ארחיב על זה בהמשך), נסה להתרכז בכותרת אשר באמת תאפיין את העמוד המדובר ולא תהיה דחיסת מילות מפתח סתמית.
בנוסף, קח בחשבון כי מילות מפתח אשר מופיעות בתחילת הכותרת מקבלות עדיפות על פני מילות מפתח אשר מופיעות לקראת או בסוף הכותרת. בעת ניסוח הכותרת, צור משפט אשר גם אנשים יכולים להבין ולא רק מנועי חיפוש – זה יעזור לך בכמות הכניסות לאתרך.
טעות מספר 3 – "רשימת מכולת" של מילות מפתח
הכוונה ב"רשימת מכולת" היא דחיסה של יותר מידי מילות מפתח בכותרת אחת. דחיסת מילות מפתח היא טקטיקה אשר מוגדרת בבסיסה כאסורה על פי גוגל, אבל לא זו הסיבה המרכזית לכך שלפי דעתי זה לא מומלץ.
אישית אני מאמין שבראש ובראשונה אנחנו בונים ומקדמים אתרים עבור אנשים שיקנו מאיתנו (אלא אם יש לאתר מטרות אחרות, ברוב המקרים זו הסיבה), יצרו איתנו קשר וימשיכו את המסר הלאה. ברגע שכותרות ה – Title נראות בצורה כזו, אנחנו מורידים את הסבירות שגולשים יקליקו על התוצאה שלנו בצורה דרסטית.
טעות מספר 4 – כותרות Title דומות בכל עמודי האתר
כפי שציינתי בהתחלה, כדאי ליישם כותרות Title ייחודיות לכל עמוד ועמוד באתר. גוגל ושאר מנועי החיפוש מתייחס בחומרה לכותרות Title דומות בכל או חלק מעמודי האתר.
תופעה זו יוצרת מבחינת מנועי החיפוש בעיה בזיהוי ודירוג של העמוד המתאים לכל מילת מפתח. כתוצאה מבעיה זו, האתר שלך יכול לסבול מחוסר נראות או מדירוגים נמוכים בתוצאות החיפוש.
טעות מספר 5 – שילוב שם החברה בכל כותרות ה – Title
טעות מספר 5 היא לא באמת טעות, אלא יותר החלטה שאתה חייב לקחת בעת בניית האתר, האם ליישם כותרות Title אשר מכילות את שם החברה או לא ?.
כמובן, שבמקרה הזה אין תשובה חד משמעית וישנם יתרונות וחסרונות לכל החלטה שתבחר לבסוף (מעניין אותי לשמוע, מה החלטת אצלך באתר. פרסם תגובה למטה, איך זה מיושם אצלך ?). אני בחרתי לשלב את שם החברה בכל כותרות ה – Title תחת אתר Signup ובעוד מספר אתרים אשר אני מעוניין למתג אותם, אתרים אשר פחות מעניין אותי למתג, לא מכילים את שם האתר.
אישית אני חושב שברגע ששם החברה מופיע בתוצאות החיפוש, בכותרות העמודים, בעמודים המועדפים של המשתמש ומקומות אסטרטגיים אחרים – זה רק יכול לעשות לחברה טוב.
חשוב לציין, שאם החלטת להכניס את שם החברה שלך בכותרות ה – Title, הכנס את השם בסוף הכותרת ולא בתחילת הכותרת כך שנושא העמוד יוצג לפני שם החברה.
אשמח לשמוע אם יש לך רעיונות לעוד טעויות ואיך אתה מיישם את הנקודה האחרונה אצלך באתר. כל מה שצריך בשביל להשמיע קול, זה להגיב פה למטה !
היי,
לא ראיתי התייחסות לפן השיווקי של ה title – הרי כל תחום היום כל כך מוצף שכל בעל אתר חייב להבדיל עצמו מאחרים – ולא רק על ידי הוספת שם העסק שלו.
ראה למשל את הביטויים: טיסות לניו יורק (וגם מלונות באילת), משלוחי פרחים, ספא בצפון ועוד. רוב הטייטלים בעמוד הראשון מורכבים מהנוסחה "מילת מפתח, מילות מפתח – שם העסק".
