נכון להיום, הפרופיל העסקי ב – Google לעסק שלי (Google My Business) הוא גם עמוד Google+ אשר ניתן לשתף אותו ללקוחות פוטנציאליים או ברשתות חברתיות ולפרסם בו פרסומים שונים (חדשות, מאמרים וטיפים) לקהל העוקבים של Google+.
בקצרה, מה זה גוגל פלוס (Google+)?
גוגל פלוס (Google+) היא רשת חברתית שהוקמה על ידי גוגל ביוני 2011. כיום, גוגל פלוס (Google+) היא הרשת החברתית השניה בגודלה בעולם (אחרי פייסבוק) והיא מונה יותר מ – 2 מיליארד משתמשים ברחבי העולם.
בישראל, גוגל פלוס (Google+) הרבה פחות פופולרית מאשר פייסבוק, אבל מומלץ לא להתעלם ממנה ולפרסם גם בה את הפרסומים במקביל לעמוד העסקי בפייסבוק. בדומה לפייסבוק, גם בגוגל פלוס ניתן לבצע לייק לעמוד עסקי (בגוגל פלוס אנו מחפשים עוקבים) ולקבל עדכונים מהעסק שאנו עוקבים אחריו.
אופטימיזציה לפרופיל העסקי ב – Google לעסק שלי (Google My Business)
בפרק הקודם, סיימנו את תהליך הרישום הבסיסי למרכז Google לעסק שלי ושלחנו את הגלויה לכתובת העסק. בזמן שאנו ממתינים שגוגל תשלח לנו את הגלויה, ניתן להמשיך ולהרחיב את הפרופיל העסקי שלנו ב- Goolge.
אם במקרה יצאת מהחלון, תוכל להכנס ללוח הבקרה (Dashboard) ב – Google+ ולראות את העמודים העסקיים שרשומים תחת שם המשתמש שלך – בחר את העמוד שברצונך לנהל.
בשלב זה, נוכל לראות כי רק 45% מהפרופיל העסקי של "איציק המנעולן שמגיע בזמן" הושלם וחסרים פרטים רבים כמו :
- כתובת אתר האינטרנט (במידה וקיים) – אם לא קיים אתר, זה לא חובה, אבל מומלץ לבנות אתר שייצג אותך ברשת.
- שעות פעילות
- תמונות – מומלץ להעלות את המספר המקסימלי
- תמונת פרופיל
- העלאת לוגו העסק
- בחירת תמונת Cover לעסק
אני ממליץ לך לעבור על הפרטים החסרים ולהשלים אותם כך שהכל יהיה מוכן לרגע שתקבל את הגלויה מגוגל. כפי שציינתי קודם לכן, העמוד העסקי לא יופיע בגוגל עד אשר תאמת אותו לאחר האימות יתווסף סימון V קטן בצמוד לתמונה הראשית.
לאחר אימות העסק, יפתחו לך מספר אפשרויות חדשות לניתוח, בקרה ודירוג כמו:
- תובנות – ניתן לקבל תובנות על כמות הצפיות, הקליקים והעוקבים החדשים בעמוד העסקי.
- Google ניתוחים אנליטיים – במידה והחשבון מקושר לחשבון ה – Google Analytics תוכל לצפות בכמות הביקורים החדשים, כמות המבקרים הייחודיים וכמו הצפיות בדף.
- ביקורות – האפשרות החשובה ביותר מבחינתך, מתן אפשרות ללקוחות עבר או ללקוחות קיימים לדרג את העסק שלך. ביקורות אלה יוצגו ישירות בעמוד העסקי וסיכום שלהם יוצג בתוצאות החיפוש בגוגל.
בשלב זה, סיימנו את תהליך הרישום, האופטימיזציה והאימות של העמוד העסקי שלך בגוגל. כעת, במידה ואתה פועל בצורה מקומית, עבור לפרק הבא ובצע התאמות, תוספות ואופטימיזציה לעמודי האתר העסקי שלך.
פרקי מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO) לעסקים
- פרק 1 – מה זה קידום לוקאלי (Local SEO)?
- פרק 2 – כיצד לבצע רישום ב – Google לעסק שלי ולהופיע במפות ותוצאות גוגל?
- פרק 3 – איך עושים אופטימיזציה לפרופיל העסקי ב – Google לעסק שלי (Google My Business)? – אתה נמצא כאן!
- פרק 4 – אופטימיזציית On Page לעמודי האתר העסקי שלך
- פרק 5 – מהם Citations ולמה הם חשובים בנוכחות הוירטואלית של העסק שלך?
- פרק 6 – כיצד לגרום ליותר לקוחות להשאיר תגובות חיוביות לעסק?