לפני יומיים כתבתי על הפרסומת של חיים בוהן בפייסבוק ששודרה בפריים טיים בערוץ 2 – אם לא קראת את הפוסט המדובר, רוץ לקרוא, אני מחכה לך..
הערפל מתחיל להתבהר לאט לאט
יומיים אחרי הפרסום, נתונים זרמו לתקשורת ועכשיו הכל מתחיל להתבהר. כתבה שעלתה לפני מספר שעות בכלכליסט מדווחת כי חיים בוהן בפייסבוק הוא חבר של מי עדן ולא של חבר של תמי 4 ולמעשה מדובר בקמפיין נגטיבי המציג את המים הבריאים באמת.
דרך אגב, העומדים בראש הקמפיין הם אנשי הקריאטיב של משרד הפרסום ראובני פרידן ובקרוב מאוד נצפה בשף חיים כהן משתף פעולה עם חיים בוהן ומאמי (זוגתו שתחיה). על פי הכתבה, חיים כהן ירוויח פה יפה וישלשל לכיסו מיליון דולר, כמו שסקוטי ווין אומר "I Love it Baby".
אז מהו אפקט חיים בוהן ומאמי מהפייסבוק ?
כאשר כתבתי את הפוסט הקודם ידעתי שהוא הולך להפוך לאחד הפוסטים הפופולריים ביותר באתר (לפחות מבחינת כניסות). הרבה אנשים לא ידעו על מה מדובר ומה יותר טבעי מלחפש מידע על כך בגוגל, וואלה ושאר מנועי החיפוש באינטרנט.
בדומה לאפקט Digg או Ynet ישנו אפקט חדש בשם חיים בוהן ומאמי. אז, בלי להוסיף יותר מידי הנה חלק מהנתונים שנאספו ביומיים האחרונים :
כפי שניתן לראות הרבה מאוד אנשים חיפשו ביטויים כמו "חיים בוהן", "עמי מדירה 4", "בוהן בפייסבוק", "פרסומת חיים בוהן", "ללקק את הבוהן" ועוד הרבה מאוד מונחי זנב ארוך שלא מופיעים בתמונה הנ"ל.
ניצול הזדמנויות ופרסומות באינטרנט
הנה כמה מחשבות על ניצול הזדמנויות, פרסומות ונושאים אקטואליים לקידום אתרים באינטרנט :
- טראפיק – יש הרבה טראפיק בחוץ על נושאים שאנחנו בכלל לא מכירים אבל מייצרים באזז לתקופה קצרה מאוד. אפשר לנצל את זה בשביל לייצר רשימות תפוצה, לידים, קליקים וכדומה.זה דורש קצת מחשבה, אבל לא יותר מידי מחשבה כי צריך לפעול מהר על מנת לנצל את המצב. היום ראיתי ירידה דרסטית בכמות החיפושים ואני מניח שלקראת שבוע הבא כמות הכניסות תפחת לרמות אפסיות, אם בכלל. יתכן שבעקבות פרסומת המשך שתסביר את הנושא לעם, כמות הכניסות תגדל שוב לפרק זמן קצר מאוד.
- Bounce Rate – נתון קטן ולכאורה לא משמעותי, אבל תנועת גולשים מהסוג הזה לא רצויה לאתרים שלא רוצים לטלטל משמעותית את ה – Bounce Rate שלהם.כפי שניתן לראות ה – Bounce Rate במקרה הזה היה יחסית גבוה, בערך 96% – די טבעי מכיוון שרוב האנשים לא ממשיכים הלאה, Signup הוא אתר די ממוקד ולא מדבר אליהם. אם הייתי אתר רכילות, לייף סטייל או אופנה, מהלך כזה היה פועל הרבה יותר טוב מבחינתי.
- זנב ארוך – הזנב הארוך לא מת ולמרבה ההפתעה הוא קיים גם בישראל, היו המון כניסות ממילים ארוכות במיוחד כמו "פרסומת תעשו לנו בוהן בפייסבוק חיים כהן". הזנב הארוך בועט, צריך רק לדעת לנצל אותו כמו שצריך.
זהו לבנתיים, אם אני אחשוב על משהו נוסף אני אוסיף לפוסט בהמשך. כרגע, אשמח לשמוע מה עובר אצלך בראש ?, האם נחשפת למהלך הזה ומה חשבת עליו ? – התגובות למטה, תודה !
חוץ מזה, אם עדיין לא נרשמת לעדכוני ה – RSS שלנו, הגיע הזמן לעשות את זה. לאחר הרשמה לעדכונים תוכל לקבל הודעה למייל בכל פעם שפוסט, חדשה או מאמר מתווסף לאתר. ההרשמה מתבצעת עכשיו בתפריט הניווט בצד ימין – לא כדאי לפספס.
סגנון הכתיבה שלך מצויין.
אתה מצליח להעביר בהומור את המידע לגם לאידיוטים שבינינו.
חיים בוהן הוא פרוייקט מביך. ראשית הוא נוצר בטלוויזיה. ולכן אין לייחס לו הצלחה באינטרנט. כוח הקידום שלו ניקנה כמדיה בערוץ 2. מילא אם הוא היה עולה ביוטיוב וצובר מעריצים. ההיבט הנוסף קשור להצלחה בפייסבוק. נכון לעכשיו, רק 3000איש עשו לייק. בעניין הסגנון, מישהו במשרד הפרסום החליט ללכת על לוק מחתרתי והתוצאה מביכה למדי. בעידן שבו יוטיוב מאפשרים וידאו באיכות HD, הסרטון נראה כאילו הארטדיירקטור פוטר ובמקומו מינו דקורטור. זה ברור שזה מכוון לסגנון אינטרנטי חתרני, אבל זה נראה לא טוב.
בתור בעל הבלוג שהיה רוב ימי הבאז מקום #1 על כל הביטויים הקשורים לפרסומת (חיים בוהן, עמי מדירה 4, שום פלפל ושום דבר) התאכזבתי לקבל "רק" 2800 צפיות.
לדוגמא, הפרסומת של קסטרו הלא מצונזרת לפני כשנה בערך גרפה יותר מ-10,000 צפיות אצלי בבלוג.
כנראה שסקס ופרובוקציה מוכר יותר – זה לא חדש…