כפי הנראה גוגל התחילו לבדוק היום את מערכת Google Places (גוגל מקומות) בישראל. כנראה ניתן לראות תוצאות מקומיות של Google Places בתחומים רבים כמו אוכל, תיירות, פרחים ואפילו תחנות דלק.
ברגע שמחפשים מונח רלוונטי, גוגל מציגה עד 3 תוצאות אורגניות, 7 תוצאות מגוגל מקומות בצירוף מפה רלוונטית ואת שאר התוצאות האורגניות. כמובן שלזה צריך להוסיף את התוצאות הממומנות שמופיעות בחלק העליון, התחתון והצדדי של העמוד.
ככה זה נראה כאשר מחפשים "פיצה בתל אביב" בכרום :
ככה זה נראה כאשר מחפשים "תחנות דלק בתל אביב" בפיירפוקס :
שימו לב שהתוצאות מוצגות בצורה שונה בדפדפנים שונים, במכשירים סלולריים התוצאות מוצגות כפי שהן מוצגות בפיירפוקס עם המפה בראש התוצאות המקומיות ואז 7 תוצאות מקומיות ממאגר Google Places.
בנוסף, לפי מה שזה נראה כרגע, Google Places ישראל לא מדרג בעלי מקצוע (אינסטלטורים, שיפוצניקים, עורכי דין וכדומה) בדומה ל – Google Places בחו"ל – בטוח שזה יכנס בקרוב, אז עדיף להירשם כמה שיותר מהר לשירות.
למה אני צריך בכלל את Google Places ?
גוגל חיפשו בגוגל ומצאו ש – 97% מהגולשים שלהם מחפשים מידע על עסקים מקומיים באינטרנט – כאשר אתה נמצא בחיפוש המקומי אתה יכול להיחשף ליותר תנועה, יותר אנשים ויותר הזמנות.
באפשרותך להוסיף לעמוד העסק שלך תמונות, קטעי וידאו ודילים אשר ישכנעו את הגולשים לבחור בך ולא במתחרה שלידך. הוספת עמוד עסק היא חינמית, אך על מנת שתוכל להופיע בראש התוצאות המקומיות של Google Places עליך לבצע לעמוד אופטימיזציה נכונה – Are You A Dot Or A Flag ?
כמובן שלא הכל זוהר, נוכחות ב – Google Places חושפת את העסק גם לביקורת גולשים חיוביות ושליליות (את זה בדרך כלל, בעלי העסקים לא ממש אוהבים..) אשר מוצגות ממש במרכז העמוד העסקי שלך וכמובן גם לעסקים מתחרים שמופיעים בתחתית העמוד, הנה דוגמא :
מה יקרה עכשיו כאשר גוגל מקומות הגיע לישראל ?
מבחינה מקומית כל הקלפים נטרפו, ממחר בבוקר צריך לחשוב על 3 נקודות :
- קידום אורגני מקומי בגוגל – מעכשיו לא כל כך שווה לקדם את העסק בתוצאות האורגניות המקומיות אם אתה לא במקומות 1-3 ולכן מקדמי האתרים יצטרכו להתאמץ יותר. לדוגמא, אתר משלוחה שעד עכשיו היה במקום הרביעי על הביטוי "סושי בתל אביב", נמצא עכשיו במקום ה – 11 – נראה לכם שהוא יקבל משם גולשים ?
- קידום ב – Google Places – זו הזדמנות נפלאה למקדמי אתרים להכנס לשוק חדש לגמרי, Google Places בחו"ל עובד מצויין ונראה שגם בישראל יותר ויותר עסקים, חנויות וחברות יצטרכו שירותי אופטימיזציה ל – Google Places, כתיבת ביקורות חיוביות בגוגל מקומות ועוד שירותים משלימים.
- אינדקסים מקומיים – מבחינת המדריכים העסקיים Google Places הוא גזר דין מוות. אינדקסים בתחום האוכל כמו משלוחה/משלוחים, אינדקסים וסוכני נסיעות בתחום התיירות כמו איסתא/וואלה טורס ובקרוב גם דפי זהב יצטרכו להתאים את עצמם למציאות הכואבת בה גוגל עוקפת אותם ומנתבת את הגולש לאתר היעד מבלי לעבור דרכם ומבלי שהם יגזרו עמלה על שיחה, פרסום או ליד.
