כיום, פועלים ברשת האינטרנט עסקים רבים אשר פונים בצורה ארצית ואולי אף גלובלית למיליוני גולשים בעולם, אך עדיין רוב בעלי העסקים מתבססים על המיקום הפיסי של החנות או המסעדה ומחפשים לקוחות חדשים באזור הפעילות שלהם.
מנועי החיפוש הגדולים (גוגל, בינג ויאהו) משתמשים ביותר מ – 200 פרמטרים לדירוג תוצאות החיפוש בשביל להציג לגולש את תוצאות החיפוש הטובות ביותר עבורו. אחד הפרמטרים החשובים ביותר כאשר מדברים על חיפושים מקומיים ו – Local SEO הוא המיקום שלך.
מה זה קידום לוקאלי (Local SEO)?
קידום אתרים מקומי או קידום אתרים לוקאלי (Local SEO) מתרכז במיקום העסק או באזורי השירות שלו. קידום אתרים אורגני מורכב מ – 3 שלבים עיקריים:
- אופטימיזציה של קוד האתר
- כתיבת תוכן רלוונטי למילות המפתח המקודמות
- בניית קישורים טבעית או יזומה לאתר
קידום אתרים מקומי (Local SEO) משתמש בטכניקות זהות בשילוב פרמטרים נוספים כמו שם העסק (Name), כתובת העסק (Address) ומספר הטלפון של העסק (Phone) או בקצרה, NAP.
כיום, כתוצאה מעדכון Pigeon קידום אתרים מקומי (Local SEO) בא לידי ביטוי במצבים הבאים:
- חיפושים מקומיים – מן הסתם, כאשר נבצע חיפוש על ביטוי אשר מכיל את שם היעד, למשל ביטויים כמו רואה חשבון ברמת גן או יוגה בחיפה וכדומה. במצב כזה, נוכל לקבל תוצאות חיפוש אורגניות, תוצאות חיפוש מ – Google Maps ותוצאות חיפוש ממומנות אשר מותאמות לחיפוש המקומי.
הדגמה של תוצאות מקומיות כאשר מחפשים את הביטוי "מנעולן בחיפה", תוצאות אלה יהיו זהות ללא תלות במיקום הגולש בישראל. - תוצאות מקומיות – לאחר עדכון גוגל Pigeon, נוכל לקבל תוצאות מקומיות גם על ביטויים כלליים אשר יש להם משמעות למיקום הגולש. למשל, ביטויים כמו פיצה, בנק, עורך דין, מנעולן, אינסטלטור וכדומה. השינוי לאחר עדכון גוגל Pigeon, לא משתקף רק בשילוב תוצאות החיפוש מ – Google Map אלה בשינוי מהותי בתוצאות החיפוש (כולל תוצאות החיפוש האורגניות) והצגה של העמוד הרלוונטי ביותר למיקום הגולש.
הדגמה של תוצאות מקומיות אשר משתנות כתלות במיקום הגולש, החיפוש שבוצע פה הוא בחיפה אך אם נחפש את אותו ביטוי "מנעולן" בתל אביב נקבל תוצאות שונות לגמרי.
כאשר נבצע חיפוש מקומי אשר כולל את היעד (יוגה בחיפה), התוצאות שיתקבלו בגוגל תמיד יהיו זהות ללא תלות במיקום הגולש. הבעיה או ההזדמנות 🙂 היא כאשר מוצגות תוצאות מקומיות על חיפושים כלליים – זה בהחלט מוביל לתהליך בו תוצאות החיפוש עוברות פרסונליזציה והתאמה למיקום הגולש.
איך גוגל יכול לדעת את המיקום המדוייק של הגולש?
בשנים האחרונות, חברת גוגל שיפרה את יכולות ההתאמה למיקום הגולש. כיום, התהליך מתבצע על ידי שילוב של מספר גורמים כתלות במכשיר בו הגולש משתמש (טלפון סלולרי מול מחשב שולחני).
במכשירים סלולריים בהם מופעל ה- GPS (מערכת איכון עולמית), המכשיר שולח בצורה אוטומטית לגוגל את המיקום המדוייק של המשתמש. כתוצאה מכך, כל תוצאות החיפוש בגוגל מותאמות למיקום הגולש ולא ניתן לבחור מיקום חילופי.
במידה וה – GPS מכובה, גוגל עדיין יכולה לאתר את הגולש במידה והוא משתמש ברשתות Wi-Fi פתוחות או סגורות. גוגל עושה זאת על ידי שימוש במידע שנסרק "בטעות" בעת מיפוי וצילום ערי העולם לשירות Google Street View.
במחשבים שולחניים, גוגל מבצעת ניתוח בהתאם לפרמטרים הבאים:
- ניתוח כתובת ה – IP של המחשב.
- היסטוריית המיקומים של הגולש.
- ניתוח והתאמה אוטומטית למיקומים האחרונים שהגולש הזין בשאילתות שביצע (למשל, אם חיפשת לאחרונה יוגה בחיפה, רואה חשבון בחיפה ומסעדות בחיפה – גוגל מסיק שאתה גר בחיפה).
- המיקום שהגולש מזין בצורה ידנית על ידי שימוש בכלי חיפוש (בתוך תוצאות החיפוש). שימוש בכלי חיפוש יכול להציג לנו תוצאות מקומיות במיקומים שונים מהמיקום שלנו.
לסיכום, קידום אתרים מקומי (Local SEO) טומן בחובו יתרונות רבים לעסק שלך. במידה ואין לך עדיין פרופיל עסקי ב – Google, עבור לפרק הבא אשר ינחה אותך במהלך ביצוע הרישום הבסיסי במרכז Google לעסק שלי (Google My Business).
פרקי מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO) לעסקים
- פרק 1 – מה זה קידום לוקאלי (Local SEO)? – אתה נמצא כאן!
- פרק 2 – כיצד לבצע רישום ב – Google לעסק שלי ולהופיע במפות ותוצאות גוגל?
- פרק 3 – איך עושים אופטימיזציה לפרופיל העסקי ב – Google לעסק שלי (Google My Business)?
- פרק 4 – אופטימיזציית On Page לעמודי האתר העסקי שלך
- פרק 5 – מהם Citations ולמה הם חשובים בנוכחות הוירטואלית של העסק שלך?
- פרק 6 – כיצד לגרום ליותר לקוחות להשאיר תגובות חיוביות לעסק?