בנית אתר שיווקי, קידמת אותו והוא אפילו מופיע ראשון בגוגל במספר מילות מפתח רלוונטיות – אבל אתה רואה שזה לא זה, רוב הגולשים בורחים ברגע שהם נכנסים אליו.
המצב הנ"ל הוא שכיח מאוד באתרים קטנים-בינוניים, המאמר הבא יכיל מספר טיפים שיעזור לך לשפר את אחוז הנטישה או ה – Bounce Rate של האתר ולמשוך כתוצאה מכך יותר לקוחות מהאתר שלך.
מה זה בכלל Bounce Rate (באונס רייט) או אחוז נטישה ?
אחוז ה – Bounce Rate (באונס רייט) הוא מדד אשר מציג את כמות האנשים שנכנסו לעמוד מסויים ויצאו ממנו מבלי להמשיך הלאה לעמודים נוספים באתר, כלומר גולשים אשר נטשו את האתר באמצע…
מדד ה – Bounce Rate של עמוד הבית הוא חשוב במיוחד וזאת מכיוון שעמוד זה בדרך כלל מקבל את רוב התנועה באתר ומהווה דרך ניווט עיקרית לשאר העמודים באתר.
אחד הדברים המתסכלים ביותר הוא להכנס לחשבון האנליטיקס לראות שהצלחת להביא X גולשים, אבל 80% מהם יצאו כמה שניות לאחר שהם נכנסו – כל אתר סובל מאחוז נטישה כלשהו, אבל ניתן באמצעות פעולות פשוטות לשפר ולהוריד אותו לאורך זמן.
דוגמא לצמצום אחוז הנטישה (Bounce Rate) באתר
לפני שאציג את הרעיונות שמצאתי ויישמתי אני רוצה להציג לך דוגמא לאתר ישראלי בנישה קטנה מאוד (לא חשוב שמות) אשר מקודם ב – 9 החודשים האחרונים ב – Signup.
תוך כדי תהליך הקידום, יושמו עוד פעולות הקשורות לתוכן, העיצוב ולמבנה האתר, הנה התוצאה :
חוץ מהשיפור בכמות הגולשים והעמודים הנצפים, השיפור המשמעותי ביותר מבחינתנו היה באחוז הנטישה (התמונה הנ"ל מציע אחוז נטישה כללי באתר, אחוז הנטישה של עמוד הבית השתפר בצורה משמעותית).
אז תכל'ס, איך ניתן לצמצם Bounce Rate של עמוד הבית ?
הנה כמה טיפים שיעזור לך להוריד את אחוז ה – Bounce Rate שלך למינימום האפשרי :
- פשטות – גוגל הוכיחו לנו כבר בעבר, כשזה פשוט זה פשוט עובד. אל תעמיס על הגולשים שלך יותר מידי תוכן, קישורים ואפשרויות – בדוק את דוחות האנליטיקס וזהה את העמודים הפופולריים ביותר באתר והפנה אליהם. אם יש לך אתר תוכן מורכב, נסה לאחד מספר נושאים תחת נושא אחד או לתעדף אותם בצורה כלשהי.
- חשוב על הגולש לא עליך – אני יודע, זה קשה להפנים שאתה לא מעניין אף אחד – גם אני לא מצליח לתפוס את זה. אבל, שים את עצמך בתור הגולש, ברגע שאתה נכנס לאתר מסויים, כל מה שמעניין אותך זה רק אתה !
במקום לספר סיפורים על כמה שאתה טוב, נסה לענות על השאלות שעומדות בפני קהל הצרכנים שלך, להפנות אותם לעמודים רלוונטים יותר ולשכנע אותם ליצור עימך קשר. - זמן טעינה – מחקרים מראים שגולשים מחכים 8 שניות ואז יוצאים מהאתר אם הוא לא נטען בצורה מספקת, מה זה מספקת ? – הגולש צריך להבין לאיפה הוא נכנס.
- כותרות – עמוד הבית שלך חייב להכיל כותרת אינפורמטיבית אשר תסביר לגולש מה הוא יכול לצפות באתר. כותרות באתר ובפרט בעמוד הבית עוזרות לגולש לאתר את המידע המבוקש בצורה מהירה, להמיר ולעניין אותו.
- אלמנטים לא קונבנציונליים – ישנם כל מיני אלמנטים באתרי האינטרנט שנחשבים ללא שגרתיים, חלקם חשובים במיוחד לתהליך ההמרה ולכן מומלץ לשלב אותם עם זהירות מסויימת, הנה האלמנטים הפופולריים ביותר :
- קטעי וידאו/פלאש – אל תגרום לוידאו/פלאש להיטען בצורה אוטומטית ולהתנגן ברקע. לא רק שזה מאט את זמן הטעינה זה גם גורם לאנטגוניזם בקרב הגולשים.
- מוזיקה – כנ"ל, עדיף בכלל לוותר על זה– גם אם אתה DJ.
- חלון Pop up – זה בהחלט מעצבן וגורם לעליה באחוז הנטישה של האתר. אני ממליץ לערוך ניסוי לפרק זמן מסויים ולראות את העלות/תועלת של הנושא.
לסיכום, הורדת אחוז ה – Bounce Rate של האתר היא משימה חשובה שלא מצריכה משאבים יותר מידי גדולים. כל מה שצריך לעשות זה לערוך מידי פעם ניסויים מבוקרים על עמודי האתר החשובים, להמתין ולהסיק את המסקנות הנכונות מהתוצאות שיתקבלו לך.
אני יותר מאשמח לשמוע את דעתך על שיפור אחוז הנטישה באתרי האינטרנט בתגובות שנמצאות ממש פה למטה.
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
הייתי מוסיפה גם שבמידה והשינויים בתוכן לא עוזרים לשינוי ה- Bounce Rate
כדאי לבחון מחדש את ביטויי המפתח שנבחרו לאתר. לא תמיד מה שנראה לנו בתחילת הדרך כביטוי אידיאלי לאתר הוא אכן כך במציאות.
חג שמייח…
מאמר מצויין.
לדעתי החשיבות הגדולה ביותר היא תוכן רלוונטי לגולש שמגיעה בצורה ברורה עבורו אם זה בעמוד הבית או כל עמוד אחר וניווט קל בין העמודים באתר.
כל האתרים העתיקים מבחינת ממשק ניווט לא ידידותי לגולש וכמובן תכנים שלא קשורים בדיוק למה שהגולש חיפש רק יבריחו אותו מהר.