כולנו מכירים את מאט קאטס כנציג גוגל הרשמי במלחמה בספאם והבלתי רשמי בעזרה למקדמי אתרים אשר מבצעים פעילות SEO ברשת, אך מסתבר שבזה לא מסתיים תפקידו.
לאחרונה, גוגל נלחמים ברגולטור האמריקאי אשר מעוניין לפקח על תוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש מובילים אחרים. על מנת להציג את עמדת גוגל, מאט קאטס נקרא לדגל והגיע לוושינגטון בשביל להעביר מצגת בת 89 עמודים אשר נקראת "מוסריות החיפוש" (Search Integrity) בפני רשות הסחר הפדרלית(FTC) וחברי קונגרס אחרים.
האם ניתן להשפיע על תוצאות החיפוש בגוגל שלא על ידי SEO ?
כיום, הדעה הרווחת היא שלא ניתן לשנות את תוצאות החיפוש בצורה ידנית וכי כל תוצאות החיפוש מופקות על ידי אלגוריתמים אשר אחראים על נושא זה. עם זאת, על פי מאט קאטס ישנם מקרים בהם יד אדם מכוונת את תוצאות החיפוש, מדובר במקרים של ביטחון לאומי/פרטי, צו משפטי קונקרטי או ספאם אשר פוגע באיכות התוצאות.
מקור : searchengineland