כולם רוצים להיות במקום הראשון בגוגל, אבל לצערנו לא כולם מקפידים על הכללים הבסיסיים ביותר וכתוצאה מכך האתר נפגע, המיקומים הטבעיים נמוכים יותר ואנחנו נדרשים לבצע שדרוגים לא רצויים.
אם אתה רוצה ללמוד איך לקדם אתר אינטרנט בגוגל, תצטרך לקרוא, להפנים וליישם פרמטרים רבים. כיום, 5 הפרמטרים העיקריים הם :
- נגישות – מנועי החיפוש חייבים לגשת ולאנדקס את עמודי האתר שלך, במידה והם לא יצליחו – לא תוכל להופיע במיקומים אטרקטיביים.על מנת לבדוק כי האתר נגיש, בדוק שאין שגיאות אשר מוחזרות מהשרת ( שגיאה 404, שגיאה 500 וכדומה ) וכי כל התוכן באתר מחזיר סטטוס קוד 200. בנוסף, בדוק כי התוכן באתר חשוף ולא מוצג באמצעות פלאש או JavaScript אשר מקשה על מנועי החיפוש.
נגישות חשובה ביותר לא רק למנועי החיפוש אלא גם לאוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים אשר משתמשים בהתקנים שונים לקריאת תוכן האתר.
- ארכיטקטורת אתר – אתר אינטרנט טוב צריך להיות בנוי בצורה היררכית טובה. כלומר, אתה חייב להציג את הקשרים בין העמודים בתפריט הניווט ולהציג את הרלוונטיות לנושא מסויים באמצעות שימוש במילות מפתח קשורות. נושא זה חשוב מאוד במיוחד לאור ההתפתחויות תחום ה – latent semantic indexing .
- מילות מפתח– בעת תהליך כתיבת תוכן האתר מומלץ לשים לב למילות המפתח המקודמות, ככל שתמקד יותר את עמודי האתר, הסבירות שתופיע במיקומים גבוהים על מילה זו היא יותר גבוהה.
- קישורים נכנסים – ללא קישורים נכנסים ממקורות שונים, זה כמעט בלתי אפשרי להופיע במיקומים גבוהים בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר. נקודה זו חשובה מאוד כאשר מעוניינים לקדם אתר אינטרנט על ביטויים תחרותיים או ביטויים גנריים וקצרים במיוחד.
- רשתות חברתיות – כיום, גוגל משתמשים במידע אשר מופק ברשתות החברתיות הגדולות לקביעת ציון האיכות של האתר שלך. לכן, מומלץ להשתתף, להפיץ ולהעביר את תוכן האתר גם ברשתות כמו פייסבוק, טוויטר, יוטיוב וכדומה.
לסיכום, קידום אתר אינטרנט חייב להתבצע עם מחשבה, עבודה נכונה והתמדה – אין בתחום הזה קסמים או סודות לא כתובים, עבודה מאומצת לאורך זמן תביא אותך למיקומים גבוהים ולשליטה בתוצאות החיפוש שלך.