היום זו עובדה, אף חברת קידום אתרים לא יכולה להתחייב לקידום אתר בגוגל תוך פרק זמן למיקום כלשהו.
למרות שזה לא אפשרי וגוגל אף טוענים זאת פעם אחר פעם, ישנן הרבה מאוד חברות קידום אתרים (אני גם עושה זאת לפעמים ב – Signup) אשר מתחייבות ללקוחות בתחומים שונים על מנת לסגור איתם עסקה – זו המציאות בישראל.
כמובן, שהתוצאה יכולה במקרים אלה יכולה להיות הצלחה או כישלון – כאשר התוצאה תלויה בפרמטרים רבים מידי.
האם אתה יכול לדעת איזה סוס יזכה במירוץ הקרוב ? – אם כן, אני רץ לשים עליו כסף !
אם נעשה אנלוגיה לעולם מירוצי הסוסים, אתה לעולם לא תדע ב – 100% מי יזכה במירוץ הקרוב גם אם אתה יודע מי המתחרים של הסוס שלך, גם אם אתה יודע איפה קו הסיום ואפילו אם שאר המתחרים ימכרו לך את המירוץ הנוכחי – הסיבה היא שגם אם המירוץ מכור, ישנו סיכוי שהסוס שלך יתפגר באמצע המירוץ (הסיכוי הוא נמוך, אבל קיים..).
גוגל הוא בדיוק כמו מסלול מירוצים עם אלפי מתחרים פוטנציאליים. הבעיה היחידה היא שהמסלול הוא טיפה שונה, הנה כמה הבדלים :
- קו הסיום – להבדיל ממסלול המירוצים, אתה לא יכול לדעת איפה קו הסיום, מה הפעולות שעליך לעשות בשביל להעלות ובאיזה מינון צריך לעשות אותן.
- מתחרים – זה בלתי אפשרי לדעת מה כל מתחרה מכין לך ואיזה שפן הוא הולך לשלוף בקרוב. האם הוא הולך לעבוד על בניית קישורים או תוכן ?, אולי הוא משהה את הפעילות או שוכר מקדם אתרים חדש ? – לעולם לא תוכל לדעת מה צופן העתיד.
- מרחק – גם אם אתה במקום השני, לעולם לא תוכל לדעת לדעת מה המרחק בינך לבין המקום הראשון. אתה למעשה, מגשש באפלה מבלי לדעת פרמטרים החשובים למירוץ למקום הראשון בגוגל.
האם כדאי לבחור חברת קידום אתרים שמתחייבת לתוצאות בעת קידום אתרים בגוגל ?
לפי דעתי (אני אשמח לשמוע דעות נוספות), אין הבדל בין חברה שמתחייבת לחברה שלא (למרות שאפשר לסייג את זה מעט ולציין שלרוב חברות קטנות ומבוססות פחות מתחייבות למיקומים). מבחינת הלקוח, מדובר בהזדמנות לקבל עבודה עם ביטוח כלשהו, ומבחינת החברה מדובר על לקוח חדש שנותן לה אפשרויות צמיחה ופרנסה.
לאורך זמן, חברות קידום אתרים קטנות-בינוניות שלא מצליחות להשיג תוצאות נעלמות ואת מקומן תופסות חברות קטנות אחרות או חברות גדולות יותר. רק במידה והחברה תוכל לספק תוצאות לאורך זמן היא תוכל לגייס לקוחות חדשים ולהישאר בתחום.
מבחינת יחסי לקוח-נותן שירות חשוב שתבין שבתחום הקידום, לא ניתן להתחייב לתוצאות. בדומה לכך שפרסום בעיתון, לא מבטיח לך מכירות וטלפונים בצורה בטוחה (יש סבירות והנחות יסוד, אבל אין התחייבות ב – 100% ).
שכחת רק לציין את הלקוחות שאם הם רוצים להתלונן תמיד הם ימהרו לשלוף את הקלף של "אבל הבטחת לנו להיות במקום 1" למרות שב-99% מהמקרים לא היה ולא נברא.. 🙂
שימו לב להנחיות של גוגל בנושא:
הם אומנם תוקפים את זה מזוית אחרת של הצהרות של חברות קידום שטוענות שיש להם "מערכת יחסים עם גוגל" ולכן הם מבטיחים מיקומים…
http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35291
יוצא לי לדבר עם לקוחות פוטנצילים כאלו, ברוב המקרים אני אומר להם: "שיהיה בהצלחה עם החברה שנותנת לך התחייבויות, דבר איתי עוד חצי שנה כשתיהיה יותר חכם"
קשה להתווכח עם הצעות כאלו, ולא שווה את המאמץ