Signup קידום אתרים
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
עדכון גוגל פינגווין – אפריל 2012
Signup קידום אתרים » בלוג קידום אתרים » עדכון גוגל פינגווין – אפריל 2012

עדכון גוגל פינגווין – אפריל 2012

27 באפריל 2012 10 תגובות עידן שלומן

בדומה לשנה שעברה כאשר גוגל שיחררה את גוגל פנדה לאוויר, השנה גוגל שיחררה את גוגל פינגווין בתאריך 24.4.2012 וטרפה את הקלפים של כולנו.

עדכון גוגל פינגוויןמה זה גוגל פינגווין ?

גוגל פינגווין הוא עדכון אלגוריתם מתמשך שמטרתו להילחם במקדמי אתרים, משווקים ובעלי עסקים אשר משתמשים בספאם לקידום האתר בצורה אורגנית בגוגל.

לפי הבלוג הרשמי של גוגל, עדכון גוגל פינגווין השפיע על כ – 3%-4% מתוצאות החיפוש – אך לפי צפיות שאני ואחרים ערכנו כמעט ואין ביטוי שגוגל לא השפיעו עליו בעדכון האחרון.

מה זה ספאם מבחינת גוגל פינגווין ?

גוגל מתארים מספר טכניקות ספאם אשר קיימות כבר יותר מעשור (חלקן אפילו לפני שגוגל היו קיימים בכלל…), בין הטכניקות ניתן למצוא :

  1. דחיסת מילות מפתח
  2. מזימות קישורים
  3. קלוקינג, הפניות קבועות/זמניות או עמודי מעבר
  4. תוכן משוכפל עם התייחסות ל – Scraping.

זה לא שרק עכשיו גוגל נזכרו לטפל בטכניקות ספאם, אלא שכעת הם מקווים שהם הצליחו לפתח שיטות חדשות לאיתור אתרים שמשתמשים בטכניקות אלה בצורה קלה יותר.

כיצד ניתן לזהות אם נפגעת מעדכון גוגל פינגווין ?

בדומה לעדכוני עבר, ניתן לזהות פגיעה על ידי ירידה במיקומים או על ידי ירידה בכמות הכניסות לאתר.

אם אתה יודע מהם מיקומי האתר לפני ה – 24.4 תוכל לבצע בדיקה על ידי סריקת המיקומים. אם אתה לא יודע את מיקומי האתר, תוכל לבדוק את הסטטיסטיקות ולראות אם יש ירידה משמעותית בכמות הכניסות לאתר ב – 24.4.

הערה חשובה, אם האתר הוא ישראלי יהיה קשה לבדוק את הנושא באמצעות סטטיסטיקות האתר כתוצאה מיום העצמאות אשר משפיע על כמות הגולשים באינטרנט בצורה ישירה (יותר אנשים מטיילים, עושים על האש ונפגשים בחוץ מאשר גולשים באינטרנט).
גוגל אנליטיקס אחרי פנדה

איך לתקן את השפעות גוגל פינגווין ?

כרגע לא ברור בדיוק כיצד לתקן את המיקומים בעידן שאחרי גוגל פינגווין. לפי גוגל, במידה וקיבלת הודעות ב – Google Webmaster Tools אתה חייב לתקן אותן במהרה. אם לא ביצעת אימות של האתר בכלי מנהל האתרים, יתכן שממתינות לך הודעות רלוונטיות במערכת.

נכון להיום, בקשות לבדיקה מחדש של האתר לא יעבדו מכיוון שגוגל טוענים שמדובר בעונש אשר מוטל בצורה אוטומטית ולא בצורה ידנית על ידי אדם שבדק את האתר והחליט להעניש אותו.

כרגיל, ההודעות של גוגל לא עוזרות לאף אחד. לפי דעתי, כדי לחלק את המצב לשני סוגי אתרים :

  1. במידה והאתר באמת הכיל ספאם ונפגע – להסיר ולהחליף את תוכן האתר כך שיכיל תוכן מקורי, אמיתי ותורם לסביבה. לאחר מכן, להפנות לאתר קישורים ממקורות חזקים בלבד עד שישתחרר מהעונש של גוגל.
  2. במידה והאתר לא הכיל ספאם ונפגע – פשוט להמשיך בתהליך הקידום עם חיזוק של תוכן מקורי חדש וקישורים ממקורות חזקים (לפחות בחודש הקרוב עד אשר המצב ירגע קצת).

במידה והאתר לא נפגע, לפי דעתי כדאי להשהות את תהליך הקידום ולראות בשבועיים הקרובים לאן נושבת הרוח – לא מומלץ לבצע פעולות קיצוניות בשבועות הקרובים.

ממה שאני ראיתי מרשת האתרים שאני מקדם אתרים שהיו במיקומים טובים ולא עבדו עליהם תקופה ארוכה (שנה ויותר) ירדו בעד 10 מקומות בתוצאות האורגניות. אתרים שבוצעה עליהם עבודה בחצי שנה האחרונה, עלו במקומות יפים ועקפו מתחרים שנמצאים שנים באותו מיקום ולא ביצעו עבודה שוטפת.

אשמח לשמוע את דעתך בנושא, האם נפגעת או עלית כתוצאה מעדכון גוגל פינגווין ? – שתף אותנו בתגובות למטה.

אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !

אם נהנת מפוסט זה, הרשם עוד היום לעדכונים בדואר אלקטרוני (בחינם).

קבל מאמרים, טיפים וכלים בלעדיים ישירות לתיבה שלך בכל פעם שמתפרסם תוכן חדש בבלוג.

