פוסט מעניין מאוד של ברט טבקה (Brett Tabke) מציג את המעבר שהוא ביצע מגוגל לבינג כמנוע החיפוש ברירת המחדל שמוצג בדפדפן שלו.
ברט משתמש בבינג כבר יותר משנתיים ולאחר שנתיים של שימוש הוא מפרסם את הפוסט שמכיל את היתרונות והחסרונות שהוא מצא בו. נכון להיום, בינג הוא מנוע החיפוש המועדף על ברט ולמרות החסרונות שהוא מצא ( בעיקר, עומק תוצאות החיפוש ומפות החיפוש) הוא מאמין שהמנוע ימשיך להשתפר ויתחיל להוות תחרות אמיתית לתוצאות החיפוש של גוגל.
בינג מול גוגל – מי יותר טוב על פי Brett Tabke ?
- עמוד התוצאות הראשון של בינג מציג תוצאות טובות בדיוק כמו גוגל.
- גוגל מספק תוצאות טובות יותר בכל הקשור למחקר מילות מפתח אשר נוגע לזנב הארוך, על פי הממצאים של ברט הוא מצא את עצמו חוזר לגוגל ב – 30% מהמקרים.
- עומק התוצאות של בינג לא מספק וניתן לראות חזרות החל מהעמוד ה –2.
- בינג מהיר, אמין וקל הרבה יותר לשימוש מאשר גוגל. רמת האמינות של בינג גבוהה יותר מרמת האמינות של גוגל ולכן התוצאות ברוב המקרים טובות יותר.
- חיפוש תמונות בבינג אפקטיבי הרבה יותר מחיפוש תמונות בגוגל.
- גוגל מפות לוקח את בינג מפות בהליכה וברט משתמש בנושא זה רק בגוגל. עם זאת, הוא מציין שמאגר של בינג עדכני ומדוייק יותר במקרים רבים.
- גוגל חדשות מציג תוצאות עדכניות הרבה יותר ממנוע החדשות של בינג.
חסרונות במנוע החיפוש בינג
- תוצאות החיפוש מעמוד 2 והלאה.
- לעיתים קרובות, קשה להבחין בין תוצאות חיפוש למודעות ממומנות.
- חיפוש בטוח הוא לא תמיד בטוח, כך שלעיתים ניתן למצוא תוכן מבוגרים בתוצאות החיפוש.
- מודעות ממומנות מוצגות בפורמט של התאמה רחבה מאוד, ברוב המקרים המודעות המוצגות לא רלוונטיות לחיפוש שבוצע.
חסרונות במנוע החיפוש גוגל
- תוצאות החיפוש של גוגל (SERPS) מלאות בזבל והתופעה הזו מתגברת מידי יום. על פי ברט נכון להיום, תוצאות החיפוש המוצגות לא אמינות מספיק.
- רמת התאימות של גוגל למכשירים חיצוניים (דפדפן אופרה או פיירפוקס, iPad, iPhone ומוצרים אחרים) נמוכה יותר מבינג. לעיתים קרובות ברט נתקל בבעיות תאימות אשר משפיעות על חווית השימוש הכללית.
- תוצאות החיפוש בגוגל נוטות בצורה ברורה לכיוון מותגים באינטרנט. לעיתים קרובות, אתרי תוכן רלוונטים, אמינים ומעניינים אשר לא ממותגים מספיק נקברים בתוצאות החיפוש וקשה עד בלתי אפשרי לאתר אותם.
לסיכום, ברט טוען שגוגל מתאמצים יותר מידי להיות מישהו, למרות שהם כבר משהו מעניין. בנוגע לבינג, הוא ימשיך להשתמש בו ולעבוד איתו – אם הם הצליחו להעביר אותו אליהם בשנתיים האחרונות, כנראה שהם עושים משהו טוב.
מה דעתך, האם אתה משתמש בבינג לחיפוש ביטויים באנגלית ושפות נתמכות אחרות ? האם גוגל ימשיך להעלות את נפח החיפוש שלו על חשבון בינג או שזה יבוא על חשבון מנועי חיפוש מתחרים אחרים ?
אני מסכים עם מה שנכתב פה, התוצאות בגוגל הפכו ללא רלוונטיות בכלל.
אני פועל בכמה זירות תחרותיות מאוד באנגלית ורואה תוצאות טובות יותר בבינג, בישראל אני לא רואה יתרון לתוצאות של בינג.
בארץ ? בחודשים האחרונים זו שאלה קשה ביותר.. אמנם יאהו ובינג אינם רלוונטיים כמעט בצורה גורפת, אך גוגל התמלא בספאם.. בצורה כל כך רצינית שכל המשקלים התחילו לרעוד ואתרים לגיטימיים יורדים מקומות בעוד שאתרי ספאם תופסים תאוצה רצינית..
בהרבה ביטויים תחרותיים נעשתה בעיה מהותית שיש לטפל בה.. לכן כרגע אין לי מנוע מועדף שניהם לא רלוונטיים..
אני משתמש בבינג בעברית ואני חייב לציין שהוא כמעט כמו גוגל בעברית