בשבועות האחרונים גוגל החלה לשלוח לבעלי אתרים אשר רשומים למערכת Google Webmaster Tools הודעות אזהרה על קישורים לא טבעיים אשר זוהו על ידה.
אם אתה בין אלה שקיבלו הודעה כזו, המאמר הזה מיועד בדיוק בשבילך. אם לא תטפל בנושא, סביר להניח שתקבל עונש מגוגל ותרד במיקומים האורגניים של האתר.
איך נראית הודעת האזהרה של גוגל ?
הודעת האזהרה של גוגל נשלחה להרבה מאוד מקדמים, בעלי עסקים ומשווקים עצמאיים. לעיתים קרובות, ההודעה נשלחה מכיוון שגוגל לא מצאה גיוון נכון בפרופיל הקישורים של האתר ולאו דווקא בגלל שבעל האתר או המקדם ביצע עבודה לא טובה בקידומו.
הנה תרגום קצר של ההודעה שנשלחת על ידי גוגל באנגלית :
בעל אתר או בונה אתר yourdomain.co.il יקר,
אנחנו גילינו כי חלק מעמודי האתר שלך משתמשים בטכניקות אשר אסורות על פי הנחיות גוגל לבעלי אתרים.
במפורש, עליך לבדוק קישורים מלאכותיים או קישורים לא טבעיים באתרך אשר מפנים לאתרים אחרים ויתכן שמטרתם היא להשפיע על ה – PageRank של העמוד. דוגמאות לקישורים לא טבעיים יכולים להיות מכירה של קישורים בשביל להעביר PageRank או השתתפות במזימות לינקים (link schemes).
אנחנו מעודדים אותך לערוך שינויים באתרך כך שהוא יעמוד בהנחיות האיכות שלנו. לאחר שתעשה את שינויים אלה, אנא שלח את האתר שלך לבדיקה מחדש בתוצאות החיפוש של גוגל.
אם יש לך שאלות כלשהן על פתירת סוגיה זו, בבקשה בדוק את פורום העזרה של Google Webmaster Tools לתמיכה.
בברכה,
צוות איכות החיפוש של גוגל
מה הם קישורים לא טבעיים או קישורים מלאכותיים ?
גוגל מסווגת קישורים כקישורים לא טבעיים או כקישורים מלאכותיים במספר מקרים ברורים מאוד :
- רשתות קישורים ציבוריות בתשלום – החולשה של גוגל היא רשתות האתרים הגדולות אשר יכולות להשפיע בצורה ישירה על מיקומי האתרים החברים בה.
במידה ורכשת בעבר קישורים מרשתות מוכרות אשר כל אחד יכול להצטרף אליהן בעבור תשלום חודשי קבוע או תשלום חד פעמי, צפה פגיעה. חשוב לציין שרוב הרשתות הישראליות עובדות טוב מאוד, ההתייחסות כאן היא בעיקר לרשתות בחו"ל אשר מכילות מאות או אלפי קישורים.
הרשתות הישראליות המוכרות לי מורכבות ברוב המקרים מ-10 עד 100 אתרים כלליים ועובדות "מתחת לרדאר" של גוגל – כך שהן עדיין עובדות בצורה טובה.
- רשתות קישורים פרטיות – בדומה לרשתות הגדולות, חברות קידום אתרים מחזיקות רשתות פרטיות אשר מטרתן לייעל, להקל את העבודה ולחסוך בעלויות הקידום השוטפות.
במידה והרשת שקופה מאוד לגוגל – אתה יכול לצפות פגיעה באתרים שמקושרים ממנה.
- קישורי Site Wide – קישורי Site Wide (קישורים אשר מופיעים בכל עמודי האתר) נתפסים כקישורים לא טבעיים. במידה ורוב הקישורים שמפנים אליך הם כאלה, מומלץ לנסות ולגוון מעט את פרופיל הקישורים כך שתוכל לקבל קישורים גם מאתרי מאמרים, תגובות בבלוגים, קישורים מתמונות, אינדקסים וכדומה.
- אופטימיזציית יתר של טקסט אנקור – פרופיל קישורים טבעי לא מורכב רק מסוגי אתרים אלא גם מטקסט אנקור שונה. במידה ואתה מקדם אתר בנושא ניהול נכסים וכל הקישורים שלך על הביטוי הזה, מומלץ לנסות ולגוון אותו כך שיכיל קישורים כמו ניהול נכסים (במיקום), ניהול נכס, לחץ כאן (אין קישור טבעי יותר מזה..) וכדומה.
- קידום אתרים בכלים אוטומטיים – ישנם מקדמים אשר פועלים באמצעות כלים אוטומטיים להפצת תכנים בפורומים, רשתות חברתיות וכדומה. כל התוכנות ללא יוצא מן הכלל משאירות עקבות בדרך אשר ניתן לאתר באמצעים שונים.
במידה ואין לך ניסיון מספק בשימוש בכלים אוטומטיים, כדאי לוותר על הנושא ולעבוד בשיטות הישנות, הטובות והאיטיות יותר – שיטות אלה לא יגרמו לך להיעלם יום אחד בפתאומיות.
מה קורה במידה ולא מתייחסים להודעת האזהרה של גוגל ואיך ניתן לתקן זאת ?
מצפיות שאני ואחרים ביצעו על אתרים שקיבלו את הודעה זו, במידה ואתה לא מטפל בנושא הקישורים, ניתן לצפות לעונש מגוגל לאחר תקופה של 3-4 שבועות מרגע שליחת ההודעה.
העונש מצד גוגל ניתן על הביטוי הספציפי שמופיע בקישורים הללו ולכן רק העמוד המקושר יענש בירידה במיקומים. במקרים קיצוניים בהם רוב הקישורים שמפנים לעמודי האתר הם קישורים לא טבעיים – כל האתר יעונש ויסבול מירידה פתאומית במיקומים.