לסיכום, Google Places בישראל הוא חדש אבל מכיוון שהוא הגיע אחרי תקופת התאקלמות ארוכה בחו"ל סביר להניח שחבלי הלידה יהיו קצרים יותר בישראל.
אשמח לשמוע מה לך יש לכתוב על הנושא, מה דעתך ? – ניתן לפרסם אותה ממש פה למטה…
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך על ידי לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
מכה כואבת לתחום קידום האתרים בישראל, גוגל פשוט יורה לעצמה ברגליים
ניצן, אני מסכים איתך שמי שמקדם בצורה לוקאלית נפגע, אבל תזכור שיש הרבה מאוד מונחים כלליים (שבהם גם עושים את הכסף הגדול) שלא נפגעו מהתהליך אלא רק מונחים בעלי אופי מקומי.
בקשר למקדמי אתרים וגוגל, זה לא חדש שגוגל לא רוצה אותנו בסביבה..(-:
אלו גם המסקנות שלי פחות או יותר (זה יופיע כחדשה אצל פבל).
בכל מקרה, תיקון קטן – לא חייבים להקליד שם של ישוב, אם למשל אתה משנה את המיקום של דרך הסרגל הצידי ואז מחפש רק "סושי", אתה גם תראה את אותה התוצאה!
אתה מוזמן לנסות.
הבעיה מצד גוגל היא שכרגע כל מי שמחובר לאינטרנט בחיבור נייח, מזוהה לפי הכתובת של הספק שלו, וזה יכול לעשות בלגן למי שלא יודע איך משנים את המיקום. (גוגל לא מתריע על זה).
נראה מה יהיה…
איתי, מסכים איתך.
חיפשתי סושי לאחר הגדרה ידנית של המיקום שלי בקרית מוצקין, קריית חיים וחיפה ובאמת רואים גם שם את התוצאות של Google Places.
אני לא חושב שהרבה משתמשים באופציית המיקום (לאחר הגדרה ידנית של המיקום שלהם) כך שאני לא חושב שזה באמת יפגע או יועיל למישהו – צריך לבדוק מה המצב בחו"ל ולהסיק מסקנות לישראל…
בסופו של דבר, המטרה היא להופיע ב- Google Places כאשר הגולשים עושים את החיפוש המקומי (סושי בתל אביב, סושי בפתח תקווה וכדומה) ללא הגדרה של מיקום ידנית.
שלום,
שתי דברים שכדאי לשים לב אליהם. אופציית המיקום מאוד עקרונית – בחו"ל נתפס מאוד ומעבר לכך אנחנו בתוך הדור של הסמארטפון שמשריש לגמרי את החיפוש מבוסס מקום.
איתי, בקשר לכתובות איי.פי. הסוגייה הזאת תמיד ריתקה אותי בקשר לגוגל מקומות. תמיד היה נראה קל מדי שמישהו מישראל יוכל להשיג תוצאות בחצי השני של העולם אבל הנה עובדה ועד הזמן האחרון אין שום הוכחה לכך שלכתובת האייפי שלך יש משמעות מעבר לכתיבת הריוויוס. האם אתה יודע על משהו אחר?
אפשר גם לכתוב לי בפרטי ב eladpankovski at gmail com
בהנחה שרוב האנשים לא משנים את המיקום שלהם, יש לכתובת ה – IP משמעות : בחו"ל זיהוי המקום על פי כתובת IP כנראה עובד יותר טוב. אצל אחד הלקוחות שלי שמנהל כמה עסקים, אני רואה בברור שנכנסים גמ משאילתות של מילה אחת או שתיים, כשהטריגר הוא המקום של המשתמש ולא זה שהוא מכניס שם של אזור בחיפוש.
הי עידן, אני מגיע מתחום הלוקאל ומפרסם לקוחות בזירות תחרותיות מאוד בארה"ב.
מאוד מעניין אותי איך זה יעבוד בארץ…מצד אחד לסמארט פון זה מעולה מכיוון שזה עובד בצורה מדוייקת על טכנולוגיית ג'י.פי.אס ואות סלולארי (אגב, זה עובד כך כבר זמן מה-בדקתי את זה) אפשר לעשות צ'ק אין בגוגל פלוס למקומות שרשומים ב"גוגל מקומות"
מצד שני, גוגל לא מזהה איי.פי אינדיבידואלי אלא רק את זה של ספקיות השירות וזו היתה הבעיה המרכזית שבגללה השירות הזה לא עבד בארץ – אבל שוב, עבור עולם ה"מובייל" זה שונה לגמרי.
