Signup קידום אתרים
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
הפצצת גוגל
Signup קידום אתרים » בלוג קידום אתרים » הפצצת גוגל

הפצצת גוגל

10 במאי 2006 סגור לתגובות על הפצצת גוגל עידן שלומן

הפצצת גוגל מתארת ניסיון להשפיע על דירוגו של עמוד או אתר באינטרנט בתוצאות החיפוש של מנוע גוגל. כיוון שאלגוריתם הדירוג של גוגל מעניק משקל רב להפניות ( קישורים נכנסים ) שניתנות לאתר מאתרים אחרים, הרי הפצצת גוגל נעשית באמצעות יצירה מלאכותית של הפניות לאתר מאתרים רבים ככל האפשר.

כאשר עמודים רבים מפנים לאתר מסוים באמצעות קישור טקסט אחיד, יציג גוגל את האתר הזה בתגובה לחיפוש של טקסט אחיד זה, אף אם הטקסט אינו מופיע באתר עצמו. הדוגמא הטובה והעדכנית ביותר ניתנת לצפייה במהלך חיפוש בגוגל של הביטוי Miserable failure אשר מציג כתוצאה ראשונה את הביוגרפיה של ג'ורג' בוש באתר הרישמי של הבית הלבן. התוצאה השניה המתייחסת למייקל מור ( מפיק סרטים פרשן והומוריסט אמריקאי ) גם היא מיוחסת לתופעה זו.

הפצצת גוגל – רקע כללי

הפצצת גוגל מתבצעת בדרך כלל על ידי קנייה של מספר רב של דומיינים או יצירה של מספר רב מאוד של בלוגים ( Sblog ) והכנסה של קישור טקסט בתוכם המפנה לאתר מסויים. למשל, נניח כי ברצוני לקדם את המילה "קופת גמל" באתר X במידה ואהיה מעוניין להשתמש בהפצצת גוגל אני אפנה אל אתר X אינספור קישורים מדומיינים שנועדו אך ורק למטרה זו. כתוצאה מכך, מערכת הדירוג של גוגל תסיק כי העמוד רלוונטי מספיק לשם הצגתו בעמוד התוצאות הראשון ( גם אם הטקסט המבוקש לא מופיע באתר עצמו ). כמובן שצריך לסייג את הדברים הנ"ל משום שגם אם ניצור אינספור קישורים נכנסים הנושאים את מילת המפתח "Books" למשל, לא נוכל לעבור במיקום אתר כמו Amazon.com. ניתן לאמר כי הפצצת גוגל באה לידי ביטוי בעיקר בביטויים "פחות תחרותיים", כאשר אין בצורה ישירה אתר המספק את התשובה הנכונה.

תופעה זו פורסמה לראשונה על-ידי אדם מאתס, במאמר שפירסם ב-6 באפריל 1999, ובו נטבע המושג "הפצצת גוגל" (Google bombing). מאתס גילה שחיפוש המילים internet rockstar נותן כתוצאה ראשונה את הערך של הזמר בן בראון, אף שהטקסט המבוקש לא הופיע באתר עצמו. על מנת לבחון את התיאוריה אדם מאתס יצר קמפיין הפצצה משלו שמטרתו היתה להביא את אתר חברו, אנדי פרסמן, לתוצאה הראשונה בגוגל בחיפוש אחר מילת המפתח "talentless hack". לאט לאט התחילו בלוגרים רבים לקשר לאתר ואכן האתר הופיע ראשון במילת מפתח זו, לאחר מכן בשנת 2004 אתרו של מאתס הופיע בחיפוש אחר מילת המפתח "talentless hack".

אם זאת התופעה קרתה, כנראה עוד קודם לכן בשנת 1999 בטעות, כאשר התגלה שחיפוש בגוגל של הביטוי more evil than Satan מוביל לאתר של מיקרוסופט. כיום, בחיפוש אחר הביטוי ניתן למצוא מספר מאמרים העוסקים בנושא.

בשנת 2002 אתר החדשות BBC דיווח על תופעה זו על ידי שימוש בכותרת "Google Hit By Link Bombers" אך האתר "Search Engine Watch" השתמש במינוח הנכון יותר "link bombing". במהלך מאי 2005 המונח "הפצצת גוגל / Google bombing" נוסף בצורה רישמית למילון אוקספורד.

