אין ספק שאחת השאלות הפופולריות ביותר בתחום השיווק החברתי היא כמה שווה באמת (לא בהרגשה האישית שלך…) אוהד אחד בפייסבוק ? – שאלות אלה עולות בכל פעם שמדברים על חישובי ROI, מאזנים ותשלומים חודשיים בתחום זה.
מחקר חדש שנערך על ידי TNS ו – We Are Social ובוצע על המותג סיידר בולמרס (Bulmers) מצא שהעדפת המותג היתה גבוהה יותר בקרב אוהדי פייסבוק מאשר בקבוצת הביקורת, שאוהדי הפייסבוק היו מוכנים לשלם יותר על המוצר ולהמליץ עליו יותר מאחרים.
עד כאן, הכל נשמע נפלא, אבל בולמרס רצו לקבל מידע מוחשי יותר, ROI מדוייק אשר יאפשר להם להבין את הערך של הפעילות. על מנת להוציא את ה – ROI המדוייק, הם השתמשו במתודולוגיה הבאה :
המתודולוגיה הנ"ל חשפה כי בהשוואה לקבוצת ביקורת אקראית הערך הקמעוני של כל אוהד הוא £198.64 בשנה (80 בקבוקים נוספים בשנה), כ- £3.82 בכל שבוע !
איך בולמרס הצליחו להשיג תוצאות חיוביות ?
שיווק ברשתות חברתיות מצריך מספר רב של דברים, הנה 3 נקודות חשובות שכדאי לאמץ :
- מיקוד בלקוח – חשוב להתמקד בקהל הלקוחות הקיים שלך, הם האוהדים האמיתיים של המותג. זה לא משנה אם זה בפייסבוק, Google+ או כל רשת חברתית אחרת – במקרה בולמרס השיגו את זה בפייסבוק, אך זה יכל להיות בכל פלטפורמה רלוונטית אחרת ללקוחות שלהם.
- אינטגרציה שיווקית – שיווק מותגים ברשתות חברתיות מצריך מיזוג של כל מאמצי השיווק והפניות הדדיות בין כל התשתיות שלך. בולמרס מפנים לעמוד הפייסבוק שלהם באתר האינטרנט, בעיתונות עם קוד QR, בפרסומות וכדומה.
- חתירה למעורבות (Engagement) – נציגי בולמרס מפרסמים תמונות, קטעי וידאו ותחרויות שונות אשר שומרות אותם רלוונטים בפיד החדשות של האוהדים שלהם.
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
האם נבדק אם הקבוצה הזו אהבה את המותג גם לפני שעשתה לה "לייק" ? כי ניתן לצאת מנקודת הנחה שרוב מי שאהב את המותג בפייסבוק – היה מישהו שמראש חיובי יותר כלפי המותג …
ברק, נכון אתה צודק, המחקר הזה לא חף מטעויות ובהחלט יתכן שיש אנשים שמראש צרכו את המותג יותר מאחרים ולכן הסבירות שהם יהפכו לאוהדים תהיה גבוהה יותר.
שים לב לשקפים 6-8 ולשקף 14, הם מציגים בצורה טובה את הנושא.
בנוסף, הם גם מתייחסים למה שכתבת על כך שהצרכנים אהבו מראש את הומתג.
ברק צודק.
3 הדברים האחרונים שכתבת נכונים גם בלי קשר לפייסבוק..
אני עדיין לא כ"כ מבין איך אפשר להשתמש בפייסבוק כדי לשמור על לקוחות קיימים שכבר קנו.
למשל קניתי מחשב ב KSP אם אני מרוצה אז אקנה שוב, אם לא אז ביי.
מה זה משנה לי שיש להם דף בפייסבוק וכל מיני חדשות וכו'?
אם אני טכנאי מחשבים אולי זה כדאי אבל אז ממילא אני בקשר עם חברות כאלו
אז זה טוב כדי לחשוף את המוצר לאנשים חדשים, אבל חוצמזה כשאנשים עושים לייק על כל מיני מותגים זה רק בשביל לקבל כל מיני דברים, כידוע:)
זיו, אתה יכול להשתמש בפייסבוק (או בכל ערוץ אחר) בשביל לשמור את עצמך רלוונטי בעיני הלקוחות.
דווקא ככל שאתה מותג גדול יותר, אני חושב שהפעילות הזו הרבה יותר טבעית, קלה ונוחה מאשר יזם שמנסה ליצור ביקושים למוצר/שירות שלו.
הערה קטנה, אנשים עושים לייקים מאינטרסים שונים (למשל, כאשר הם רוצים לקבל משהו בחינם), עבור אותו עסק גם אנשים בעלי אינטרס יכולים לעזור לחשיפה גדולה מאוד בעלות של כמה מאות שקלים לקמפיין בודד.
עידן,
נזכרתי שבכלל לפי חוקי פייסבוק אסור לתת "שוחד" של לייקים, אז הם לא מסתכנים שבכלל יסגרו להם את הדף?
הרי שמעתי כבר על חברות שהפנו אנשים לדפים שלהם ולא היה שם כלום כי הם עברו על אחד מהחוקים.
זיו, אני לא מתיימר להיות מומחה לשיווק בפייסבוק, אבל לפי מה שאני יודע אתה צודק רק במידה ואתה עורך תחרויות לייקים.
ישנן הרבה מאוד שיטות אחרות לערוך תחרותיות אמיתיות (לא למטרת לייקים) אשר יכולות לתרום למותג.