אודות עידן שלומן

עידן שלומן הוא שותף בחברת Signup קידום אתרים, מומחה קידום אתרים בעל ניסיון של יותר מ -7 שנים בקידום אתרים אורגני (מחקר, אופטימיזציה, קישורים וכדומה), ניתוח סטטיסטי ומוניטיזציה לאתרים באמצעות תוכניות שותפים באינטרנט. ניתן ליצור עימי קשר דרך טופס יצירת הקשר ב- Signup, דרך פייסבוק או Google+.


עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך..

  • אתה בעל עסק בצפון או בדרום ? – גוגל ישראל לא סופרת אותך !אתה בעל עסק בצפון או בדרום ? – גוגל ישראל לא סופרת אותך !
  • קידום אתרים שלילי בגוגל – מקרה בוחן קידום אתרים שלילי בגוגל – מקרה בוחן
  • התאמה אישית מבוססת מיקום – קלוקינג או חווית משתמש טובה יותר ? התאמה אישית מבוססת מיקום – קלוקינג או חווית משתמש טובה יותר ?
  • גוגל אדסנס מהיר מתמידגוגל אדסנס מהיר מתמיד
יצירת קשר
לקבלת הצעת מחיר הוגנת, משתלמת ומותאמת לצרכי האתר שלך התקשר עכשיו ל - 050-6950312 או מלא את הטופס הבא ואנו נחזור אליך בהקדם האפשרי.

    שם מלא (*) :
    טלפון (*) :
    דואר אלקטרוני (*) :


    10 תגובות

    1. קיסר 27 באפריל 2012 בשעה 20:43

      באמת נראה שצונמי עצבני עבר על גוגל ישראל
      נכון לשעה זאת עדיין יש ריקודים בתוצאות חיפוש.
      גם אני שמתי לב אתרים שלא היתעדכנו תקופה ארוכה
      ירדו משמעותית בדירוג.

    2. דקל 27 באפריל 2012 בשעה 21:08

      באמת שנמאס. אולי הכוונה טובה אבל התוצאה היא שאתר שלי עם תוכן איכותי נמצא עכשיו אחרי אתרים עם תוכן הרבה פחות איכותי.

      • עידן שלומן 28 באפריל 2012 בשעה 15:07

        דקל, מה נשמע ?
        כן, גם לי יש כמה אתרים לגיטימים לגמרי שירדו קצת בתוצאות,
        די מעצבן שאנחנו צריכים לרקוד לפי החליל של גוגל..

    3. שחר 28 באפריל 2012 בשעה 19:37

      היי,
      האתרים שלי גם נפגעו משמעותית וללא סיבה הכל היה טהור בקידום ובתכנים הכל מקורי לא היה מקום לטעות ועפתי, המתחרים לא, והם משתמשים באותן שיטות קידום !!! האם המנוע נדפק וישאר כך או שלדעתכם יש מקום לחזרה?

      • עידן שלומן 29 באפריל 2012 בשעה 13:45

        לפי דעתי, אם נפגעת, תנסה להמתין קצת לתיקונים של גוגל.
        בנתיים, אתה יכול לעבוד על קישורים מאתרים חזקים באמת, לא אתרי תמיכה או רשתות ולנסות לחזור בצורה הזו.

    4. אבי 29 באפריל 2012 בשעה 11:59

      בהחלט! גוגל עשה שינוי גדול ממש
      חלק גדול מאתרים שלי נפגע בעיקר אתרים בעלי דומיין בעברית IDN
      מה דעתכם הסיבה לכך ?

      • עידן שלומן 29 באפריל 2012 בשעה 13:47

        לפי מה שאני ראיתי, לא ראיתי חשיבות לסיומת הדומיין – אם מישהו חושב אחרת, אשמח לשמוע ולראות דוגמאות…

        בין האתרים שלי שנפגעו יש דומיינים בעלי סיומות מגוונות, יכול להיות שרוב האתרים שלך בנויים על סיומות בעברית ולכן זו רק אשליה שיותר מהם נפגעו ?

    5. רועי אקרמן 29 באפריל 2012 בשעה 19:07

      מצטער לשבור את אווירת ה"גוגל מספיק עם העדכונים" אבל האתרים שלי עלו, נכון להיום אני משתמש רק בתוכן מקורי הן כשיטת קידום (בלי טכניקות אפורות) והן כתוכן באתרי הלקוחות אם זה עוזר למישהו….

    6. בר 29 באפריל 2012 בשעה 20:45

      דקל אני מבין אותך ממבט קטן על האתר שלך אתה מוציא ים קישורים
      אולי זה ביגלל זה?

    7. מור 4 במאי 2012 בשעה 12:30

      זה משמח וכמובן גם מעציב לראות את השינוי הזה.
      אני מאמין שאין אחד שלא נפגע איך שהוא מהעדכון האחרון.
      השאלה המרכזית היא, מי יתאושש יותר מהר (:

      תודה על הפוסט המעשיר.

      מור

    שותף מוסמך של גוגל (Google)
    © 2000-2015 Signup קידום אתרים מקצועי, כל הזכויות שמורות, כל השמות והסימנים הינם סימנים מסחריים של החברות עצמן.
    חברת Signup קידום אתרים מעניקה שירותי קידום אתרים (מחקר, אופטימיזציה למנועי חיפוש ובניית קישורים) ושירותי בניית אתרים לעסקים באינטרנט.טלפון :050-6950312.
    כתובת המשרד:דרך עכו חיפה 47, קרית מוצקין.

    תנאי שימוש • מדיניות פרטיות • הצהרת נגישות

    עדכונים בדואר אלקטרוני

    הרשם עכשיו בחינם לעדכונים בדואר אלקטרוני (בתוך פחות מ – 2 דקות) וקבל עדכונים על מאמרים, טיפים וחדשות אשר מתפרסמות בבלוג של Signup.

    ×