אתמול, עלתה פרסומת ויראלית שפרסמה את חיים בוהן ( על משקל חיים כהן, אחד השפים האהובים עלי) וספר המתכונים שלו בצורה הומוריסטית ומוזרה כאחד. הפרסומת היתה בחסות עמי מדירה 4 שמשווק מי ברז מסוננים במכשירים צבעוניים ובסופה הגולשים הופנו לפייסבוק בו עליהם לעשות בוהן (לייק).
בדרך כלל, קמפיינים ויראלים מסוג זה מפורסמים באינטרנט בצורה די מחתרתית, אבל הפעם הקמפיין שודר בפריים טיים של קשת לפני, במהלך ואחרי ארץ נהדרת וטלוויזיה במיטבה. לא ראיתי, אבל אני משער שהקמפיין פורסם גם בערוץ 10 המתחרה (אם אני טועה, תקנו אותי בשמחה).
אז רגע מי המפרסם, מה הוא רוצה מאיתנו ולמה הוא גורם לנו לחשוב יותר מידי ?
אני אישית לא מאמין בקמפיינים שגורמים לי לחשוב יותר מידי, אני מופצץ ביותר מידי פרסומות ואין לי כוח לחשוב ולפענח כל אחת ואחת.
ברגע שהפרסומת הראשונה עלתה, הלכתי לחפש את העמוד בפייסבוק. לצערי, לא ממש הצלחתי למצוא אותו ( היה נחמד אם היו מציינים מה צריך לחפש בשביל למצוא ) אז חיפשתי בגוגל והגעתי לסרטונים של חיים בוהן ב – Youtube, משם הגעתי לעמוד הפייסבוק ועשיתי לייק.
לאחר מכן, הלכתי לשתות איזו בירה קרה עם חברים וחברות ופתאום יצא שדיברנו על זה – אין ספק, נוצרה שיחה סביב המותג – אבל מי זה המותג הזה ?, כנראה תמי 4 אבל מי יודע, נחכה לפרסומת ההמשך שתסביר לנו קצת יותר…
כמה אנשים ליקקו את הבוהן בעקבות פרסומת בפריים טיים ?
אחד הדברים שעניינו אותי במיוחד זה כמה אנשים באמת ביצעו לייק על העמוד בפייסבוק, צפו בסרטונים ב – YouTube וניהלו שיחה עם המותג הבלתי ידוע.
באותה שעת לילה היו בפייסבוק 34 לייקים לעמוד של חיים בוהן וב- Youtube היו כ- 120 צפיות לשני הסרטונים שלו. היום, כמעט יממה אחרי יש לעמוד כ – 230 לייקים ולשני הסרטונים "חיים בוהן מכין חביתת ירקות" ו – " חיים בוהן מכין מרק חבלים" יש כ – 477 ו – 377 צפיות בהתאמה.
דרך אגב, השיחה בעמוד הפייסבוק היתה מינימלית (אם בכלל) ולא נראה שיש אינטרקציה יותר מידי עם הגולשים.
האם פרסום בפריים טיים של ערוץ 2 היה שווה את זה או שאולי פרסום ממומן בפייסבוק ובמנועי חיפוש היה יכול להיות אפקטיבי יותר ? – לפי דעתי אם היו דואגים לפרסם את זה בזירה המתאימה, ה – ROI היה גדול הרבה יותר והפידבקים היו רבים יותר.
אין לי מושג מי משרד הקריאטיב שחשב והוציא לפועל את הרעיון המוזר, אבל עלי לפחות זה לא עבד – אם גם עליכם, תלחצו על הבוהן פה למעלה /-:
העובדה שכתבת על זה פוסט שלם ושאנחנו פה קוראים אותו מוכיחה שזה עבד עלינו…
אני לא טענתי שלא דיברנו על זה, דיברנו גם דיברנו.
השאלה היא אם הצלחנו לקשר את זה למישהו ויותר חשוב, השאלה היא האם הבחירה לפרסם בפריים טיים היתה הגיונית לאור התוצאות בשטח ?
לפי דעתי, יש סבירות טובה מאוד שאם היו בוחרים להשקיע את התקציב בפרסום ממומן/אורגני/ויראלי ברשת התוצאות היו הרבה יותר טובות.
נראה לי שרוב האנשים שהגיעו לעמוד היום הגיעו דרך הפוסט הזה ו – 2 פוסטים אחרים של המזבלה ובתפוז (כנראה האחרון פוסט מטעם).
http://www.calcalist.co.il/marketing/articles/0,7340,L-3507438,00.html
פרסומת למי עדן