החדשות הטובות בכל הקשור לקידום אתרים מקומי (Local SEO) הן שרוב הנחיות האופטימיזציה לעמודי האתר דומות להנחיות האופטימיזציה כאשר מקדמים אתר אשר פונה לקהל ארצי או בינלאומי.
עם זאת, יש מספר פרמטרים יחודיים לקידום המקומי אשר משפיעים על דירוג עמודי האתר בתוצאות החיפוש הלוקאליות או בתוצאות הכלליות אשר מושפעות ממיקום הגולש.
כתובת וסיומת הדומיין
אם אין לך עדיין אתר ואתה עושה את הצעדים הראשונים שלך, מומלץ לבחור דומיין עם סיומת מקומית. כלומר, במידה ואתה פונה לשוק הישראלי הסיומת תהיה CO.IL במידה ואתה פונה לארה"ב COM ובמידה ואתה פונה לרוסיה RU.
כמו כן, במידה והעסק שלך פונה לאזור ספציפי אחד (למשל, העיר חיפה) – לפי דעתי, מומלץ לשלב את שם העיר בשם הדומיין כך שאם אתה אינסטלטור בחיפה, כתובת הדומיין שלך תהיה HaifaPlumber.co.il. בנוסף, בשביל להשיג רלוונטיות גדולה עוד יותר ניתן לקנות דומיין בעברית.
חשוב לציין שלגבי הנקודה האחרונה, ישנן חילוקי דעות רבים בקרב המקדמים וישנם מקדמים שטוענים ששימוש בדומיינים מסוג זה לא עוזרים למאמצי ה – SEO . אישית, אני חושב שדומיינים מסוג EMD אשר מכילים את מילת המפתח והמיקום זוכים לדירוגים טובים ובעיקר לדירוגים מהירים יותר (ולפעמים זה הנושא החשוב ביותר) על פני דומיינים אחרים – אבל כמובן, שכל אחד יכול לחשוב מה שהוא רוצה 🙂
כותרות Title, H1-H6 ו – Meta Tags בשילוב אופטימיזציית תוכן רלוונטית
בדומה לקידום אורגני קלאסי, גם קידום אתרים מקומי (Local SEO) מושפע מאוד מכותרות Title, H1 ו – Meta Tags.
בשלב זה, יש להפריד בין עסקים אשר משרתים אזור ספציפי אחד (למשל, מסעדה או חנות) לבין עסקים אשר נותנים שירות במספר אזורי שירות (למשל, מנעולן שממוקם בחיפה אך נותן שירות במגוון רחב של ערים כמו קרית מוצקין, קרית ביאליק, קרית חיים, קרית ים, עכו, עתלית וכדומה).
במידה והעסק משרת אזור ספציפי, נפעל בדרכים הבאות:
- Title – נשלב את מיקום העסק בכל כותרות עמודי האתר (כולל עמוד הבית).
- H1-H6 – נשלב את מיקום העסק בכל הכותרות הראשיות (H1) וכותרות המשנה (H2-H6) בעל עמודי האתר (כולל עמוד הבית).
- Meta Tags – נשלב את מיקום העסק בכל תיאורי ה – Meta Description של עמודי האתר (כולל עמוד הבית).
- מפה – מומלץ להציג בכל עמודי האתר מפה למיקום המדוייק של העסק (ניתן להשתמש ב- Google Maps בחינם) כפי שמופיע בעמוד העסקי תחת Google לעסק שלי (Google My Business).
במידה והעסק משרת מספר אזורי שירות, נפעל בדרכים הבאות:
- ניצור עבור כל מיקום עמוד תוכן רלוונטי לאזור השירות (למשל, מנעולן בחיפה, מנעולן בקרית מוצקין וכדומה). במידה ויש לעסק גם כתובת שירות במיקום זה, נשלב את כתובת זו בעמוד הרלוונטי בצירוף מפה רלוונטית כפי שמופיע בעמוד העסקי תחת Google לעסק שלי (Google My Business).
- Title – נשלב את אזור השירות בכל עמוד תוכן רלוונטי.
- H1-H6 – נשלב את אזור השירות בכל הכותרות הראשיות (H1) וכותרות המשנה (H2-H6) בכל עמוד תוכן רלוונטי.
- Meta Tags – נשלב בכל עמוד תוכן את אזור השירות בתיאור ה – Meta Description.
שילוב Schema בהתאם לסוג העסק
שילוב של Schema בהתאם לסוג העסק תורם למנוע החיפוש מידע רלוונטי על שם העסק, הכתובת המלאה שלו, מספר הטלפון, שעות הפעילות וכדומה.
עבור רוב העסקים נשלב Schema מסוג LocalBusiness אך במידה ויש לך עסק בתחום אחר, מומלץ לאתר ולשלב את הקוד המתאים עבורך. לאחר שילוב הקוד הנכון בכל עמודי האתר לעסקים אשר פונים לאזור ספציפי או בעמוד התוכן הרלוונטי לעסקים אשר פונים למספר אזורי שירות, ניתן לבדוק ולאמת את התוצאות שנקראות על ידי מנועי החיפוש באמצעות הכלי של Structured Data Testing Tool.
הכלי מאפשר להזין לתוכו כתובת URL או קוד מקור ולראות כיצד מנועי החיפוש רואים זאת. בהמשך תוכל לראות אימות שבוצע על אתר Signup שאתה גולש בו כרגע :
במידה וימצאו שגיאות כלשהן, הכלי של גוגל יוכל להתריע עליהן עד שתתקן אותן בהצלחה.
לסיכום, אופטימיזציית On Page לקידום אתרים מקומי (Local SEO) לא שונה מהותית מאופטימיזציית On Page רגילה לאתר שפונה לקהל ארצי או בינלאומי. עם זאת, מומלץ לשים דגש על הפרמטרים החשובים לדירוג לוקאלי כמו כותרות, Schema ותוכן רלוונטי.
כעת, עבור לפרק הבא אשר עוסק ביצירת Citations (אזכורים או ציטוטים בעברית) לשיפור הנוכחות הוירטואלית שלך.
פרקי מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO) לעסקים
- פרק 1 – מה זה קידום לוקאלי (Local SEO)?
- פרק 2 – כיצד לבצע רישום ב – Google לעסק שלי ולהופיע במפות ותוצאות גוגל?
- פרק 3 – איך עושים אופטימיזציה לפרופיל העסקי ב – Google לעסק שלי (Google My Business)?
- פרק 4 – אופטימיזציית On Page לעמודי האתר העסקי שלך – אתה נמצא כאן!
- פרק 5 – מהם Citations ולמה הם חשובים בנוכחות הוירטואלית של העסק שלך?
- פרק 6 – כיצד לגרום ליותר לקוחות להשאיר תגובות חיוביות לעסק?