Signup קידום אתרים
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
אתה בעל עסק בצפון או בדרום ? – גוגל ישראל לא סופרת אותך !
Signup קידום אתרים » בלוג קידום אתרים » אתה בעל עסק בצפון או בדרום ? – גוגל ישראל לא סופרת אותך !

אתה בעל עסק בצפון או בדרום ? – גוגל ישראל לא סופרת אותך !

24 בינואר 2013 12 תגובות עידן שלומן

בשקט בשקט ובלי הצהרות מיוחדות, גוגל ישראל הרחיבה את חשיפת Google Places (תוצאות חיפוש מקומיות לעסקים) לשאילתות חיפוש רחבות במיוחד.

בשביל להבין על מה מדובר, ניתן לחפש מוניות, עורכי דין, חוקרים פרטיים, תחנות דלק ועוד תחומים רבים. אם עד היום, היו 10 תוצאות אורגניות כעת יש 3 תוצאות אורגניות בראש העמוד, 7 תוצאות מקומיות מ – Google Places ו – 7 תוצאות אורגניות – כאשר עוברים לעמוד השני, מבנה התוצאות משתנה למבנה הישן.

מדינת ישראל היא לא מדינת תל אביב

קידום אתרים מקומי בגוגל הוא לא חדש ודיווחנו על זה כבר בעבר. כבר קרוב לשנה, ישנן תוצאות מקומיות על חיפושים מקומיים (מפתיע נכון ?) כמו פיצה בתל אביב או תחנות דלק בתל אביב אך על חיפושים רחבים – זה פשוט אבסורד.

הסיבה המרכזית לכך היא שתשתית האינטרנט של ישראל פועלת ברובה מפתח תקווה, כך שלהבדיל מארה"ב, אירופה וקנדה כאשר גולש בישראל מחפש מקרית חיים הוא מזוהה כגולש שמגיע מתל אביב – אין פה שום התאמה מקומית ולכן ההתאמה יכולה להתבצע אך ורק על מונחי חיפוש מקומיים ( X בתל אביב, X בקרית חיים וכדומה).

ההתעלמות הבוטה של גוגל ישראל מתנאי השטח שבהם הם עובדים מובילה לתוצאה אחת – הפריפריה בוטלה כמעט לחלוטין. אם יש לך עסק שפועל בצפון או בדרום (ובמקרים רבים, גם אפילו בגוש דן, ראשון לציון וכדומה) אתה לא תזכה להיות מיוצג בתוצאות החיפוש המקומיות של גוגל ישראל.

הנקודה הזו מתחדדת עוד יותר במונחים כמו עורכי דין פלילי או עורכי דין תעבורה– התמונה שנראת לגולש בתוצאות החיפוש הלוקליות היא שאין בכלל אפשרויות מחוץ לתל אביב והסביבה. מי שירצה למצוא נותן שירות בפריפריה יצטרך להתאים את תוצאות החיפוש (דבר שמצריך פעולות חיפוש נוספות מצד הגולש) או להקליד שאילתת חיפוש חדשה.

עורך דין פלילי רק בתל אביב

מה מרוויח ומי מפסיד ?

המרוויחים הגדולים מהמהלך ההזוי ( לפחות בעיני, אשמח לשמוע את דעתך בתגובות) של גוגל הם בעלי העסקים בתל אביב שנמצאים ב – Google Places והשכילו לפתוח ולתחזק פרופיל תדמיתי לפני כולם. המפסידים הם אותם בעלי עסקים מהפריפריה שהופיעו בתוצאות החיפוש האורגניות והצליחו למשוך עבודה רבה מתוצאות החיפוש.

אם גם בתחום שלך גוגל הרחיבה את חשיפת התוצאות הלוקאליות היצוג היחיד שתוכל להשיג הוא בתוצאות החיפוש האורגניות העליונות או בתוצאות החיפוש הממומנות. התוצאות האורגניות התחתונות, כבר לא ממש רלוונטיות, זה כמעט מקביל למעבר לעמוד השני בגוגל.

כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתך על הנושא – שתף אותי ואת קוראי הבלוג בתגובות למטה.

אם נהנת מפוסט זה, הרשם עוד היום לעדכונים בדואר אלקטרוני (בחינם).

קבל מאמרים, טיפים וכלים בלעדיים ישירות לתיבה שלך בכל פעם שמתפרסם תוכן חדש בבלוג.

אודות עידן שלומן

עידן שלומן הוא שותף בחברת Signup קידום אתרים, מומחה קידום אתרים בעל ניסיון של יותר מ -7 שנים בקידום אתרים אורגני (מחקר, אופטימיזציה, קישורים וכדומה), ניתוח סטטיסטי ומוניטיזציה לאתרים באמצעות תוכניות שותפים באינטרנט. ניתן ליצור עימי קשר דרך טופס יצירת הקשר ב- Signup, דרך פייסבוק או Google+.


עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך..

  • סיכום כנס VisionCamp 2011סיכום כנס VisionCamp 2011
  • מהן בעיות האופטימיזציה (On-Page) הנפוצות ביותר ואיך לתקן אותן ? –דו"ח חדש של Raven Tools לשנת 2015מהן בעיות האופטימיזציה (On-Page) הנפוצות ביותר ואיך לתקן אותן ? –דו"ח חדש של Raven Tools לשנת 2015
  • אחסון אתרים ירוק – מה זה ?  אחסון אתרים ירוק – מה זה ?
  • אפקט חיים בוהן בפייסבוקאפקט חיים בוהן בפייסבוק
יצירת קשר
לקבלת הצעת מחיר הוגנת, משתלמת ומותאמת לצרכי האתר שלך התקשר עכשיו ל - 050-6950312 או מלא את הטופס הבא ואנו נחזור אליך בהקדם האפשרי.

