ישנם מקדמי אתרים הנוהגים להציף את מנועי חיפוש בצורה מכוונת על מנת להשפיע במרמה על דירוג מנועי החיפוש. פעולה זו מוגדרת כלא אתית ויכולה אולי להביא תוצאות בטווח הקצר אך לטווח הארוך היא פוגעת באתר ובאתרים המקושרים אליו.
העוסקים בהצפה של מנועי חיפוש לעיתים קרובות נקראים "כובעים שחורים" שכמו שנאמר משתמשים בדרכי קידום לא אתיות ומקדמים את אתרם על ידי הטעיה של מנועי החיפוש. בצד השני של המתרס, נמצאים ה"כובעים הלבנים" המקדמים את אתרם תוך שימוש בדרכי אופטימיזציה למנועי חיפוש וללא הטעיה של מנועי החיפוש – קידום זה הוא אתי ולגיטימי.
תופעה זו של הצפת מנועי חיפוש גדלה והתחזקה במהלך אמצע שנות ה – 90 וכתוצאה מכך גרמה למנועי החיפוש המובילים בתקופה זו להיות בלתי רלוונטים ולהצלחת מנוע החיפוש גוגל אשר הצליח להפיק תוצאות חיפוש טובות יותר בעקבות קביעת הדירוג PR הקובע לכל אתר מוניטין הנצבר במשך הזמן. גוגל השכילה לנתח ולהשתמש בנתוני הדירוג שלה אך אם זאת היא לא נשארה מחוסנת משיטות הצפה מתוחכמות יותר. אחת השיטות הנפוצות ביותר להצפה של תוצאות מנוע גוגל נקראת "הפצצת גוגל", אשר פועלת על ידי יצירת אינספור עמודים המקשרים לעמוד או עמודים ספציפיים לשם העלאת הדירוג שלהם.
ניתן לסווג את השיטות הנפוצות ביותר להצפת מנועי החיפוש לשני סוגים עיקריים, הצפה על ידי תוכן והצפה על ידי קישורים.
הצפה על ידי תוכן
טכניקות אלה כוללות שינוי כלשהו שמשפיע על אופן הצפיה של רובוט החיפוש של המנוע וכתוצאה מכך משפיעים על התוצאות שאותו מנוע מפיק לגולש. בין הטכניקות הנפוצות ששיכות לסוג זה ניתן למצוא :
- טקסט מוסתר או בלתי נראה – הסוואה של טקסט המכיל מילות מפתח וביטויים יכול להתבצע במספר דרכים על ידי הגדרה של הטקסט בצבע הרקע של העמוד או לחילופין בצבע דומה מאוד לצבע העמוד, הצגה של הטקסט בגודל פונט כמעט בלתי נראה לעין או על ידי שימוש ב – no Frame להסתרת תוכן. דרכים אלה נפוצות מאוד לשם הצגת תוכן רלוונטי וענייני לרובוט החיפוש ובצורה זו להשפיע על תוצאות החיפוש.
- דחיסת מילות מפתח – טכניקה זו כוללת הסוואה או הכנסה אקראית של טקסט בעמוד מסויים רק לשם העלאת דחיסות מילות המפתח או את יחס מילות המפתח מול מילות אחרות בעמוד. גירסאות ישנות של תוכנות סריקה סופרות באופן פשוט את מספר הפעמים שמילת המפתח חוזרת וכל כמה זמן היא חוזרת ובצורה זו התוכנה קובעת את דרגות הרלוונטיות לגולש. כיום לרוב מנועי החיפוש המודרנים יש את היכולת לבחון האם העמוד משתמש בשיטה זו וכתוצאה מכך לקבוע האם מספר ההופעות של מילת המפתח היא מעל התקן.
- דחיסות תגיות מטא – טכניקה זו מזכירה מאוד לטכניקה הקודמת אך היא מתייחסת אך ורק לתגיות המטא. בעלי אתרים רבים מכניסים את רשימת מילות המפתח המלאה שלהם באיזור זה ללא התייחסות לתוכן העמוד.
- שערי כניסה או עמודי כניסה – עמודי כניסה אלה מתאפיינים כעמודים באיכות ירודה המכילים תוכן דל מאוד אך דחוס ובנושא ספציפי. עמודים אלה מעוצבים ומיועדים לקבל דירוג גבוה. בדרך כלל עמודי כניסה שכאלה יכילו כפתור "לחץ כאן לכניסה !" באמצע העמוד.
- אתרי מראה – איחסון מספר אתרים על מספר כתובות מתחם המכילים את אותו תוכן נקראים אתרי מראה.
