כאשר אנחנו באים להקים קמפיין בפייסבוק, אנחנו חייבים להבין שבדומה להקמת קמפיין בגוגל אדוורדס, כל תחום הוא שונה, ייחודי ולא זהה לתחומים אחרים שעסקנו בהם.
מחקר חדש שפורסם על ידי חברת AdParlor מציג ניתוח של מעורבות הגולשים (Engagement), עלות כל קליק (CPC) ואחוז הלחיצה (CTR) הממוצע בתחומים כמו בידור, אלקטרוניקה, רכב, תוכנות, פרסום, קוסמטיקה ויופי, מזון, תיירות, בריאות ופיננסיים.
ניתוח CTR בפייסבוק
על פי המחקר של AdParlor תחומים אשר נחשבים למעניינים יותר זכו בצורה טבעית לאחוז לחיצה גבוה יותר בפייסבוק. לדוגמא, גולשים בפייסבוק נוטים להקליק על מודעות בנושא בידור פי 4 יותר מאשר מודעות בנושא פיננסיים, תיירות או בריאות.
ניתוח עלות כל קליק (CPC) בפייסבוק
כתוצאה מנתוני ה- CTR הנמוכים בתחום הפיננסי, זה לא מפתיע שה – CPC הגבוה ביותר בפייסבוק שייך לתחום הפיננסי. על פי AdParlor, הוא עומד על 1.24$ בממוצע לקליק. העלות הנמוכה ביותר נמצאת בתחום המזון והיא עומדת על 0.18$ לקליק.
ניתוח מעורבות הגולשים (Engagement) בפייסבוק
משווקים רבים מנסים לפצח את השיטה ולהבין מה גורם לגולשים בשלב המקדים "לעשות לייק" לעמודים עסקיים ובשלב המתקדם להשתתף בדיונים, להגיב ולתרום מהידע שלהם בתחום.
לפי נתונים של SocialBakers, תעשיית הרכב והתעופה זכו לאחוזי ה – Engagement הגבוהים ביותר, אך כאשר משווים את זה לאחוז התגובות שהחברות מפרסמות לצרכנים בפייסבוק מגלים שתעשיית הרכב נוטה להתעלם מהאוהדים שלה לעומת חברות התעופה אשר דואגות לענות לאוהדים ב – 44.66% מהמקרים.
לסיכום, נתוני מעורבות (Engagement), עלויות CPC ו – CTR בפייסבוק יכולים לעזור לך להחליט מהי האסטרטגיה הטובה ביותר שאתה יכול לנקוט לפי תחום העיסוק, התקציב והמטרות שלך.
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !