לפי נתונים אחרונים של חברת המחקר Analysys International אשר פועלת בסין, מנוע החיפוש עליבאבא עקב את המתחרה העיקרי שלו גוגל בנתח הפרסום המקומי וכעת הוא ממוקם אחרי מנוע החיפוש הסיני ביידו (Baidu).
על פי Analysys International, הצלחה זו הגיע בעקבות עבודה אינטנסיבית ופיתוח של מנוע החיפוש עליבאבא בכיוון של פרסום אינטראקטיבי, אישי וכולל יותר ולא בעקבות כישלון של גוגל בנושא. מנוע החיפוש עליבאבא הוקם במהלך שנת 1999 על ידי 18 יזמים בראשות ג'ק מא (Jack Ma) ובעזרת תמיכת קרנות הון סיכון של Softbank ובנק ההשקעות גולדמן זקס. היום החברה מעסיקה יותר מ – 18,000 עובדים ביותר מ – 60 ערים בסין והיא מתרחבת בזהירות לאירופה וארה"ב.
נכון להיום, מנוע החיפוש הסיני ביידו (Baidu) שולט בתחום החיפוש המקומי עם יותר מ –30% ואחריו מספר מנועי חיפוש מקומיים ובינלאומיים אשר מחלקים את שוק החיפוש הזה. שוק החיפוש בסין מעניין מאוד וזאת מכיוון שגוגל או כל מנוע חיפוש עולמי אחר לא שולט בו, בדומה למשל לשוק החיפוש ברוסיה אשר נשלט על ידי מנוע חיפוש יאנדקס (Yandex).