המאמר האחרון שכתבתי הכיל לא מעט מידע על שימוש בתכונות הסמארטפונים (אייפון, בלאקברי, סמסונג גלקסי אס, נוקיה וכדומה) בעת קידום אתרים סלולריים באינטרנט. למעשה, זו היתה טעימה קטנה במאמר הנוכחי, אני מעוניין להציג את אופן השימוש בקוד ה – QR וכיצד הוא משפיע על תהליך הקידום (אם בכלל..).
מה זה בכלל קוד QR ?
קוד QR הוא סוג של בר קוד אשר הומצא על ידי חברת טויוטה היפנית לשם בדיקת, מעקב ואיתור חלפים למכוניות החברה. לאחר מכן הקוד אומץ על ידי חברות רבות ביפן ובהמשך בשאר העולם.
מטרת קוד ה –QR היא לקחת מידע ממקור מסויים ולהציג אותו בצורה פשוטה, מהירה וקלה על גבי המכשיר הסלולרי שלך. כיום, ניתן לראות קודי QR על גבי פרסומות במגזינים, לוחות, מוצרי צריכה, אתרי אינטרנט, כרטיסי ביקור, מוצרי קד"ם ועוד.
הפופולריות של קוד ה – QR גוברת בעולם ולדעתי בשנים הקרובות נראה יותר ויותר מודעות ופרסומות אשר יכילו קודים מסוג זה. הסיבה המרכזית היא שקוד ה – QR יכול להכיל הרבה יותר מידע מבר קוד רגיל כמו קישורים, מיקום גיאוגרפי וטקסט רגיל.
לאחר סריקת הקוד במכשיר הסלולרי ניתן לקבל מידע על העסק, השירות או האדם. ניתן לשלב קוד QR עם מיקום באמצעות גוגל מקומות (Google Places) או תוכנות GPS אחרות. לרוב, השימוש המרכזי הוא בביצוע הפנייה לעמוד אינטרנט בו ניתן לקבל את המידע המבוקש.
איך ליצור קוד QR באמצעות מחולל QR ?
למעשה, קוד ה – QR הוא תמונת JPG פשוטה אשר ניתן ליצור אותה באמצעות מחולל ייעודי. כיום, ישנם הרבה מאוד מחוללי קוד QR, אני ממליץ לעבוד עם המחולל של Appspot שתומך בעברית, אנגלית ושפות זרות אחרות (ישנם מחוללים אשר יוצרים ג'יבריש, מומלץ לבדוק את הקוד לאחר יצירתו במכשיר שתומך בנושא).
איך ניתן לקרוא או לסרוק קוד QR באמצעות המכשיר הסלולי ?
על מנת לקרוא קוד QR המשתמש נדרש להוריד אפליקציה ייעודית (חינמית, לא עולה כסף !) דרך ה- APP Store. אישית, אני משתמש באייפון עם האפליקציה של I-nigma באמצעות האפליקציה ניתן לסרוק קודים, לשתף אותם עם חברים, לצפות בקודים שנסרקו בעבר (היסטוריה) ועוד.
נכון להיום, מדובר בטרנד של ממש, בעיקר בקרב משתמשים טכנולוגיים אשר יעריכו את השימוש באלמנטים מתקדמים. משתמשים אלה פעילים מאוד ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר, LinkedIn וכדומה.
הפצת קוד QR בשילוב קידום אתרי אינטרנט
כאמור, ניתן להשתמש בקוד ה – QR לשימושים רבים כמו :
- שילוב קישורי URL – השימוש הנפוץ ביותר בקוד הוא בהפנייה של המשתמש לאתר אינטרנט או כתובת ייחודית לקוראי ה – QR.
- פרסום מוצרים – תיאור של מוצרי צריכה, מחירים וקישורים להזמנה ישירה באתר האינטרנט.
- פרסום אירועים – תיאור של אירועים, תאריכים, שעות ומיקום מדוייק.
- הפצת פרטי יצירת קשר / מיקום – הפנייה לעמוד יצירת קשר באתר, פרסום פרטי איש הקשר (שם, טלפון, אתר) והוספה מיידית לאנשי הקשר. בנוסף, ניתן להפיץ את מיקום החנות או מיקום האירוע ישירות למכשיר הסלולרי.
- מבצעים והנחות – שילוב של קוד ה – QR במתן הנחות, פרסום מבצעים וקד"ם באירועים.
נכון להיום, האלגוריתם של גוגל יכול לקרוא, לאנדקס ולהבין כתובות URL אשר נמצאות בתוך קוד QR, מנועי החיפוש האחרים יודעים לקרוא אותו אך לא לאנדקס ולהשתמש בו לצרכי אינדוקס או דירוג האתרים.
