אני מניח שאם יש לך בלוג מקצועי או אישי בתחום מסויים, אתה מקבל מספר תגובות מידי יום אשר מטרתן היא קידומית נטו. תופעה זו מעלה את השאלה העיקרית, האם כתיבת תגובות בבלוגים לצורכי קידום אתרים עדיין עובדת או שכדאי למקד את המאמצים בשיטות אחרות כמו הפצת מאמרים, החלפות משולשות וכדומה ?
לפי דעתי, השיטה העדיין עובדת (אשמח מאוד לשמוע גם את דעתך בנושא), אבל חייבים להקפיד על תגובות ענייניות, אפקטיביות ורלוונטיות אשר יגרמו לתגובה להיות מאושרת, לגרום לאנשים להכנס לקישור ולהרוויח תנועת גולשים נוספת לאתר.
מה ההבדל בין הפצת תגובות בבלוגים לכתיבת ספאם בבלוגים ?
כתיבת תגובות בבלוגים היא שיטה לגיטימית, טובה ומקובלת להגדלת כמות הקישורים הנכנסים לאתר. אם עושים אותה בהיקף המתאים היא בהחלט יכולה לתת לאתר דחיפה משמעותית במנועי החיפוש.
לצערי, רוב המקדמים אשר משתמשים בשיטה הזו מחפשים פתרונות מהירים וכתוצאה מכך אפשר למצוא תגובות רבות שנראות בצורה הזו :
זו לא תגובה רלוונטית, זה ספאם שסביר להניח שלא יאושר, במקרה הנ"ל בעל הבלוג בחר לאשר את התגובה ואף להגיב לה (כאילו מישהו באמת קורא את התגובה שלו) – אצלי זה לא היה עובר…
איך לכתוב תגובות בבלוגים שיעברו סינון אנושי ?
למעשה, זה לא קשה במיוחד אבל זה דורש יותר זמן מאשר תגובות ספאם, הנה כמה טיפים שיעזרו לך לעבור את הסינון האנושי :
- על מה אתה מגיב ? – כן, באופן מפתיע (או שלא?) רוב האנשים שמשתמשים בשיטה זו בכלל לא קוראים את המאמר. נסה להתמקד בתוכן, להפנים אותו ולתת תגובה עניינית ולא תגובה כמו "מאמר מצויין, אהבתי !" או "תודה ששיתפת, נרשמתי ל – RSS של הבלוג".
- בשם מי אתה מגיב ? – אם זו התגובה הראשונה שלך בבלוג, אני ממליץ לך להכניס שם פרטי ולא מילת מפתח כמו "משחקים ברשת" או "ביטוח רכב". הסבירות שבעל הבלוג יאשר את התגובה היא נמוכה וחבל.
- איך אתה מגיב ? – הקפד להשאיר תגובה עניינית אשר רלוונטית לתוכן המאמר. המקרה הכי טוב הוא כמובן להרחיב את הידע ששותף מידע אישי שלך בנושא.
- איפה אתה מגיב ? – מומלץ להשאיר תגובות בבלוגים רלוונטים או משלימים לתחום שלך ולא בכל בלוג שאתה נתקל בו. תגובות רלוונטיות בבלוגים רלוונטים יתרמו לא רק לקידום האתר אלא גם לכמות הגולשים שתוכל למשוך אליך מאותם אתרים.
לסיכום, לפי דעתי כתיבת תגובות בבלוגים היא עדיין שיטה אפקטיבית לבניית קישורים לאתרים המקודמים שלנו. בנוסף, ברוב המקרים קישורים מבלוגים נראים טבעיים ותורמים בצורה ישירה לפרופיל הקישורים הטבעי של האתר.