לגבי, אינדקסים מקומיים, צריך לחכות ולראות מה יקרה מכיוון שבארה"ב האלגוריתם של גוגל מקומות היה "מושך" באמצעות הקרולר שלו פרטים מדפי זהב ומכניס אותם ל"ליסטינג" (רשומה) בגוגל מקומות (כל עוד יודעים לעשות אופטימיזציה נכונה לרשומות,נכון, יש אסטרטגיה לקידום הפרסומים במעלה התוצאות).
החוק הראשון באסטרטגיה נקרא (NAP) שזה ראשי תיבות של שם מספר טלפון וכתובת, אם הפרטים זהים באינדקסים מקומיים גוגל מקומות ימשוך מהאינדקסים,תמונות,ביקורות,סרטוני וידאו ושאר תוכן ויכניס אותם לליסטינג עצמו בגוגל מקומות עם קרדיט לאינדקס המקומי שממנו לקח את הפרטים – כל החפירה הזו היתה כדי להדגיש משהו – יש מצב שזה אפילו יעזור לדפי זהב,שימו לב שבאתר החדש של דפי זהב -זאפ יש אפשרות לכתוב ביקורות
(לדעתי זה סוג של פתיון לגוגל), בנוסף, מודעות ממומנות בדפי זהב נחשפות טוב יותר ומהר יותר לאלגוריתם של גוגל מקומות מכיוון שככל שתשלם יותר עבור המודעה תוכל למלא אותה ביותר תוכן (ככה לפחות זה עבד בארה"ב).
בקיצור, לדעתי זה עדיין נבנה ויהיו כמה "באגים" פה ושם אבל בסך הכל זה אומר שנפתחה זירת פרסום חדשה בארץ, אני מבסוט מזה 🙂
כמקדמי אתרים אנחנו צריכים לדעת איך למנף את זה לטובתנו.
להתחיל לרשום עסקים לשירות החדש.
המודעות של google places הם שונות מהקישורים הרגילים של גוגל ולכן יהיה להם CTR גבוה יותר. בעיקר אם אנשים יחפשו מקומות או עסקים.
החיפוש הלוקאלי נוח ופשוט וגוגל בדרך כלל מצליחה לאתר את המיקום שלך. לעתים היא יכולה לקחת אותו מפרטי הפרופיל שלך או לשמור אותו לאחר שתשנה ידנית.
ואם יש לי אתר שנותן שירות לכל רחבי הארץ. מה אז?
השרות הזה ממש מעולה במיוחד באיפונים.
עידן, יופי של פוסט. נהניתי מאוד, וגם הפניתי את הגולשים שלי בבלוג לקרוא עוד אצלך בפוסט הזה! יישר כוח, אדי (ראה: http://www.lawspace.co.il/google/132-googleplaces.html
אדי, תודה על הפרגון, אני שמח שאהבת את הפוסט.
היי עידן,
דבר ראשון יופי של פוסט, אני עוקב אחרי הפוסטים שלך תקופה לא קטנה ואתה מזכיר לי אותי בדעות מסויימות, שאפו!
אבל אני חושב שבמקרה הספציפי הזה אתה קצת טועה, ואני אשמח אפילו שנשוחח על כך באופן פרטי.
נכון, גוגל נותנת כרגע עדיפות לעסקים בתל אביב, אבל זה לא על חשבון עסקים בפריפריות, אתה גם מציג נתונים שאתה מקבל אחרי חיפוש לוקאלי.
כלומר, אתה מחפש פציריות בתל אביב, או תחנות דלק בתל אביב,אז שם אתה מקבל את המפה ותצוגה יפה של תוצאות.
אבל שאתה מחפש פיצריות בדרום, פיצריות בבאר שבע או דברים דומים, אתה לא מקבל פיצריות בתל אביב, כך שהעסקים האלה לא נפגעים.
מצער אותי שבאמת רק תל אביב מקבלת את העדיפות הזאת, אני מקווה מאוד שגוגל ישראל יתעוררו ויכניסו את המפות לכל עיר / איזור בארץ.