לאחרונה יוצא לי יותר ויותר ללמוד (וחשוב יותר להתנסות) בתחום המרתק של שיפור יחסי ההמרה באתר. הנושא מאוד רחב וכולל ביצוע מבחני A/B, יצירת דפי נחיתה, ניסוח טקסטים, ניסוח הנעות לפעולה (CTA) ועוד – זה אף פעם לא נגמר…
בימים הקרובים אני הולך לכתוב מדריך מקוצר על אופטימיזציה של יחסי המרה באתר. המדריך יחולק למספר נושאים מרכזיים ויהיה רלוונטי לכל בעל אתר ברשת. אני מקווה שתוכל להפיק ממנו תועלת רבה בשיפור יחס ההמרה של האתר או הקמפיין שלך.
מה עדיף להשיג עוד תנועה או לשפר את יחס ההמרה של עמוד הנחיתה ?
סביר להניח שאם אתה פועל כמו רוב בעלי העסקים ברשת, אתה משלים עם איכות האתר ועם מדדי ההמרה (הרשמה, הורדה או רכישה באתר) שלך. בנוסף, רוב הסיכויים שאתה לא מבצע בדיקות, התאמות ואופטימיזציה אמיתית אלא מנסה להביא עוד ועוד תנועה לאתר ממקורות שונים כמו מנועי חיפוש (תנועה אורגנית או תנועה ממומנת), רשתות חברתיות וכדומה.
רובינו יודעים שקל יותר למכור ללקוחות קיימים מאשר לאתר לקוחות חדשים בכל פעם מחדש – באותה צורה, קל יותר לשפר את אחוז ההמרה הקיים ולהמיר את התנועה הקיימת באתר מאשר להשיג עוד ועוד תנועה לאתר.
דוגמא מעשית למספרים שמאחורי האתר
נקח כדוגמא לקוח קטן אשר משקיע בגוגל אדוורדס תקציב חודשי של כ – 1000 ₪. אם אנחנו יודעים את התקציב החודשי, העלות הממוצעת לקליק (CPC) ויחס ההמרה הממוצע בעמוד – נוכל לחשב את העלות לליד (CPL) או את העלות לרכישה (CPA).
תקציב חודשי השקעה באופטימיזציה של יחס ההמרה עלות לקליק (CPC) גולשים אחוז המרה לקוחות חדשים עלות לליד (CPL) או עלות לרכישה (CPA)
1000₪ 0₪ 1₪ 1000 2% 20 50₪
במידה ונקנה עוד תנועה לאתר על ידי הגדלת התקציב החודשי, נוכל לקבל יותר גולשים, יותר מכירות אך העלות לליד או העלות לרכישה תשאר קבועה.
תקציב חודשי | השקעה באופטימיזציה של יחס ההמרה | עלות לקליק (CPC) | גולשים | אחוז המרה | לקוחות חדשים | עלות לליד (CPL) או עלות לרכישה (CPA) |
---|---|---|---|---|---|---|
2000₪ | 0₪ | 1₪ | 2000 | 2% | 40 | 50₪ |
אך במידה ונעשה אופטימיזציה ליחס ההמרה באמצעות שינוי בעמוד הנחיתה, נוכל להוריד את העלות לרכישה בצורה משמעותית (מדד קבוע לאורך זמן) גם אם נקזז את עלויות האופטימיזציה שעומדות ברוב החברות על 10% מתקציב הפרסום (הערה, ברוב המקרים יש מינימום לתקציב חודשי, אך בשביל הדוגמא הנ"ל נמשיך עם הנתונים שיש לנו).
