זה לא סוד, שמדד ה – PageRank הוא מדד מוערך ( לפעמים, יתר על המידה ) על ידי מקדמי אתרים בישראל ובעולם וזאת מכיוון שזה אחד המדדים הבודדים אשר חשופים למקדמים. ישנם, מקדמים רבים אשר מייחסים ל – PageRank חשיבות רבה במהלך בניית קישורים נכנסים לאתר ואף במהלך הוצאת הקישורים מהאתר המקודם
אם כך, מדוע גוגל לא מציגים את ה – PageRank בכלי מנהלי האתרים (Webmaster Tools) ביחד עם מדדים אחרים אשר משפיעים על דירוג האתר ?
התשובה לכך היא פשוטה, גוגל לא רוצים שנחשוב יותר על PageRank. סוזן מוסקוה (Susan Moskwa) מסבירה בבלוג הרשמי של גוגל את הנושא :
אנחנו אמרנו לאנשים כבר הרבה מאוד זמן שהם לא צריכים להתמקד ב – PageRank כל כך. רוב בעלי האתר חושבים שזה הדבר החשוב ביותר שהם צריכים לעקוב אחריו, מה שהוא בוודאי לא נכון.
אוקיי, אם גוגל לא רוצים שנסתכל על ה- PageRank ועובדי גוגל טוענים פעם אחר פעם שהוא לא רלוונטי עוד ( אין בכך ספק ויש מספיק תוצאות שיכולות להראות את זה), מדוע הם לא מסירים אותו מסרגל הכלים של גוגל והאם יתכן שגוגל ויתרו על עדכון PageRank עתידיים ?
כרגע השאלה הזו נשארה פתוחה, מה דעתך ?
מקור : Search Engine Roundtable.