בשביל לדעת כמה תעבורה צורך אתר אינטרנט, קודם כל עליך לדעת מה זה נפח תעבורה ולמה צריך את זה ? – אם אתה לא יודע, אנא קרא את המאמר המקושר.
נפח התעבורה הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר לכל בעל אתר ולכן חברות אחסון אתרים רבות מציעות חבילות אחסון אשר מציעות נפח תעבורה גדול מאוד או במקרים קיצוניים ללא הגבלה בכלל.
כיצד לחשב נפח תעבורה לאתר תוכן, תדמית או מכירות ?
כל אתר אינטרנט דורש נפח תעבורה אחר, על מנת לחשב את נפח התעבורה אפשר להשתמש בנוסחה הבאה :
נפח תעבורה נדרש לאתר = כמות עמודים נצפים בממוצע X משקל עמוד בממוצע X כמות גולשים מידי יום בממוצע X ימים בחודש (30 ימים) X גורם ביטחון
כמות גולשים מידי יום בממוצע – כמות הגולשים החודשית באתר חלקי 30 ימים.
משקל עמוד בממוצע – משקל ב – KB או MB של עמוד ממוצע באתר, חשוב לחשב את המשקל בצירוף תמונות או קטעי וידאו.
כמות עמודים נצפים בממוצע – כמה עמודים צופה כל משתמש באתר, ניתן לקבל את המידע ישירות מתוכנת הסטטיסטיקות שלך.
גורם ביטחון – גורם ביטחון אשר מעניק ביטחון במקרים בהם ישנה קפיצה משמעותית בכמות הגולשים באתר, ניתן לקבוע את ערך המקדם כ – 1.5.
אם תכניס את הנתונים של האתר שלך לנוסחה הנ"ל, תוכל להגיע להערכה גסה על כמות התעבורה הנדרשת לאתרך.
כיצד לחשב נפח תעבורה לאתר המאפשר הורדת קבצים מאסיבית ?
החישוב של נפח התעבורה הדרוש לאתר זה זהה לחישוב שבוצע קודם לכן. ההבדל היחיד הוא שנכנס פרמטר נוסף המשקלל את גודל הקבצים. הנוסחה עכשיו תהיה כזו :
נפח תעבורה נדרש לאתר = [(כמות עמודים נצפים בממוצע X משקל עמוד בממוצע X כמות גולשים מידי יום בממוצע) + (כמות הורדות ממוצעת ביום X משקל כל קובץ בממוצע)] X ימים בחודש (30 ימים) X גורם ביטחון
משקל כל קובץ בממוצע – משקל ממוצע של כל קובץ אשר מורד מהאתר (קבצים יכולים להיות קבצי PDF, סרטונים, RAR, ZIP וכדומה)
כמות הורדות ממוצעת ביום – כמה פעמים מורד כל קובץ מהאתר בממוצע מידי יום.
למה צריך מקדם ביטחון בעת חישוב נפח התעבורה באתר ?
מקדם הביטחון מקפיץ את התעבורה באתר ב – 50%, הסיבה לכך היא שעליך לשמור את רשת ביטחון במידה ותהיה קפיצה משמעותית באתר בעקבות פרסום מאסיבי, קידום נקודתי על מילת מפתח כלשהי או פרסום של האתר בפורטלים ואתרי חדשות.
ככל שמקדם הביטחון שלך יהיה גבוה יותר, כך האתר יתפקד טוב יותר במקרים של קפיצה משמעותית בכניסות לאתר. הנושא הזה חשוב מאוד במידה ואתה מנהל קמפיין קידום אתרים ממומן ברשת ומקבל בצורה פתאומית כניסות רבות לאתר שלא היתה עד כה.
לסיכום, כאשר אתה עומד בפני בחירת חברת אחסון אתרים באינטרנט, עליך לשים דגש רב על כמות התעבורה המסופקת לך. ככל שנפח התעבורה יהיה גדול יותר, האתר שלך יתפקד בצורה טובה יותר באינטרנט. כמובן שישנם עוד נתונים שעליך לשקול כמו מעבד ה- CPU, כמות הזיכרון שבשרת ועוד נתונים חשובים אחרים.
על מנת שתוכל למצוא את ספקי האחסון הטובים ביותר, הרכבנו רשימת TOP10 אשר מכילה פסקי אחסון שאנחנו עובדים איתם באופן שוטף. בין החברות המובילות ניתן למצוא את HostGator (שעליה מאוחסן האתר שאתה גולש בו עכשיו), BlueHost, Fatcow, JustHost וחברות אחסון אחרות ברשת.
שיהיה בהצלחה, במידה ורכשת את אחת מחבילות האחסון נשמח אם תעדכן אותנו על ההתנסות שלך בתגובות ממש פה למטה.