הפצצת גוגל בשילוב תחרויות קידום אתרים

כתוצאה מתופעת הפצצת גוגל נוצרה תחרות קידום האתרים הראשונה במאי 2004 על ידי דרק בלו ואתר SearchGuild.com. תחרות זו הוגדרה כ"אתגר SEO" והפרסים בה היו צנועים יחסית להיום ( מיני אייפוד של אפל ). הביטוי שעליו התחרו היה nigritude ultramarine ופרק הזמן לקידום היה חודש אחד. תחרות זו פתחה צוהר לתחרויות קידום אתרים כמו seraphim proudleduck שהוכרזה בספטמבר 2004, לתור מוטור הישראלית שאורגנה על ידי NRG, תחרות Fortuno Winnero שאורגנה על ידי קזינו הדילר, CPayscom Online Casino ועוד…

תגובת גוגל לנושא הפצצת גוגל

חברת גוגל הגנה על אלגוריתם הדירוג שלה בנימוק כי הוא משקף את המציאות והמצב ברשת האינטרנט ולכן תופעה זו אינה פוגמת בתוצאת האינדקס שלה. גוגל הוסיפה וטענה כי התופעה היא מעיין אופנה חולפת שתעלם עם הזמן ולכן אין צורך כרגע לטפל בבעיה.

אם זאת, ב – 18 לינואר 2005 קטע שפורסם בבלוג של גוגל הודיע על כך שגוגל החלה לתמוך בתכונה rel="nofollow" על מנת למנוע ספאם וזבל עתידי שישפיע על מנוע החיפוש. התכונה rel="nofollow" מאפשרת לבעל הבלוג/האתר לקשר לאתר מסויים ולהודיע למנוע החיפוש גוגל שלא יבקר בקישור ובכך למנוע העברת דירוג לאתר המקושר. השימוש בתכונה rel="nofollow" נפוצה מאוד באתרים חברתיים כדוגמת ויקיפדיה.

קטע נוסף שראוי לציין מהבלוג של גוגל הוא קטע הנכתב על ידי מריסה מאייר ב – 16 לספטמבר 2005 אשר היה מכוון לקהל צרכנים גדול אשר נפגע מהביטוי Miserable failure אשר מציג כתוצאה ראשונה את הביוגרפיה של ג'ורג' בוש באתר הרישמי של הבית הלבן. התגובה היתה כי לחברת גוגל אין קשר לתופעה זו ולמעשה אין לה שליטה עליה, מסתבר כי קהל צרכנים גדול של גוגל חשב כי למערכת גוגל יש יד בדבר.

לסיכום, האינטרנט בניגוד למדיומים אחרים כגון טלוויזיה, רדיו ועיתונות הוא המדיום היחיד שבו להמון הצרכנים יש כוח השפעה שקשה מאוד להלחם בו. לפי דעתי אנו נמשיך לראות את תופעת הפצצת גוגל במנוע החיפוש בכל רגע שיהיה קונצנזוס כלשהו בקרב הגולשים.

אם נהנת מפוסט זה, הרשם עוד היום לעדכונים בדואר אלקטרוני (בחינם).

קבל מאמרים, טיפים וכלים בלעדיים ישירות לתיבה שלך בכל פעם שמתפרסם תוכן חדש בבלוג.

אודות עידן שלומן

עידן שלומן הוא שותף בחברת Signup קידום אתרים, מומחה קידום אתרים בעל ניסיון של יותר מ -7 שנים בקידום אתרים אורגני (מחקר, אופטימיזציה, קישורים וכדומה), ניתוח סטטיסטי ומוניטיזציה לאתרים באמצעות תוכניות שותפים באינטרנט. ניתן ליצור עימי קשר דרך טופס יצירת הקשר ב- Signup, דרך פייסבוק או Google+.


עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך..

  • דוגמא למחקר מילות מפתח בתחום ניתוחים פלסטיים דוגמא למחקר מילות מפתח בתחום ניתוחים פלסטיים
  • הפצת בר קוד QR במהלך קידום אתרי אינטרנטהפצת בר קוד QR במהלך קידום אתרי אינטרנט
  • גוגל PRעדכון PageRank בסרגל הכלים של גוגל – מרץ 2011
  • התפלגות הגולשים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגלהתפלגות הגולשים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל
יצירת קשר
לקבלת הצעת מחיר הוגנת, משתלמת ומותאמת לצרכי האתר שלך התקשר עכשיו ל - 050-6950312 או מלא את הטופס הבא ואנו נחזור אליך בהקדם האפשרי.

    שם מלא (*) :
    טלפון (*) :
    דואר אלקטרוני (*) :


    שותף מוסמך של גוגל (Google)
    © 2000-2015 Signup קידום אתרים מקצועי, כל הזכויות שמורות, כל השמות והסימנים הינם סימנים מסחריים של החברות עצמן.
    חברת Signup קידום אתרים מעניקה שירותי קידום אתרים (מחקר, אופטימיזציה למנועי חיפוש ובניית קישורים) ושירותי בניית אתרים לעסקים באינטרנט.טלפון :050-6950312.
    כתובת המשרד:דרך עכו חיפה 47, קרית מוצקין.

    תנאי שימוש • מדיניות פרטיות • הצהרת נגישות

    עדכונים בדואר אלקטרוני

    הרשם עכשיו בחינם לעדכונים בדואר אלקטרוני (בתוך פחות מ – 2 דקות) וקבל עדכונים על מאמרים, טיפים וחדשות אשר מתפרסמות בבלוג של Signup.

    ×