חשוב לציין שלא ברור אם הקישורים נספרים במונה הקישורים הנכנסים ואם כן, מה משקלם בדיוק בהשוואה לקישורים אחרים מפורומים, בלוגים, אתרי לווין וכדומה. בכל מקרה, סביר להניח שבעתיד הקרוב גם קישורים שיופיעו בקוד ה- QR ישפיעו בצורה כזו או אחרת על תוצאות החיפוש וזאת מכיוון ששירות קיצור הכתובת של Google, goo.gl, מאפשר להשתמש בקוד QR להצגת הכתובת המקוצרת. ניתן להשתמש בשירות קיצור הכתובות goo.gl בשביל לקבל אינדיקציה על מספר האנשים שמשתמשים בקוד על ידי צפייה Visitor profile (דפדפנים/פלטפורמות).
לסיכום, קוד ה – QR הוא טרנדי במיוחד אך השימוש בו הוא עדיין בחיתולים (במיוחד בישראל). מומלץ לנסות ולהתנסות בו באתר האינטרנט שלך בעמודי יצירת הקשר, במהלך מבצעים מיוחדים או בפרסום כתובות ומספרי טלפון.
אשמח לשמוע מה דעתך על המאמר הנ"ל בתגובות למטה. בנוסף, אם יש לך ניסיון כלשהו בנושא אשמח לשמוע וללמוד ממנו, פירוט טכניקות וכדומה – בוא לשתף גם אותנו !
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
כתיבה נהדרת ובכלל פוסט נהדר 🙂
אפשר להגיד שבישראל הוא עדיין בחיתולים, אך במקרה השבוע ראיתי פרסומת בטלוויזיה שכבר היה ניתן לראות קוד QR. יש בזה משהו מסקרן שגורם לך לרוץ ולסרוק.
ללא ספק זאת שאלה של זמן עד שנתחיל לראות פרסומות רבות בסגנון "להטבה של השנה סרוק את ה-קוד QR", הסקרנות כבר תגרום לנו לעשות את הפעולה, ולהתחיל לסרוק.
מקורי וחכם
יפה מאוד!
אני אישית גם חושב שהקוד הזה הולך להיות הדבר הבא בתחום הפרסום, והרעיון של להפיץ אותו כחלק ממערך קישורים – מדליק ביותר
אחלה של פוסט, רעיון ענק.
אומנם השימוש בQR בגדר "טרנד" אך הטרנד עדיין לא הגיע לישראל בשיא העוצמה, ולא נראה שזה לא הולך להיעלם בשנים הבאות אלא רק להתעצם (ככל שהשימוש בסמארטפונים יגדל).
לכן הרעיון שלך בהחלט מקורי ושימושי.
מאמר יפה!
בהחלט אני חושב שנראה יותר ויותר קודים כאלו בחיי היום יום.
ביפן הטכנולוגיה כבר קיימת מספר שנים בתנופה מלאה.
רוב האנשים עדיין לא מבינים את הפוטנציאל הגלום בקוד QR.
ניתן להגדירם כ"לינקים של העולם האמיתי" – מה שעד עכשיו ניתן היה לעשות בלינקים ב-WEB כעת ניתן לעשות כקוד QR.
אנו כרגע שוקדים על פלטפורמה שתקל על כל עניין ניהול והפצת הקודים.
נשמח לשתף מידע ממחקרים שערכנו למעוניינים ועוד יותר נשמח לקבל מידע וחוות דעת בנושא מכל אחד אחר.
ניתן לפנות במייל – idanshemtov(a-T)gmail.com
עידן, אשמח אם תוכל לכתוב פוסט אורח עם הנתונים שיש לך בנושא.
אם אתה מעוניין, צור קשר דרך הטופס הבא : https://www.signup.co.il/1716/%D7%9B%D7%AA%D7%99%D7%91%D7%AA-%D7%A4%D7%95%D7%A1%D7%98-%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%97-%D7%91-signup-%D7%A9%D7%AA%D7%A3-%D7%9E%D7%94%D7%99%D7%93%D7%A2-%D7%A9%D7%9C%D7%9A/
יש עוד יישום ממש מגניב שאפשר לעשות עם QR – שלטים חכמים למכירת רכב.
האתר הזה (myqrsign.com) מאפשר ליצור שלט למכירה המשולב קוד QR שניתן לתלות על הרכב.
מאחורי הקוד יש את כל הפרטים של הרכב כולל אפשרות ישירה ליצור קשר עם המוכר, ניתן לשלוח את המודעה לחבר לשאול את דעתו על הרכב ואפשרויות נוספות.
כנסו, עם שוק מכירת הרכב היום שווה לנסות..