זה לא סוד שגוגל, יאהו ואפילו בינג מיישמים טכניקות שונות לדירוג רלוונטיות העמודים באתר שלך. כיום, אחד הפרמטרים החשובים ביותר הוא Semantic Indexing (אינדוקס סמנטי או מפתוח סמנטי), מה זה וכיצד זה משפיע על תוצאות החיפוש של האתר תוכל לקרוא במאמר הבא.
מה זה אינדוקס סמנטי (Latent Semantic Indexing) ?
Semantic Indexing היא טכניקה אשר מאפשרת למנועי החיפוש לקשר בין מילים מסויימות לרעיון בודד. למשל, אם אנחנו כותבים מאמר על קידום אתרים, סביר להניח שהמאמר יכיל מילות מפתח רלוונטיות כמו קישורים, דירוג, גוגל, אינטרנט וכדומה.
איך מנועי החיפוש מצליחים לקשר בין מילות המפתח השונות ?
הסוד המרכזי הוא בנפח הסריקה והאינדוקס של מנועי החיפוש. מנועי החיפוש הגדולים מכילים מיליארדי עמודים באינדקס שלהם, בקרגע שהם מזהים ביטויים שמופיעים בתדירות גבוהה באותם עמודים הם מסיקים מכך שהביטויים רלוונטים בתחום זה.
כתוצאה מכך, ביטויים אשר מכילים מילים שמופיעים בצמידות למילים אחרות ( למשל, קידום אתרים ) הן בעלי קשר חזק יותר מביטויים אחרים.
כיצד אינדוקס סמנטי (Semantic Indexing) משפיע על תוצאות החיפוש במנועי החיפוש ?
אם אתה מעוניין להופיע בדירוגים גבוהים, טבעיים ומשפיעים אתה חייב להציג למנוע החיפוש שהאתר רלוונטי לתחום בו הוא עוסק, השיטות שבהן אתה יכול לעשות זאת הן :
- מבנה היררכי – היררכיה נכונה של האתר הוא אחד הנושאים החשובים ביותר בתחום. עליך לקחת את התחום המרכזי ולפתח אותו למספר תתי תחומים אשר ישפיעו בצורה ישירה על מבנה האתר, גם את תתי התחומים ניתן לחלק לתתי תחומים נוספים ובצורה זו למקד את התוכן, מילות המפתח והביטויים המקודמים באתר.
- כתיבת תוכן – כתיבה נכונה של התוכן על ידי מקדם אתרים מקצועי יכולה למקם בצורה טבעית את עמודי התוכן במיקומים גבוהים על מגוון ביטוי Long Tail (זנב ארוך).
- קישורים רלוונטים – השגת קישורים רלוונטים לנושא העמוד המקודם טובים יותר מהשגת קישורים לא רלוונטים לתחום. על מנת להשיג קישורים מסוג זה ניתן להפיץ תוכן רלוונטי באתרים שמאפשרים זאת, להיות פעיל בפורומים מקצועיים או לבנות אתרי תמיכה אשר מקשרים לאתר הראשי.
לסיכום, קידום אתרים דורש ידע, ניסיון ומקצועיות רבה. לצערנו, רוב מקדמי האתרים לא עוקבים אחרי השינויים האחרונים במנועי החיפוש ועוסקים כל היום באיסוף קישורים חדשים לאתר. פעולה שבטווח הקצר אכן עובדת אך בטווח הארוך תתגלה כחסרת חשיבות. בסופו של דבר, מנועי החיפוש מעוניינים להציג תוצאות רלוונטיות, נכונות ואמיתיות כך שרק אתרים אשר יקפידו על איכות גבוהה יוכלו להופיע במיקומים הראשונים.