זה לא משנה אם אתה מנהל חנות קטנה בתל אביב או מסעדה משפחתית בקריות, רישום לשירות המפות של גוגל דרך Google לעסק שלי יגדיל בצורה משמעותית את החשיפה שלך כאשר גולשים יחפשו את אחד מהשירותים שאתה מעניק באזור המקומי שלך.
על מנת לאפשר לכל עסק לבצע רישום קל, פשוט ומהיר (עד כמה שניתן…) גוגל יצרו את מרכז Google לעסק שלי (Google My Business). ממשק זה מחליף את Google Places ואת דפי Google+ העסקיים. נכון להיום, כל התהליך מנוהל ישירות דרך Google My Business.
לאחר הרישום, פרטי העסק שלך יופיעו ב – 3 מקומות עיקריים:
- מפות גוגל (Google Maps) – במידה ותערוך חיפוש על שם העסק או חיפוש על מילת מפתח אשר מתארת את השירות המרכזי של העסק, תוכל לראות את פרטי העסק המלאים ואת דרכי הגישה אליו.
- חיפושים מקומיים – בעת חיפוש אחר מילת מפתח אשר מכילה שירות + מיקום, למשל רואה חשבון ברמת גן או יוגה בחיפה. ברוב המקרים, תוצאות חיפוש מ – Google Maps תופסות נתח משמעותי מתנועת החיפוש (על חשבון תנועה אורגנית/ממומנת) ומופיעות בחלק העליון של העמוד.
- תוצאות מקומיות – כמו שהצגתי במבוא, נוכל לקבל תוצאות חיפוש מקומיות מ – Google Maps גם על ביטויים כלליים אשר בעלי משמעות למיקום הגולש. בדומה לחיפושים מקומיים, גם בתוצאות חיפוש מקומיות מופיעות תוצאות בשילוב Google Maps.
כיצד מבצעים רישום למרכז Google לעסק שלי (Google My Business)?
ראשית, חשוב לדעת כי רישום למרכז Google לעסק שלי הוא בחינם וכל מה שהוא דורש הוא חשבון Google (במידה ויש לך חשבון Gmail, תוכל להשתמש בפרטים אלה – במידה ואין לך, תוכל לפתוח חשבון בחינם בכתובת https://accounts.google.com).
לאחר שהצטיידת בחשבון Google, גש לכתובת של מרכז Google לעסק שלי (https://www.google.co.il/business/) ולחץ על התחל עכשיו.
בשלב זה, תתבקש להזין את שם העסק ולנסות לאתר אותו במסד הנתונים של גוגל על פי שם או כתובת העסק, אם העסק לא קיים, תוכל לבחור ולהזין את פרטי העסקים המלאים.
פרטי העסק הבסיסיים שגוגל דורשת על מנת לפתוח את הפרופיל הם:
- שם העסק
- ארץ/אזור
- כתובת
- עיר
- מיקוד
- טלפון ראשי של העסק
- קטגוריה
כך זה נראה בעסק החדש שלנו, איציק המנעולן שמגיע בזמן 🙂 :
על מנת לאמת כי פרטי המיקום שהזנת במהלך רישום העסק שלך נכונים, גוגל מחייבת אותך לאמת זאת על ידי קבלת גלויה בדואר אשר מכילה רצף של 5 מספרים. בעבר היה ניתן לאמת זאת גם על ידי שימוש ב – SMS או במספר הטלפון שהוזן אך בעקבות שימוש לרעה על ידי משווקים אשר יצרו מקומות פיקטיביים, אופציות אלה הוסרו על ידי גוגל (כרגע אופציה זו פתוחה למותגים גדולים בלבד).
לאחר שליחת הגלויה, תוכל להמשיך ולהרחיב את הפרופיל העסקי בגוגל, אך הוא לא יוצג עד אשר תאמת אותו באמצעות הזנת הקוד שיופיע בגלויה.
בזמן שאתה מחכה שגוגל ישלחו אליך את הגלויה, אני ממליץ לך להשלים את הפרופיל העסקי שלך, בשביל ללמוד איך עושים את זה בצורה הטובה ביותר, עבור לפרק הבא אשר עוסק באופטימיזציה לפרופיל העסקי ב – Google לעסק שלי (Google My Business).
פרקי מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO) לעסקים
- פרק 1 – מה זה קידום לוקאלי (Local SEO)?
- פרק 2 – כיצד לבצע רישום ב – Google לעסק שלי ולהופיע במפות ותוצאות גוגל? – אתה נמצא כאן!
- פרק 3 – איך עושים אופטימיזציה לפרופיל העסקי ב – Google לעסק שלי (Google My Business)?
- פרק 4 – אופטימיזציית On Page לעמודי האתר העסקי שלך
- פרק 5 – מהם Citations ולמה הם חשובים בנוכחות הוירטואלית של העסק שלך?
- פרק 6 – כיצד לגרום ליותר לקוחות להשאיר תגובות חיוביות לעסק?