אתר Signup סוגר עוד מעט 5 חודשים של שינוי מבנה, מתכונת והתנהלות כללית. עד לפני 5 חודשים, האתר היה סטטי ברובו ולא התעדכן קרוב ל – 3-4 שנים מסיבות שונות ומגווונות.
לאחר העלאת האתר המחודש, אחד הדברים הראשונים שרציתי לבדוק היה שילוב של חלון Pop Up להגברת כמות הנרשמים לעדכוני האתר.
יותר נרשמים = יותר גולשים חוזרים = יותר המרות (לאורך זמן)
אין ספק שיותר נרשמים אשר חוזרים לאתר יכולים ליצור קהילה שלמה של אנשים אשר מתעניינים בתחום או בשירותים בתחומים ובצורה זו ניתן להגדיל את כמות הלקוחות לאורך זמן במינימום השקעה.
ההשקעה היחידה בפורמט החדש של Signup היא השקעה יומיומית בתוכן מתחדש, איכותי ומעניין בתחומים של קידום, שיווק ופרסום באינטרנט. כמובן שניתן לתרגם את הזמן שמושקע לכסף רב, אבל מכיוון שאני אוהב את התחום שבו אני עוסק – אין לי בעיה לכתוב עליו גם 5 שעות כל יום – אני פשוט אוהב את זה !
מי אוהב חלונות Pop Up ? – מסתבר שאף אחד !
מסתבר שאני לא לבד ואף אחד לא אוהב חלונות Pop Up שקופצים לו באמצע הגלישה, בכניסה לאתר או ביציאה ממנו. אולם, אותי לא מעניין אם אתה או אני אוהבים חלונות PopUp או לא, אני פה בשביל הקונברז'ן, לא ?
אז, החלטתי לעשות ניסוי קטן, שילבתי את הפלאגין של WP Super Popup, העלתי תוכן קצר עם טופס הרשמה והתחלתי בניסויים שלי.
ניסוי מספר 1 – האם כמות החלונות שקופצים למשתמש מעלה את כמות הנרשמים ?
בהתחלה הצגתי את החלון לכל גולש חדש שנכנס לאתר, החלון הוצג בשלושת העמודים הראשונים שהוא צפה. להפתעתי גיליתי שאם הגולש לא נרשם בפעם הראשונה, סביר להניח שהוא לא ירשם גם בפעם השלישית.
הנושא עצבן אנשים ובצדק (-:, הם אפילו טרחו להודיע לי על כך, ירדתי מהנושא.
ניסוי מספר 2 – האם שילוב של חלון Pop Up מגדיל את כמות הנרשמים או שלא ?
אחרי תקופה של חודשיים בהם היו לי נתונים יציבים (פחות או יותר) על קצב הנרשמים לעדכונים בבלוג, החלטתי להסיר את חלון ה – Popup ולבדוק האם הוא מגדיל את כמות הנרשמים או שאולי הוא בכלל לא משפיע על הנושא ואפשר להסיר אותו לצמיתות.
ההרגשה שלי היתה שהוא מהווה יתרון משמעותי בקצב הנרשמים לעדכונים, מסתבר שלפחות במקרה הזה צדקתי. הנה הנתונים כפי שנאספו על ידי FeedBurner, בטבלה הזו אני מתייחס אך ורק לנרשמים באמצעות הדואר האלקטרוני (ולא לנרשמי RSS ישיר) :
חשוב לציין שזה לא ניסוי נקי מטעויות משום שקצב הנרשמים גדול יותר כאשר קצב עדכון התכנים מתגבר – ולהיפך. בנוסף, כרגע כמות הנרשמים בבלוג הוא יחסית נמוך (לדעתי, מה אתם חושבים ?) ולכן קל יותר להשפיע על הכמויות.
עם זאת, מכיוון שהנתונים שאני מצאתי קיצוניים מאוד, אני בהחלט ממליץ להשתמש בחלון מסוג זה להגדלת כמות הנרשמים או הפניות באתר שלך.
אני יודע שחלק ממכם דיברו איתי על הנושא, לאור הנתונים הסטטיסטיים, מה אתם חושבים על הנושא ?
מניסיוננו פופ-אפ בהחלט עובד השאלה היא התזמון והמקום ששמים אותו.
נראה לנו שמאוד חשוב להתאים את התוכן בהתאם לאיפה הגולש נמצא.
כמו שאנחנו רואים את זה התפקיד של ה Pop up הוא הגברת מודעות לנושא ספציפי ולכן לא כדאי לחתוך את המחשבה של הקורא ולהעביר אותו לנושא אחר אלא לשים תוכן בתוך ה Pop Up תוכן שמותאם לתוכן שהוא קורא באותו רגע.
He – imCouple, זה מעניין מה שאתה אומר.
אני מסכים איתך עדיף להתאים את ה – Pop up לעמודים ספציפיים, איך אתם עושים את זה מבחינה טכנולוגית ?
אני לא אוהב פופאפים אבל הם כן משהו שקשה להתעלם ממנו ויכולים למשוך רישומים וכדומה.
באמצעות סקריפטים שמותאמים אישית. הרעיון הוא לקחת שדה מתוך העמוד / קטגוריה ולהכניס אותו לתוך התוכן של החלון הקופץ
השאלה היא האם חלון הפופ אפ לא פוגע באתר מבחינת SEO?
לפי מה שאני רואה באתר Signup ובמספר אתרים אחרים ששילבתי את הפופ אפ, הוא לא פוגע באתר מבחינת SEO.
גוגל רואה וסורק את הפופ אפ, אבל לא פוגע באתר מבחינה כללית.