לאחר שהצלחת להבין את המספרים שעומדים מאחורי האתר שלך, הגיע הזמן להבין איך גולשים מתקנוורטים ומה גורם להם לעשות זאת ?
מהי הנעה לפעולה (Call To Action) ?
CTA הוא כלי אינטראקטיבי בארסנל הכלים של המשווק אשר נועד לפתות את הגולשים לבצע פעולה רצויה. הפעולה יכולה להיות כמעט כל דבר שתחשוב עליו, בין הפעולות הנפוצות ניתן למנות מילוי טופס, הורדת תוכנה, הרשמה לניוזלטר וכדומה.
הנעה לפעולה מורכבת מ – 4 מרכיבים עיקריים :
- הקריאה – מטרתה של הקריאה היא להציג את הפעולה הדרושה מבחינתך.
- הפעולה – הפעולה מתוארת בקריאה לפעולה (הרשם עכשיו, מלא את הטופס וכדומה). ברוב המקרים, הפעולה הנפוצה ביותר היא הקלקה על קישור, כפתור או תמונה כלשהי.
- התוצאה – התוצאה היא מה שיקרה אם הגולש יבצע את הפעולה הדרושה (ההבטחה שנתת לו), ישנה קורלציה גבוהה בין התוצאה לקריאה.
- הקריאטיב – הצורה הויזואלית שבה מוצגת ההנעה לפעולה משפיעה בצורה ישירה על תגובת הגולשים אליה. אתה חייב לשים דגש על הגודל, הצבע, הצורה, רמת הניגודיות משאר הטקסט בעמוד וכדומה.
לכל עמוד באתר ישנה תכלית כלשהי, לכן כל עמוד זקוק להנעה לפעולה (CTA) ייחודית לו
כאשר אנחנו בוחנים את עמודי האתר, ניתן לראות כי כמעט לכל עמוד באתר יש מטרה ובכולם יש פעולה מסויימת שרצויה מבחינתך.
בשביל לחדד את הנושא, הנה מספר דוגמאות :
- עמודי פוסטים בבלוג – כל פוסט בבלוג שלך הוא למעשה עמוד נחיתה קלאסי להרשמה לדיוור, שיתוף חברתי ויצירת קשר. ב – Signup למשל יש פנייה כפולה בראש העמוד לגולשים שמגיעים מרשתות חברתיות, גוגל, חיפוש באתר או קבוצות דיון שהוגדרו מראש ובתחתית העמוד לגולשים שנהנו מהפוסט ומעוניין לקבל עדכונים על פוסטים עתידיים.
- עמודי מוצרים או פתרונות – במידה ויש לך חנות וירטואלית או אתר תדמיתי המטרה של כל עמוד מוצר/פתרון היא שהגולש יצור עימך קשר.
- עמודי שגיאה 404 ואחרים – עמודי שגיאה (ובמיוחד 404) צריכים לעזור לגולשים להתאושש במהירות על ידי שילוב של טקסט רלוונטי וקישורים לאיזורים המרכזיים של האתר שלך. עמוד השגיאה של Signup נראה כך, אתה מוזמן להתנסות בו.
- עמודי תודה – רעיון שלמדתי ממש לאחרונה (וכפי שניתן לראות עדיין לא יישמתי אותו אצלי..) הוא שניתן לנצל עמודי תודה/אישור הזמנה לצרכים נוספים פרט למעקב. ברגע שהגולש שולח את הטופס או מבצע רכישה באתר ניתן להוסיף הנעות לרכישת מוצרים משלימים, להזמין אותו להרשם לעדכונים, להזמין אותו לעקוב אחרי המותג ברשתות חברתיות ועוד מטרות שמעניינות אותך.
לסיכום, הנעה לפעולה חייבת להכיל 4 מרכיבים עיקריים אשר משלימים אחד את השני. בדוק אם ההנעה באתר שלך ברורה, קריאה ומורכבת מאותם מרכיבים.
כמו תמיד, אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, שתף אותי ואת קוראי הבלוג בתגובות למטה.