חודש | תקציב חודשי | תקציב חודשי (בפועל) | השקעה באופטימיזציה של יחס ההמרה | עלות לקליק (CPC) | גולשים | אחוז המרה | לקוחות חדשים | עלות לליד (CPL) או עלות לרכישה (CPA) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1000₪ | 900₪ | 100₪ | 1₪ | 900 | 2.5% | 22.5 | 44.44₪ |
2 | 2000₪ | 1800₪ | 200₪ | 1₪ | 1800 | 2.75% | 49.5 | 40.40₪ |
3 | 2000₪ | 1800₪ | 0₪ | 1₪ | 2000 | 2.75% | 55 | 36.36₪ |
לפי הנתונים הנ"ל, ניתן לראות כי ה – CPA יורד ככל שאחוז ההמרה גדל (בקיזוז עלויות האופטימיזציה). היתרון המשמעותי בשיפור עמוד הנחיתה הוא שגם אם נשפר במעט את אחוז ההמרה ולא נמשיך לעבוד על אופטימיזציה חודשית ביחד עם חברה כלשהי, עמוד הנחיתה שישאר לנו, עדיין יספק את אותן תוצאות לאורך זמן ואפילו נוכל לקזז עוד יותר את ה – CPA הכללי של אותו עמוד.
במידה ואתה מקדם את אתרך בצורה אורגנית או ממומנת באמצעות Google Adwords, הכנס את המספרים שמאחורי האתר שלך (תקציב, יחס המרה, מספר הכניסות/עלות הקלקה) ובדוק כיצד אופטימיזציה של יחסי ההמרה יכולה להשפיע על התוצאות שאתה מקבל מהאתר.
אשמח לשמוע את דעתך בנושא, האם אתה משתמש בעמודי נחיתה ? האם אתה מנסה לשפר את יחס ההמרה שלהם ?
אם אתה עדיין לא מנוי לעדכונים לוהטים מהבלוג של Signup, הרשם עכשיו בחינם בלחיצה אחת כאן (אל תשכח לאמת את כתובת הדואר האלקטרוני שלך ע"י לחיצה על הקישור הייחודי שישלח אליך) – זה לוקח 2 דקות מניסיון !
אני בדיוק עכשיו הולך לעשות אופטימיזציה כזו באחד האתרים שלי.
האופטימיזציה כוללת הקטנת מספר השדות בטופס הליד.
עדכונים בקרוב.
דרור, אני די בטוח שתוכל להגדיל את אחוז ההמרה על ידי צמצום מספר השדות. אם מדובר על טופס יצירת קשר, מומלץ לשים 3-4 שדות במקסימום (שם, מייל, טלפון) ואם מדובר על טופס הרשמה לדיוור מומלץ לשים 2 שדות במקסימום (שם ומייל).
שיהיה בהצלחה ! 🙂
אני בהחלט מבין שכדאי להשקיע ביחס ההמרה!
האם ישנה המלצה לעבוד עם דפי נחיתה ולא עם אתר אינטרנט באדוורדס?
כאשר מדובר על פרסום ממומן, עדיף ליצור עמודי נחיתה בעלי יעוד ברור.
לאחר מכן, ניתן ליישם את המסקנות העיקריות גם על "הגירסה הרגילה" של האתר.
מכל השיטות איך אתה מציע לבעל אתר לנסות שיפור יחסי המרה ביחס השקעה ותועלת?
בצורה של 2 דפים והשוואה A/B ?
או שיטה אחרת?
תודה רבה,
אופטימיזציה יכולה לחסוך לנו כסף ולשפר את יחסי ההמרה + נוכל לקבל יותר לידים.
תודה איש
יש עוד כמה דברים לצריך לשם לב אליהם
http://www.youtube.com/watch?v=mU8KhL3VS3Q
אייל אתה צודק, בהחלט יש עוד דברים שצריך לשים לב אליהם, בימים הקרובים אני מתכוון לפרסם מספר מאמרים משלימים.
אתה יכול לקרוא את המאמר השני בסדרה :
https://www.signup.co.il/2376/%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%96%D7%A6%D7%99%D7%94-%D7%A9%D7%9C-%D7%99%D7%97%D7%A1%D7%99-%D7%94%D7%9E%D7%A8%D7%94-2/