בהמשך לפוסט שפורסם לפני מספר ימים על התחייבות לקידום אתרים בגוגל (אם לא קראת, אתה מוזמן לקרוא אותו – חשוב להבין את העיקרון שלו לפני קריאת הפוסט הזה), היום אני רוצה לכתוב מעט על המקום הראשון בגוגל.
מקום ראשון בגוגל – למה כולם רוצים אותו ?
לפני שאפרט לך למה כולם רוצים להיות שם, אני אספר לך סיפור קצר עלי. עד לפני שנתיים, הייתי בטוח שמספיק לי להגיע לחלק העליון של העמוד הראשון (מקומות 1-5). הייתי בטוח שככה רואים אותי ומי שירצה לבצע השוואת מחירים או קנייה יכנס גם אלי – הגיוני נכון ?, אז זהו שמסתבר שלא ממש…
כשהייתי בחלק העליון של העמוד הראשון, קיבלתי X כניסות, שהייתי במקום הראשון בעמוד התוצאות הראשון קיבלתי פי 5, 8 ו – 10 כניסות לעמוד הנחיתה. התופעה היתה קיצונית יותר במילות זנב ארוך בעלות כמות חיפושים ותחרות נמוכה יחסית, ככל שהמילה היתה נישתית יותר ההבדל בכמות הכניסות עלה בצורה משמעותית.
סביר להניח שלקוח רגיל לא עושה את הניסוי הזה ואפילו לא מודע למצב, הדרישה היחידה שלו היא שיראו אותו וכתוצאה מכך יקנו ממנו – למרות זאת, אם אתה מקדם או בעל עסק רציני, אתה חייב להפנים שפחות מהמקום הראשון שווה כישלון (מבחינתך לפחות). כמובן, שלא צריך לזלזל במיקומים אחרים, אבל אנחנו פה בשביל לעשות כסף !
כרגע ישנן 3 סיבות מרכזיות לכך שאתה, כל העולם ואישתו רוצים להיות ראשונים בגוגל :
- כסף – כן, את הכסף בגוגל סופרים במקום הראשון, לא במקום השני, השלישי ובוודאי לא בעמוד השני. אם אתה רוצה להרוויח כסף ולזכות בתשואה גבוהה על השקעה שלך – אתה חייב להשיג את המקום הראשון ולשמור עליו !
- תנועת גולשים – כפי שהצגתי לך קודם לכן, תנועת הגולשים במקום הראשון יכולה להיות גדולה משמעותית משאר המקומות בעמוד הראשון. במקרים קיצוניים, כמות הגולשים שמגיעים לתוצאות 2-10 קטנה מכמות הגולשים שמגיעים לתוצאה הראשונה ולכן זה חשוב במיוחד.
- יוקרה ואגו – יזמים, בעלי עסקים ובעלי חברות הם תחרותיים במיוחד והרבה מהם מעוניינים לספק את האגו שלהם. מקום ראשון בגוגל, יכול להיות יוקרתי במיוחד בעיני חלק מהם כאשר הדבר שמניע אותם הוא אגו בלבד ולא תוצאות או ROI.
עכשיו, הבעיה עם המקום הראשון בגוגל הוא שהוא לא צפוי הוא יכול להיות תוצאה אורגנית (תוצאת חיפוש רגילה שגוגל מספק), תוצאה ממומנת או תוצאה מאינספור מנועי החיפוש האנכיים של גוגל (חדשות, וידאו, מפות, תמונות, בלוגים, קניות וכדומה) – אז מה עושים ?
המירוץ למקום הראשון בגוגל
לפי דעתי, הדרך הטובה ביותר היא לבזר את ההשקעה על מספר ערוצים בהתאם לתקציב הפרסום של העסק כאשר ההשקעה הגדולה ביותר תהיה בקידום אורגני של האתר SEO שסטטיסטית מייצר תוצאות טובות יותר מבחינת ROI. קידום אורגני בגוגל (SEO) מבטיח לך כניסות רבות ולאורך זמן – בצורה זו בהשקעה חד פעמית או מתמשכת (תלוי ברמת התחרות בתחום) תוכל לקבל גולשים ולקוחות חדשים באתר.
כמובן, שמכיוון שתוצאות החיפוש הן מאוד דינמיות כדאי להופיע בכמה שיותר פלטפורמות (וידאו ב- YouTube, פרסום ממומן בגוגל, בלוגים עסקיים/חדשות וכדומה ) ולייצר נראות מקסימלית.
לסיכום, אני חייב להזכיר לך כי אף חברת קידום אתרים לא יכולה להתחייב לך למקום הראשון בגוגל. לדעתי, האפשרות היחידה בה חברה יכול לעשות היא במקרה בו יש לה ניסיון עבר בקידום אתר לתוצאה הראשונה, במקרה כזה היא יכולה להעריך בצורה טובה הרבה יותר את כמות העבודה והזמן שצריך להשקיע במשימה זו.
אם עוד לא נרשמת לעדכונים בדואר אלקטרוני – אני ממליץ לך לעשות זאת עכשיו. אני מבטיח לך שגם אני שונא ספאם, הודעות על השקה ושטויות אחרות, לאחר ההרשמה אוכל ליידע אותך בכל מאמר חדש שיעלה לבלוג ולא יותר מזה.
תודה על המאמר החשוב והמעניין. אהבתי.
אברהם
אני מקדם אתרים המון זמן, חסרון אחד, לא מצליח להגיע למקום הראשון. הגעתי למקום השני בכל האתרים. אני משתגע
ברוך השם לאחר מאמצים רבים הצלחתי