מפרסמים רבים בגוגל אדוורדס ( מערכת הפרסום המקוונת של גוגל ), טוענים שפשוט נמאס להם והסיבה לכך הוא מדד ה – Quality Score.
מה הבעיה עם ה – Quality Score של גוגל אדוורדס ?
מדד האיכות של גוגל אדוורדס משפיע ישירות על עלות הפרסום, המיקום וכמות הלידים שתקבל בסוף כל יום. הבעיה המרכזית במדד זה היא שכל מספר חודשים גוגל מעדכנים אותו ומוסיפה עוד ועוד פרמטרים אשר משפיעים על הציון הסופי שניתן למודעה או לקבוצה שיצרת באדוורדס.
בעבר, מדד ה – Quality Score היה מושפע מה- CTR שהצלחת לייצר בקמפיין, מקובל מאוד. אך היום, מדד ה – Quality Score מושפע מפרמטרים רבים כמו עמוד הנחיתה, כתובת האתר, מהירות האתר, רמת המודעה ועוד שלל פרמטרים אחרים. כתוצאה מכך, נוצר מצב שבשביל לפרסם בגוגל אדוורדס אתה חייב לדעת SEO !
עובדה זו הופכת את היתרון המרכזי של גוגל אדוורדס כאפשרות לפרסום מהיר על מגוון מילות מפתח בגוגל למתישה במיוחד. בנוסף, עובדה זו יוצרת למפרסמים קטנים ובינוניים חסם רציני שבשביל לעבור אותו הם חייבים ללמוד את התחום לפרטי פרטים.
נכון להיום, למרות שרוב מפרסמי גוגל אדוורדס מסכימים עם עובדה זו – אין להם הרבה ברירה והם חייבים לשלם למומחי אדוורדס אשר יבנו עבורך קמפיין פרסום ממומן אשר יעמוד בדרישות המשתנות של גוגל.
אשמח לשמוע את דעתך בנושא, מה אתה חושב ?
ואם כבר למדנו SEO אז מה הטעם להמשיך לפרסם ב-AdWords?
עדיף להעביר תקציבים לקידום אורגני של האתר.
כך גם נקבל ככל הנראה זנב ארוך ללא עלות נוספת, להבדיל מפרסום בכסף
גבריאל, אני שונא לסנגר על גוגל (-:, אבל לעיתים קרובות גם אם אתה מבצע SEO על האתר שלך, מומלץ להרים קמפיין PPC שיתמוך בפעילות.
היתרון המשמעותי פה שניתן להופיע על מילות מפתח רבות אשר לא מקודמות או עדיין לא השיגו את היעד האורגני שלהם.