    שם מלא (*) :
    טלפון (*) :
    דואר אלקטרוני (*) :


    12 תגובות

    1. גיא 24 בינואר 2013 בשעה 17:34

      שוב עולם האינטרנט בישראל פשוט מוכיח שהוא קטן מדי בשביל גוגל. כל השרתים יושבים במקום אחד וככה גם גוגל מתנהג.

      מה שמצחיק זה שאם תעשו חיפוש "עורך דין פלילי בתל אביב" תקבלו תוצאות כמו הישנות…

      לדעתי יש כאן עוד צעד של גוגל להודיע לעסקים, או שתשתמשו בפרסום הממומן ותשלמו לנו כסף, או שאין לכם כמעט סיכוי.

      כמו כל דבר שגוגל עושים בזמן האחרון, הם פשוט מובילים את את העסקים לשלם להם.

      נראה כאילו הגיע הזמן למנוע חיפוש חדש….

      • עידן שלומן 24 בינואר 2013 בשעה 19:19

        גיא, אני מסכים איתך לגמרי.

        חוסר היציבות דוחף יותר ויותר בעלי עסקים להשקיע ב – PPC, כנראה שזו השיטה של גוגל להגדיל רווחים.

    2. עמית 24 בינואר 2013 בשעה 17:44

      אתרים שצברו ותק וסמכות בגוגל, יופיעו בשלוש המקומות הראשונים מעל התוצאות המקומיות. לשם צריך לכוון, אבל לא תמיד זה מצליח.

      האלגוריתם הלוקאלי של גוגל חמקמק מאוד, ואין מתכון מסודר לקבלת מיקומים לוקאליים. גוגל שואבת את המידע המקומי מכל מיני אגרגטורים ואינדקסים, אבל לא ברור איזה מהם בישראל נחשב כאמין ביותר בעיני גוגל.

      • עידן שלומן 24 בינואר 2013 בשעה 19:25

        עמית, חוץ מלשלושת המקומות הראשונים, הייתי מכוון למקום הראשון ב- Google Places – הימור שלי, לפחות בזמן הקצר זה יביא הכי הרבה גולשים לאתר.

        אפשר לעזור לגוגל לקבל את המידע על העסק, בישראל אין יותר מידי Citation ( בעברית, מקורות/ציטוטים ?) שהוא יכול להסתמך עליהם. אני מניח שאינדקסים מרכזיים כמו דפי זהב, מתחתנים, משלוחה/משלוחים (בתחום האוכל) וכדומה משחקים פה תפקיד עיקרי.

        • עמית 24 בינואר 2013 בשעה 20:45

          בקשר למידע העסקי – משיחה שהייתה לנו בחברה עם 3 מומחי לוקאל בארה"ב, הם טוענים שגוגל ישראל שואב את המידע דווקא ממקור שאיננו ישראלי, ורק אח"כ מתייחס גם לשאר (דפי זהב, 144 וכו'). אולי בגלל זה קשה יותר להתברג בתוצאות הלוקאליות.

          • איתי ברנר 25 בינואר 2013 בשעה 12:08

            יכול להיות,אחרת למה הוא מציג את זאגאת שבכלל לא רלוונטי לארץ?

            נשמע כאילו גוגל ישראל לומדים מהטלווזיה איך לייבא סדרות אמריקאיות ולא לעשות להם לוקליזציה בשיט…

          • עידן שלומן 26 בינואר 2013 בשעה 13:26

            עמית, הייתי מחלק את המקורות למספר תחומים, ישנם תחומים שבהם גוגל באמת יכולים להתבסס על מקורות חיצוניים כמו אוכל ותיירות.

            כאשר מדברים על בעלי עסקים כמו איסטלטורים, צלמים ועורכי דין נראה לי שיהיה להם קשה מאוד להשיג מקורות חיצוניים טובים והם יהיו חייבים להתבסס על הנציגים המקומיים.

    3. איתי ברנר 24 בינואר 2013 בשעה 18:35

      גוגל ישראל הם קשקוש מקושקש מארץ הקשקושים, הם לא בודקים בכלל היתכנות. מה שכן, אתה עדיין יכול לחפש את שם היישוב בשאילתה עצמה.

    4. יאיר 24 בינואר 2013 בשעה 22:43

      אני רוצה בבקשה להבין איך אני מוסיף את האתר שלי שיוצג שם גם?
      מה זה לפי פרופיל גוגל פלוס?

      • עידן שלומן 26 בינואר 2013 בשעה 13:27

        http://www.google.com/places/ – תרשם ותעבור על ההנחיות הדרושות.

    5. יובל 26 בינואר 2013 בשעה 12:07

      איזה הזוי שגוגל עשו את זה…

    6. שי צדיק 27 בינואר 2013 בשעה 9:47

      גוגל – אדוני הרשת!

    שותף מוסמך של גוגל (Google)
    © 2000-2015 Signup קידום אתרים מקצועי, כל הזכויות שמורות, כל השמות והסימנים הינם סימנים מסחריים של החברות עצמן.
    חברת Signup קידום אתרים מעניקה שירותי קידום אתרים (מחקר, אופטימיזציה למנועי חיפוש ובניית קישורים) ושירותי בניית אתרים לעסקים באינטרנט.טלפון :050-6950312.
    כתובת המשרד:דרך עכו חיפה 47, קרית מוצקין.

    תנאי שימוש • מדיניות פרטיות • הצהרת נגישות

    עדכונים בדואר אלקטרוני

    הרשם עכשיו בחינם לעדכונים בדואר אלקטרוני (בתוך פחות מ – 2 דקות) וקבל עדכונים על מאמרים, טיפים וחדשות אשר מתפרסמות בבלוג של Signup.

    ×