מקדמים רבים מזהירים לא לבצע הפניות מיותרות מבוססות מיקום המשתמש מכיוון שגוגל וחבריו יכולים בטעות לזהות אותן כקלוקינג (Cloaking), טכניקה מוכרת על ידי כובעים שחורים.
קלוקינג היא שיטה אשר באמצעותה ניתן להראות למנוע החיפוש תוכן אחד ולגולשים תוכן אחר (מקרה BMW המפורסם). עם זאת, ברוב המקרים התאמה אישית מבוססת מיקום מיושמת על ידי אתרי מסחר, פורטלים ואתרי חדשות אשר מעוניינים לשפר את חווית המשתמש של הגולשים בהם.
ברור שזו לא המטרה כאן, המטרה היא לאפשר לגולש מצרפת להגיע לתוכן שכתוב בצרפתית ולגולש מישראל להגיע לתוכן שכתוב בעברית על גבי אותו דומיין, האם גוגל לא יודע להבחין בנושא?
קלוקינג על פי גוגל
מאט קאטס, עובד גוגל אשר אחראי על תחום הספאם בחברה, כתב בעבר כי קלוקינג זה לתת תוכן שונה למנועי חיפוש ולגולשים אנושיים. הצגת תכנים שונים יכולה להתפס על ידי עכביש החיפוש של גוגל כפעולה מטעה וכתוצאה מכך להעניש את האתר על המעשה (במקרים קיצוניים, מדובר בהסרה גורפת של האתר ממנוע החיפוש).
נכון להיום, עכבישי החיפוש של גוגל סורקים את הרשת ממטה החברה בארה"ב ולכן בהחלט יכול להיות מצב בו עכביש החיפוש יראה תוכן שונה אשר מיועד לגולש שיגיע ממדינה אחרת.
כיצד ליישם התאמה מבוססת מיקום באתרים גדולים ?
לצערנו, עדיין אין שיטה מושלמת שלא מסכנת את בעלי האתר ולכן מומלץ להימנע מאפשרות זו וליישם תיקיות, סאב דומיינים או דומיין נפרד לכל מדינה.
אבל, אם בכל זאת אתה מעוניין לבצע התאמה אישית מבוססת מיקום, כדאי ליישם את הפתרון הבא :
- כתובת URL ייחודית – יישום של כתובת URL ייחודית לכל מדינה יכול לעזור לגוגל להבין את ההתאמה בצורה טובה יותר. כלומר, עדיף לא להציג תוכן באנגלית לגולשים מארה"ב או תוכן בצרפתית לגולשים מצרפת על אותו דומיין ראשי, yourwebsite.com, אלא ליצור הפניה לתיקיות או סאב דומיינים תחת הדומיין, yourwebsite.com/fr או yourwebsite.com/us.
- ניהול קישורים חכם – יצירת קישורים פנימיים וחיצוניים לכתובות ה – URL הייחודיות שיצרת. קישורים אלא מיועדים גם לגולשים וגם למנועי החיפוש.באמצעות קישור כזה, גולש מישראל שנמצא בצרפת ויכנס לאתר יגיע לעמוד בצרפתית, אבל יופיע לו בתחתית או בראש העמוד קישור להתאמות מקומיות אחרות והוא יוכל לבחור את העמוד שהוא מעוניין בו.
ניתן תמיד ליצור למשתמש עוגיה אשר תזהה אותו בעתיד ותפנה אותו למיקום המועדף עליו (ללא קשר למיקום).
לסיכום, התאמה מבוססת מיקום היא אולי צעד שמיועד לשיפור חווית המשתמש אבל אם לא עושים זאת בצורה הנכונה, יכולים להיענש ולהיות מנודים מגוגל. מומלץ להתייעץ עם מקדם או חברת קידום אתרים בעת ביצוע פעולות מסוג זה באתר. בדרך כלל, מדובר בפעולות מורכבות אשר מקדם אתרים בעל ניסיון יהיה חייב לתת את הדגשים והערות שלו בנושא.