Signup קידום אתרים
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
התאמה אישית מבוססת מיקום – קלוקינג או חווית משתמש טובה יותר ?
Signup קידום אתרים » בלוג קידום אתרים » התאמה אישית מבוססת מיקום – קלוקינג או חווית משתמש טובה יותר ?

התאמה אישית מבוססת מיקום – קלוקינג או חווית משתמש טובה יותר ?

3 במרץ 2011 סגור לתגובות על התאמה אישית מבוססת מיקום – קלוקינג או חווית משתמש טובה יותר ? עידן שלומן

קלוקינג - קידום אתרים מקדמים רבים מזהירים לא לבצע הפניות מיותרות מבוססות מיקום המשתמש מכיוון שגוגל וחבריו יכולים בטעות לזהות אותן כקלוקינג (Cloaking), טכניקה מוכרת על ידי כובעים שחורים.

קלוקינג היא שיטה אשר באמצעותה ניתן להראות למנוע החיפוש תוכן אחד ולגולשים תוכן אחר (מקרה BMW המפורסם). עם זאת, ברוב המקרים התאמה אישית מבוססת מיקום מיושמת על ידי אתרי מסחר, פורטלים ואתרי חדשות אשר מעוניינים לשפר את חווית המשתמש של הגולשים בהם.

ברור שזו לא המטרה כאן, המטרה היא לאפשר לגולש מצרפת להגיע לתוכן שכתוב בצרפתית ולגולש מישראל להגיע לתוכן שכתוב בעברית על גבי אותו דומיין, האם גוגל לא יודע להבחין בנושא?

קלוקינג על פי גוגל

מאט קאטס, עובד גוגל אשר אחראי על תחום הספאם בחברה, כתב בעבר כי קלוקינג זה לתת תוכן שונה למנועי חיפוש ולגולשים אנושיים. הצגת תכנים שונים יכולה להתפס על ידי עכביש החיפוש של גוגל כפעולה מטעה וכתוצאה מכך להעניש את האתר על המעשה (במקרים קיצוניים, מדובר בהסרה גורפת של האתר ממנוע החיפוש).

נכון להיום, עכבישי החיפוש של גוגל סורקים את הרשת ממטה החברה בארה"ב ולכן בהחלט יכול להיות מצב בו עכביש החיפוש יראה תוכן שונה אשר מיועד לגולש שיגיע ממדינה אחרת.

כיצד ליישם התאמה מבוססת מיקום באתרים גדולים ?

לצערנו, עדיין אין שיטה מושלמת שלא מסכנת את בעלי האתר ולכן מומלץ להימנע מאפשרות זו וליישם תיקיות, סאב דומיינים או דומיין נפרד לכל מדינה.

אבל, אם בכל זאת אתה מעוניין לבצע התאמה אישית מבוססת מיקום, כדאי ליישם את הפתרון הבא :

  • כתובת URL ייחודית – יישום של כתובת URL ייחודית לכל מדינה יכול לעזור לגוגל להבין את ההתאמה בצורה טובה יותר. כלומר, עדיף לא להציג תוכן באנגלית לגולשים מארה"ב או תוכן בצרפתית לגולשים מצרפת על אותו דומיין ראשי, yourwebsite.com, אלא ליצור הפניה לתיקיות או סאב דומיינים תחת הדומיין, yourwebsite.com/fr או yourwebsite.com/us.
  • ניהול קישורים חכם – יצירת קישורים פנימיים וחיצוניים לכתובות ה – URL הייחודיות שיצרת. קישורים אלא מיועדים גם לגולשים וגם למנועי החיפוש.באמצעות קישור כזה, גולש מישראל שנמצא בצרפת ויכנס לאתר יגיע לעמוד בצרפתית, אבל יופיע לו בתחתית או בראש העמוד קישור להתאמות מקומיות אחרות והוא יוכל לבחור את העמוד שהוא מעוניין בו.

    ניתן תמיד ליצור למשתמש עוגיה אשר תזהה אותו בעתיד ותפנה אותו למיקום המועדף עליו (ללא קשר למיקום).

לסיכום, התאמה מבוססת מיקום היא אולי צעד שמיועד לשיפור חווית המשתמש אבל אם לא עושים זאת בצורה הנכונה, יכולים להיענש ולהיות מנודים מגוגל. מומלץ להתייעץ עם מקדם או חברת קידום אתרים בעת ביצוע פעולות מסוג זה באתר. בדרך כלל, מדובר בפעולות מורכבות אשר מקדם אתרים בעל ניסיון יהיה חייב לתת את הדגשים והערות שלו בנושא.

אם נהנת מפוסט זה, הרשם עוד היום לעדכונים בדואר אלקטרוני (בחינם).

קבל מאמרים, טיפים וכלים בלעדיים ישירות לתיבה שלך בכל פעם שמתפרסם תוכן חדש בבלוג.

אודות עידן שלומן

עידן שלומן הוא שותף בחברת Signup קידום אתרים, מומחה קידום אתרים בעל ניסיון של יותר מ -7 שנים בקידום אתרים אורגני (מחקר, אופטימיזציה, קישורים וכדומה), ניתוח סטטיסטי ומוניטיזציה לאתרים באמצעות תוכניות שותפים באינטרנט. ניתן ליצור עימי קשר דרך טופס יצירת הקשר ב- Signup, דרך פייסבוק או Google+.


עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך..

  • כיצד ותק הדומיין משפיע על דירוג האתר בגוגל  ? (וידאו)כיצד ותק הדומיין משפיע על דירוג האתר בגוגל ? (וידאו)
  • תגית Rel=Canonical מול הפניית 301 – מתי כדאי להשתמש בכל אחת מהאופציות ? – חלק אתגית Rel=Canonical מול הפניית 301 – מתי כדאי להשתמש בכל אחת מהאופציות ? – חלק א
  • יציאת מצרים בשילוב גוגל, יאהו, פייסבוק וחבריםיציאת מצרים בשילוב גוגל, יאהו, פייסבוק וחברים
  • אפיון פרסונות באתרי אינטרנטאפיון פרסונות באתרי אינטרנט
יצירת קשר
לקבלת הצעת מחיר הוגנת, משתלמת ומותאמת לצרכי האתר שלך התקשר עכשיו ל - 050-6950312 או מלא את הטופס הבא ואנו נחזור אליך בהקדם האפשרי.

    שם מלא (*) :
    טלפון (*) :
    דואר אלקטרוני (*) :


    שותף מוסמך של גוגל (Google)
    © 2000-2015 Signup קידום אתרים מקצועי, כל הזכויות שמורות, כל השמות והסימנים הינם סימנים מסחריים של החברות עצמן.
    חברת Signup קידום אתרים מעניקה שירותי קידום אתרים (מחקר, אופטימיזציה למנועי חיפוש ובניית קישורים) ושירותי בניית אתרים לעסקים באינטרנט.טלפון :050-6950312.
    כתובת המשרד:דרך עכו חיפה 47, קרית מוצקין.

    תנאי שימוש • מדיניות פרטיות • הצהרת נגישות

    עדכונים בדואר אלקטרוני

    הרשם עכשיו בחינם לעדכונים בדואר אלקטרוני (בתוך פחות מ – 2 דקות) וקבל עדכונים על מאמרים, טיפים וחדשות אשר מתפרסמות בבלוג של Signup.

    ×