מה הבעיה? כל שאר התוצאות נראות בדיוק אותו הדבר! אז איך אתה גורם לגולש להיכנס דווקא אלייך?
המקום שבו ניתן לראות את זה עובד הכי טוב זה באדוורדס.
אם המודעה מספיק טובה אחוז ההקלקות שלה יהיה גבוה.
מדהים כמה שינוי פשוט בכותרת באדוורדס יכול להטיס את אחוז ההקלקות לשמיים:
למשל ברגע ש "חופשה בצרפת" הופכת ל "חופשה קסומה בצרפת" / "חופשה רומנטית בצרפת" אחוז ההקלקות שלה עולה פלאים.
הוספת שם העסק – אני באופן אישי נורא בעד (בין אם הוא כולל את תחום העיסוק -אהרוני פרקטים, ובין אם לא). אם האתר כבר מופיע בגוגל (או מתעתד להופיע), למה לא להרוויח מיתוג? כך גם שם העסק יזוהה עם התחום.
בגדול, סקירה מקיפה, אהבתי את סעיף רשימת המכולת 🙂
היי
חסר לי כותרות TITLE שבהן יש מילה אחת בכמה הטיות – האם זה עדיין רלוונטי היום כשגוגל מזהה טוב יותר הטיות ומילים נרדפות גם בעברית?
מני, אני חושב שדווקא הדוגמא שנתת היא לא הכי טובה, כי ברגע שאתה מפריד את מילות המפתח שאתה מעוניין לקדם, המצב הוא שהדירוג שלך יהיה נמוך יותר מאשר אם מילת המפתח צמודה.
חופשה בצרפת מול חופשה קסומה בצרפת – אפשר תמיד לשחק עם התיאורים של העמוד או לייצר חוקיות כלשהי בכותרת.
רוב האתרים שבהם אתה רואה כותרות Title קבועות הן כתוצאה מפיתוח אשר לא מאפשר גמישות כלשהי או עצלנות של בעל האתר.
איתי, כמו שציינת גוגל מזהה היום את ההטיות, אבל לעיתים זה לא מספיק.
השיטה שאני עובד בא היא חיפוש ההטעיות וצפייה בתוצאות שגוגל מדגיש, אם ההטיות מודגשות אז גוגל מזהה אותן אם לא, תהיה חייב להכניס אותם בעמוד הקיים או בעמוד חדש בשביל להיות ממוקם עליהן.
אין ספק ששם העסק צריך להופיע בכותרת של האתר.
אבל לא בכל הדפים.
כותרת נכונה תהיה במידה ויש הררכיה הגיונית באתר.
שם הדף | שם הקטגוריה | ותת קטגוריה
במידה ואין תת קטגוריה אפשר לתת כאן איזו הטיה או באמת שם העסק.
ואין מה לעשות הכותרות של רוב האתרים זהה בדף הראשון.
המקום לשכנע את הגולש להיכנס הוא בתאור האתר שהוא חשוב אפילו יותר.
וכמובן אם אתם מותג תרצו להופיע עם השם בכל דפי האתר.
כל מקרה לגופו.
היי עידן, אני מצטרף לדבריה של מאני. קופירייטינג שיווקי של טקסט ה-Title, בשילוב מילות מפתח רלוונטיות כמובן, יכול להגדיל את ה-CTR, ליצור בידול אל פני המתחרים ולהשפיע כתוצאה מכך גם על המיקומים האורגניים.
לגבי הנקודה האחרונה, לא הייתי ממליץ בהכללה לשלב את שם החברה או המותג דווקא בסוף התג. לפעמים, דווקא שילוב השם בתחילת תג ה-Title, ישיג תוצאה טובה יותר. קח את הביטויים הכלליים הבאים בתור דוגמא בולטת לכך: "חדשות" או "מפות". דווקא במקרים האלה, הייתי מציע לשלב את שם האתר / החברה / המותג בתחילת הטקסט של תג ה-Title.
מה עם כותרות סטייל דפי זהב שבהן הם משתמשים באותה מילת מפתח שוב ושוב בהטיות שונות? לדעתי זה נראה יותר מדי ממוחשב ומבריח את הגולשים למרות שאולי גוגל כאילו יותר אוהב את זה (מה לעשות שאנחנו עדיין מדברים על גוגל ישראל…).