כפי שהצגתי בפרק ההקדמה הראשון, קידום אתרים מקומי (Local SEO) סובב סביב שם העסק (Name), כתובת העסק (Address) ומספר הטלפון של העסק (Phone) או בקצרה, NAP.
Citations הם למעשה אזכורים של העסק או המותג שלך ברחבי הרשת. אזכורים אלה יכולים לכלול את שם העסק, כתובת העסק, מספר הטלפון של העסק, כתובת אתר העסק, שעות הפעילות וכדומה.
עבור מנועי החיפוש ובראשם גוגל, Citations מהווים הוכחה עסקית/וירטואלית לכך שהעסק שלך באמת קיים ולא מומצא רק על מנת להשתלב בתוצאות החיפוש המקומיות 🙂
כיצד יוצרים Citations חיוביים?
בדרך כלל, Citations באים לידי ביטוי במתכונת של אינדקס עסקים כמו דפי זהב, בזק 144, Localbiz או Businessbook אשר מאפשרים לבצע רישום חד פעמי בחינם או בתשלום עם פרטי העסק המלאים.
עם זאת, Citations יכולים לבוא לידי ביטוי במספר רב של צורות כמו:
- עמודים עסקיים – עמודים עסקיים בגוגל פלוס, פייסבוק, FourSquare וברשתות חברתיות אחרות אשר מאפשרות לפתוח עמוד עסקי.
- הודעות לעיתונות – הודעות לעיתונות עם פרטיNAP מלאים של העסק מהווים אזכור חיובי לנוכחות הוירטואלית שלך.
- בלוגים – בלוגים אשר מפרסמים פוסטים רלוונטים לתחום העיסוק עם התייחסות ל – NAP המלא שלך.
- מדיה – קבצי מדיה כמו סרטוני וידאו, תמונות ומוזיקה יכולים להכיל את פרטי ה – NAP בתיאור שלהם ולהוות אזכור חיובי.
Citations לא חייבים להכיל קישורים לאתר על מנת שגוגל יתייחס אליהם כחיוביים
רוב מקדמי האתרים מקפידים ליצור Citations אשר תורמים בעקיפין גם לתהליך קידום האתר אך לא כל אזכור שניצור ברשת חייב להכיל קישור לאתר העסק. מקדמי אתרים רבים פועלים בצורה זו רק מכיוון שמבחינתם מדובר על "בזבוז זמן" שלא משפיע בצורה ישירה על המיקום בתוצאות האורגניות.
בישראל, רוב מקדמי האתרים יוצרים Citations באתרי אינדקסים גדולים כמו דפי זהב, בזק 144, Localbiz או Businessbook. אם אתה בשלב זה, מומלץ לעבור ולרשום את אתרך לכ – 20 אינדקסים מקומיים בשלב הראשון ובעתיד להרחיב את הרשימה הזו במספר אינדקסים מידי חודש, תוכל למצוא אותם בחיפוש אחר "אינדקס אתרים" בגוגל 🙂
כמובן, שהדבר החשוב ביותר בתהליך הוא לשמור על אחידות ה- NAP שלך. כלומר, בדוגמא שלנו, אם שם העסק הוא איציק המנעולן שמגיע בזמן שנמצא בכתובת דרך עכו 47, קרית מוצקין עם מספר הטלפון 050-5555555 אז בכל אינדקס הפרטים האלה יהיו זהים לחלוטין !
בארה"ב, תחום ה – Citations מפותח הרבה יותר וניתן למצוא אינדקסים ורשתות חברתיות אשר מוגדרות כחובה עבור כל עסק מקומי. בין האתרים הטובים ביותר ניתן למצוא את Google+, Bing Local, Yahoo Local, Yellow Pages, Manta, Yelp, BBB, Super Pages, Linkedin, YellowBot, MerchantCircle, Kudzu, InsiderPages, CitySearch ועוד.
לגבי שאר העולם, כמובן שלכל מדינה יש את האינדקסים המקומיים שלה ותדרש לבצע מחקר מקדים על מנת לאתר אותן ולהוסיף אותם לרשימת ה – Citations העולמית.
כלים לאיתור, מעקב ויצירה של Citations
כאמור, בישראל אין יותר מידי פעילות בנושא ובכל מקרה נושא ה – Citations בחיתולים ולכן מומלץ להקפיד על רישום באינדקסים הגדולים.
בארה"ב, המצב שונה לחלוטין ויש מספר רב של כלים אשר יעזרו לנו לאתר, לעקוב אחרי אחידות ה- NAP וליצור את ה – Citations בצורה המהירה, הקלה והפשוטה ביותר.
הנה הכלים שאני משתמש בהם ליצירת Citations בארה"ב :
- Moz Local – הכלי לניהול לוקאלי של Moz, הכלי מאפשר לכל בעל עסק לשלוח את פרטי ה – NAP שלו בצורה אחידה ל – 5 אגרגטורים מובילים בארה"ב.
- Whitespark – כלי מעולה אשר מאפשר לך לנהל בצורה מלאה את הנוכחות הלוקאלית שלך באינטרנט. הכלי כולל אפשרויות למציאת Citations, איסוף וניתוח ביקורות מכלל האתרים ובדיקת מיקומי האתר על מילות המפתח (אורגני/Google Maps).
- Yext – שירות הפצה של Citations ביותר מ- 100 אתרים מובילים בארה"ב ובעולם. השירות מאפשר מעקב חודשי אחר התקדמות ההפצה והאישור בכל אתר ואתר.
- UBL – שירות אשר מאפשר לבדוק את אחידות ה – Citations באתרים המובילים בחינם ומאפשר ניהול ותיקון שלהם בחינם למספר מקומות מוגבל.
ישנם עוד הרבה מאוד כלים שונים ומשונים, אבל הכלים הנ"ל נחשבים לטובים ביותר בתחומם.
חשוב לציין שאם אתה מנהל מספר רב של מיקומים במקביל (לצורך העניין, נניח מעל 10 מיקומים במקביל – לפחות מהניסיון שלי זה המצב ברוב תהליכי ה – Local SEO בארה"ב), לעיתים שימוש בכלי הפצה לא יהיו יעילים מבחינה כלכלית. אם אתה מבצע את הרישום בצורה ידנית בארה"ב, ישנן Citations שלא תוכל להשיג מכיוון שהם מקבלים את פרטי העסק רק דרך אגרגטורים בתשלום.
לסיכום, Citations מהווים אסמכתא לקיימות העסק שלך והם מהווים מדד איכות משמעותי מבחינת מנועי החיפוש.
פרקי מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO) לעסקים
- פרק 1 – מה זה קידום לוקאלי (Local SEO)?
- פרק 2 – כיצד לבצע רישום ב – Google לעסק שלי ולהופיע במפות ותוצאות גוגל?
- פרק 3 – איך עושים אופטימיזציה לפרופיל העסקי ב – Google לעסק שלי (Google My Business)?
- פרק 4 – אופטימיזציית On Page לעמודי האתר העסקי שלך
- פרק 5 – מהם Citations ולמה הם חשובים בנוכחות הוירטואלית של העסק שלך? – אתה נמצא כאן!
- פרק 6 – כיצד לגרום ליותר לקוחות להשאיר תגובות חיוביות לעסק?