מחקרים אחרונים מראים כי 88% מהגולשים סומכים על ביקורות גולשים בדיוק כמו המלצה אישית מחבר קרוב. 39% מהגולשים קוראים תגובות על בסיס קבוע וקובעים באמצעותן אם לקנות או לא לקנות את המוצר, השירות או הפתרון המוצג להם – נתונים אלה הופכים לחשובים עוד יותר כאשר בודקים את השפעת תגובות הגולשים במהלך השנים ורואים כי מגמה זו גדלה באופן עקבי מידי שנה.
24% מהאמריקאים כתבו תגובה או ביקורת אונליין על מוצר שהם רכשו בעבר
כיום, גולשים משאירים תגובות חיוביות ושליליות במספר רב של מקומות כמו פורומים, אתרים, אינדקסים או עמודי מוצר בחנויות וירטואליות. מבחינתנו בעת ביצוע תהליך קידום אתרים מקומי (Local SEO) אנו נשאף לקבל כמה שיותר ביקורות חיוביות לעמוד Google לעסק שלי (Google My Business).
גוגל מחשיבה ביקורות גולשים חיוביות ביחד עם Citations (שהצגתי בפרק הקודם) כמדדי האיכות העיקריים לקידום אתרים מקומי (Local SEO). מבחינת קידום אתרים מקומי (Local SEO) ביקורות לעמוד Google לעסק שלי (Google My Business) מאפשרות ליהנות מהיתרונות הבאים:
- סיגנל חיובי – כאמור, ביקורות בעמוד ה – Google+ של העסק נחשבות מבחינת גוגל כסיגנל חיובי לעסק ותורמות לדירוג הסופי שלו בתוצאות החיפוש וב – Google Maps.
- הוכחה חברתית – גולשים בגוגל יחשפו לביקורות שפורסמו על העסק כאשר הם יחפשו את שם העסק או בעת חיפוש מקומי הקשור לתחום העיסוק של העסק. לדוגמא, ניתן לראות את תוצאות החיפוש על הביטוי "יוגה בתל אביב".
- נראות – לא צריך להיות גאון גדול בשביל להבין שהתוצאה הראשונה והשלישית בדוגמא הנ"ל (צ'אנדרה יוגה בתל אביב ויוגה לבונטין) הרבה יותר בולטות בגוגל. נראות גדולה יותר מובילה ליותר כניסות ויותר פניות/מכירות דרך האתר.
- אמינות ומיתוג – בדרך כלל, עסקים קטנים ובינוניים באינטרנט מתקשים לייצר אמינות גדולה מול הגולשים (מסיבות רבות שלאו דווקא קשורות אליהם אלא למבנה האינטרנט כאמצעי תקשורת קר ולא אישי). ביקורות חיוביות (גם אם מעטות) עוזרות להפיג את החשש ולהגדיל את המיתוג העסקי מול גולשים אקראיים.
איך לגרום ליותר גולשים להשאיר ביקורות חיוביות לעסק?
ישנן לא מעט שיטות לגרום לגולשים להשאיר ביקורות חיוביות לעסק שלך – כמובן, שהדרך הטובה ביותר היא פשוט לספק מוצר או חווית שירות מעולה! 🙂
הבעיה היא שגם אם חווית השירות שלך היא מעולה, זה לא מבטיח שהלקוח יטרח להכנס לעמוד העסקי שלך, יתחבר לחשבון ה – Google/Gmail שלו (אם בכלל יש לו אחד כזה…) וישאיר תגובה של 5 כוכבים – לצערנו, לקוחות מתאמצים לעשות זאת בעיקר כאשר השירות שהם קיבלו היה בעייתי ולא כשהכל טוב.
מהנסיון שלי, הדרך הטובה ביותר לגרום לכך שיותר גולשים או לקוחות ישאירו ביקורת חיובית היא פשוט לבקש מהם בצורה ישירה דרך האתר שלך, דרך הדיוורים שאתה שולח בדואר אלקטרוני או במהלך שיחות שאתה עורך איתם – הרגע המתאים ביותר לבקש זאת הוא ברגע שאתה יוצר ערך אמיתי ללקוח שלך!
לקוח שקיבל פתרון (וזה לא משנה אם זה לקח לך 2 דקות לפתור לו את הבעיה, מבחינת הלקוח יתכן שחסכת לו זמן רב) מיידי, ידידותי ומקצועי ממך יהיה הרבה יותר פתוח ובעיקר מחוייב להחזיר לך טובה עם ביקורת קצרה במקום שתרצה.
יתכן שתגלה שלא מעט מהלקוחות מהססים או מושכים את הזמן, אבל אני ממליץ לך להתמיד בתהליך ולהקדיש לו את כל הזמן הדרוש בשביל להעלות את כמות הביקורות החיוביות שלך. ברוב המקרים, 2-3 ביקורות יספיקו לפתוח פער משמעותי על פני עסקים בעלי ביקורת בודדת או ללא ביקורות בלבד.
לסיכום, אני מבטיח לך שאם קראת ולא פחות חשוב יישמת את כל המדריך מהפרק הראשון ועד האחרון, אין ספק שתוכל לראות בזמן הקרוב שיפור משמעותי בנוכחות הלוקאלית שלך.
אם אתה רוצה לקבל עוד טיפים, מאמרים ומדריכים בדיוק כמו זה שקראת עכשיו, אני מזמין אותך להרשם לעדכונים בדואר אלקטרוני בחינם (השירות מנוהל על ידי FeedBurner של גוגל) ולהשאר מעודכן מסביב לשעון.
במידה ואתה לא מוצא את הזמן או מעוניין שחברה מקצועית תבצע עבורך את כל התהליך (רישום, אופטימיזציה וניהול שוטף של התהליך הלוקאלי) ביחד איתך תוך מתן עדכונים ודו"חות התקדמות מפורטים – אני מזמין אותך ליצור עימנו קשר עוד היום באמצעות טופס יצירת הקשר באתר ונשמח לבדוק כיצד להשתלב בתהליך הקידום הלוקאלי (Local SEO) שלך.
פרקי מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO) לעסקים
- פרק 1 – מה זה קידום לוקאלי (Local SEO)?
- פרק 2 – כיצד לבצע רישום ב – Google לעסק שלי ולהופיע במפות ותוצאות גוגל?
- פרק 3 – איך עושים אופטימיזציה לפרופיל העסקי ב – Google לעסק שלי (Google My Business)?
- פרק 4 – אופטימיזציית On Page לעמודי האתר העסקי שלך
- פרק 5 – מהם Citations ולמה הם חשובים בנוכחות הוירטואלית של העסק שלך?
- פרק 6 – כיצד לגרום ליותר לקוחות להשאיר תגובות חיוביות לעסק? – אתה נמצא כאן, סיימת את המדריך בהצלחה!