כיום ניתן להשתמש בתוכנות קידום אתרים אוטומטיות אשר מפציצות בלוגים, פורומים ופלטפורמות אחרות בקישורים ובזמנים מוגדרים מראש, אך לדעתי אלא שיטות קידום שלא מחזיקות לאורך זמן ובוודאי שלא ניתן ליישם אותם על אתרי לקוחות או אתרים אשר חשובים לנו במיוחד מחשש לדיווחים או עונשים מצד גוגל.
אם נהנת מהפוסט הנ"ל, אני ממליץ לך להירשם לעדכונים בדואר אלקטרוני. מה שעליך לעשות זה ללחוץ כאן, למלא את כתובת האימייל שלך ולאמת אותה ע"י לחיצה על הקישור האישי שישלח לכתובת שציינת.
פוסט מעולה!
סתם 🙂 מה שכן, אני תוהה אם בנישה מאוד קטנה, כשיש לך מעט מתחרים ואתה מנסה להגיב אצלם – מה הסיכוי שהם יאשרו דבר כזה? אני לא יודע מה הייתי עושה אם מישהו מהמתחרים שלי בנישה כזו היה מגיב אצלי…
כאשר אתה נותן תגובה עניינית אני לא רואה סיבה למה לא לאשר אותה.
אם הנישה היא קטנה במיוחד, מומלץ להתפרס על בלוגים משלימים אשר לא עוסקים בנושא בצורה ישירה כך שבעליהם לא ירגישו מאויימים בצורה כזו או אחרת.
אני מסכים ויותר מכך עם המאמר.
תגובה בבלוג שלא קשור לתחום העיסוק שלך, רק לשם קישור היא מיותרת.
וכמובן שמעב רלכך חשוב שהתגובה תהיה רלוונטית ובעלת ערך מוסף כמו גם להיות מיועדת לבן אנוש ולא לרובוט כזה או אחר.
עידן, אתב באמת חושב שלקישורים האלו יש איזה ערך קידומי? האם הערך הזה הוא משהו שמעבר לגיוון פרופיל קישורים. אני פשוט מתקשה לראות את הערך הקידומי שיכול להיות בתגובה כזו, שהיא לינק נו פולואו.. אשמח לשמוע את דעתך.
לפי דעתי, גם קישורי NoFollow עובדים ברשת.
מעבר לכך, יש גם בלוגים שהסירו את זה והם DoFollow, כך שתגובה רלוונטית מהם כן תורמת לקידום.
בזמנו זיהיתי אתר מסויים בתחום יחסי הציבור שעבד כמעט ורק בשיטה הזו,
היום הוא נמצא במקום השני (ברק רום). אין לי מושג אם הם עדיין משתמשים בשיטה של תגובות בבלוגים, אבל זה עובד.
מה לגבי קישורי NOFOLLOW האם יש להם איזשהו משקל מבחינה קידומית?
שיטה חשובה מאוד לSEO היות והיא מאפשרת לקבל לינקים מאתרים עם נושא חופף או דומה מאוד לנושא האתר שלך.
חוץ מזה שזה יחסית קל לקבל קישורים באופן הזה, המון פעמים זה בא על הדרך.
לדוגמה, אני לא נכנסתי לאתר הזה על מנת קבל קישורים אך קראתי (ויש לומר נהנתי) ממספר מאמרים וכתבתי את דעתי בנושא – אי מניח שבעל האתר הזה יאשר אותן וזה לא לקח לי זמן משום שגם ככה קראתי את הכתבות
אך יודעים אם בלוג dofollow או nofollow?
רן, אתה יכול לדעת אם קישור הוא Dofollow על ידי שימוש בתוספים (כמו, SearchStatus ) או לבדוק את הקישורים שמוצגים בצורה ידנית.
בנוסף, אין לי בעיה לקשר לחברות חברות מסחריות ואפילו מתחרות. קצת מוזר לי שחברת דרונט מגיבה פעם אחר פעם למאמרים ישנים מאוד, בשביל קישור משם כלשהו (לפעמים מדוייק על שם החברה, לפעמים שם פרטי).