הצפה על ידי קישורים
טכניקות אלה מנצלות את אלגוריתם הדירוג המתבסס על קישורים נכנסים, למשל דירוג PR של גוגל. אלגוריתם הדירוג נותן עדיפות במנועי החיפוש לאתרים אשר מקבלים קישורים נכנסים מעמודים חזקים אחרים. בנוסף, טכניקות אלה מנסות להשפיע על אלגורתמים אחרים, כמו אלגוריתם HITS. בין הטכניקות הנפוצות ששיכות לסוג זה ניתן למצוא :
- חוות קישורים – חוות קישורים הם עמודים רבים המקושרים אחד לשני ואשר בסופו של דבר מקשרים לעמוד ספציפי אחד לשם העלאת הדירוג שלו.
- קישורים מוסתרים – הצבה של קישורים מוסתרים אותם גולשי האתר לא יכולים לראות לשם העלאת הדירוג של העמוד המקושר.
- מתקפת Sybil – מוזר לשמוע אבל טכניקה זו נקראת על שם הפרעת אישיות ידועה בתחום הפסיכולוגיה. טכניקה זו מתייחסת ליצירת מספר אתרים על מספר דומיינים כאשר הדומיינים מקושרים אחד לשני ובסופו של דבר מקשרים לעמוד ספציפי אחד. תופעה נפוצה מאוד בטכניקה זו היא יצירה של מספר בלוגים שמטרתם קידום אתר כלשהו, תופעה זו נקראת גם Splogs.
- יצירת זבל למען הפצת קישורים – יצירת זבל למען הפצת קישורים עושה שימוש בכל מקום המאפשר לגולשים ומבקרים להגיב ולחוות דעה. בדרך כלל, ניתן למצוא את טכניקה זו בספרי אורחים, בלוגים, תגובות, פורומים וכדומה. טכניקה זו לעיתים קרובות עושה שימוש בתוכנות אשר באופן אוטומטי שולחות תוכן שבדרך כלל חסר משמעות, לא רלוונטי ולא רצוי המכיל קישורים לאתר המזבל.
- חטיפת עמוד – חטיפת עמוד היא צורה מסויימת של הצפת תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. חטיפת עמוד מאופיינת על ידי העתקה אקראית של עמוד פופולרי כאשר כוונת המבצע היא להזין את הרובוטים של מנועי החיפוש בעמוד המועתק. כתוצאה מהזנה זו העמוד המועתק מופיע במנועי החיפוש וכאשר הגולש לוחץ עליו הוא מועבר לעמוד אחר, אשר לעיתים קרובות אינו קשור לנושא האתר המקורי. חטיפת עמוד היא צורה של קלוקינג והיא אפשרית בעקבות שיטת החיפוש והאינדוקס של מנועי החיפוש. ברמה העקרונית, כאשר מנועי החיפוש מזהים תכנים משוכפלים או מועתקים בתהליך סריקת עמודי האינטרנט הם שומרים אך ורק כתובת URL אחת.
- קניית דומיינים שפג תוקפם – זבלנים רבים מבצעים מעקב אחרי רישומי ה – DNS של אתרים מסויימים במטרה למצוא דומיינים שפג תוקפם. ברגע שפג תוקף הדומיין, הם קונים את הדומיין ומציבים בעמודיו קישורים לאתרים שלהם.
- הפניות עמוד – ניתוב של הגולש לעמוד אחר ללא התערבות מצידו ע"י שימוש בתגי מטא המבצעת ריענון עמוד, סקריפט צד שרת כלשהו, JS או הפניה מצד השרת.
לסיכום, במידה ואתה מבצע את הקידום לאתרך בצורה עצמאית או שוכר את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי כדי לבדוק ולראות האם הדרכים שמקדם האתרים נוקט בהן הן כשרות ואתיות. במידה ומקדם האתרים מקדם את האתר בצורה של הצפה של מנועי החיפוש – מנוע החיפוש יכול לזהות את הבעיה ולהוריד את האתר מתוצאות החיפוש שהוא מפיק. הדרך חזרה לאינדקס תקח זמן רב ( אם בכלל ) והכנסות החנות או העסק יפגעו בצורה ישירה.
צור עימנו קשר עוד היום ליעוץ חינם וללא התחייבות כלשהי מצידך ותוכל גם אתה להנות מקידום אתרים מקצועי ואתי מכובעים לבנים ! אנו בחברת Signup בעזרת ידע וניסיון מקצועי עשיר מתחייבים לקדם את אתרך על ידי שימוש בטכניקות קידום אתיות ומוכחות לשם הצלחתך.