במידה וקיבלת הודעת אזהרה מגוגל, ניתן להגיב לה ב – 3 דרכים עיקריות :
- הסרה של קישורים קיימים – במידה ואתה משתמש בקישורים מרשתות שונות, מומלץ להסיר אותן. שוב, ההתייחסות פה היא בעיקר לקידום אתרים בחו"ל, בהם ניתן בצורה קלה יחסית למצוא את הרשתות העיקריות.
- השגת קישורים חדשים במקביל לרענון תכנים באתר – נסה להשיג כמה שיותר קישורים חדשים מאתרים חזקים בתחום או בתחומים משלימים. במקביל, נסה להוסיף תוכן חדש לאתר עם התייחסות לזנב ארוך.
- גיוון פרופיל הקישורים של האתר – ברגע שאתה מקבל קישורים חדשים לאתר, החלף את טקסט האנקור לטקסט שלא היה קיים עד עכשיו בתמהיל הקישורים שלך.
בשנתיים האחרונות, גוגל נעשתה הרבה פחות סובלנית למניפולציות קישורים אשר מופעלות על האלגוריתם שלה. בעבר, יכולנו לקדם אתר בפרק זמן קצר יחסית על ידי הפצצה מאסיבית של קישורים, גם היום זה אפשרי – אבל העונש מצד גוגל מגיע יחסית מהר. לפי דעתי, כאשר אנחנו באים לבנות קישורים מומלץ לבנות אותם בצורה נכונה, אמיתית ואיטית תוך הקפדה על שילוב של מקורות מגוונים עד כמה שניתן.
אשמח לשמוע אם גם אתה קיבלת הודעת אזהרה ועונש מגוגל, אם כן, כיצד טיפלת בנושא ?
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
הפחד של כל מקדם אתרים… לחצות את הגבול הדק שבין קידום אינסיבי לקידום אגרסיבי.
זה לא ענין של כמה שבועות. שמעתי על כאלה שקיבלו את ההודעה לפני כמה חודשים.
אתה יודע להגיד אם ההודעה מגיעה במקביל לירידת דירוגים או שזו באמת רק אזהרה לפני?
היי מיכל, כיף לראות אותך כאן.
אני קיבלתי הודעה כזו על אתר ג'אנק שאני מקדם בתחום העסקי, לא הגבתי ולא ביצעתי שום דבר מכיוון שהאתר לא מעניין אותי יותר. לאחר חודש ירדתי ב -2-3 עמודים מהעמוד הראשון על המילה הספציפית שקידמתי, לא על שאר המילים.
יכול להיות שיש חלק שקיבלו הודעות תוך כדי קידום ולכן הם לא קיבלו גם עונשים ברורים. מן הסתם אין פה חוקים ברורים, זה הרבה השערות, צפיות והרהורים.
שמעתי בחודשים האחרונים יותר ויותר על מכרים אלו
השאלה שלי כזאת מה קורה אם האתר לא נרשם ל Webmaster?
ושנית התיחסת על הסוגיה של הסרת קישורים יש אתרים
שלוקח זמן רב עד שכל הדפים יסרקו ויראו בעצם שהקישורים כבר אינם
איך באמת הם יודעים שהסרנו תקישורים? דיברת על משהו כמו שלוש שבועות
עד שהאתר נענש. תודה
אם האתר לא נרשם ל – Google Webmaster Tools, אין דרך ליידע את בעל האתר – גוגל לא שולחים מייל אישי…
בדרך כלל, עמודים נסרקים בפרק זמן של חודש, כך שאחוז גדול של הקישורים יכול להיסרק עד אז.בנוסף, אם אתה במקביל עובד על השגת קישורים חזקים, הפרופיל שלך יכול להשתפר יחסית מהר (במיוחד אם מדובר על אתר חדש בישראל).
יש הגיון תודה.
הדעה הרווחת בקרב מקדמים היא שקישור נכנס לא יכול לפגוע בך כי אין לך שליטה עליו.
ממה שאתה מתאר כאן נובע שאתה דווקא כן יכול להפיל כל אתר ע"י הפצצתו בקישורים לא טבעיים.
ליאור, אני מסכים איתך באתרים חדשים ניתן לפגוע למרות מה שגוגל אומרים..
עם זאת, אני לא חושב שזה כל כך פשוט לפגוע באתר מסויים. לפני מספר חודשים נערך ניסוי פומבי על ידי טל פריהר ותואר בבלוג שלו Xrumer בניסוי הוא הצליח להוריד אתר בתוצאות אבל בעקבות הסרה מצד שרת האחסון של האתר (במקרה זה היה גוגל) ולא באמצעות ירידה במיקומים.
בנוסף, לפי דעתי תתרכז בעצמך וכיצד אתה יכול להשתפר ולא כיצד אתה יכול לפגוע באחרים בשביל לעלות. כמות המשאבים שתצטרך בשביל זה תהיה הרבה יותר קטנה.
עוד לינק מעניין בנושא : https://groups.google.com/a/googleproductforums.com/forum/#!category-topic/webmasters/chit-chat/Azfly-iRtLs
מעניין. באמת שאלתי את עצמי אם זו הודעה שמקבלים אחרי או לפני עונש (ידעתי שזה לא בהכרח באותו הרגע). מה שבאמת מעניין זה אם ההודעה הזו נשלחת אוטומטית, או רק לאחר בדיקה של מעריך אנושי.
איתי, אין לי מושג, אני אנסה לחפש לך תשובה, אם תהיה לי אפרסם אותה כאן.
לפי דעתי, כפי שאני מכיר את גוגל זה נעשה אוטומטי.