Signup קידום אתרים
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
כיצד פופאפים משפיעים על תפיסת המותג שלך?
Signup קידום אתרים » בלוג קידום אתרים » כיצד פופאפים משפיעים על תפיסת המותג שלך?

כיצד פופאפים משפיעים על תפיסת המותג שלך?

4 באוגוסט 2016 תגובה אחת עידן שלומן

בשנים האחרונות, נדמה שאין כמעט אתר שלא משתמש בפופאפ בשביל למשוך עוד גולשים לרשימת התפוצה שלו.

כבר לפני 5 שנים כתבתי על ניסוי קטן שערכתי על שילוב חלון POP UP מעצבן באתר (בזמנו בחנתי את כמות הנרשמים וראיתי שיפור משמעותי בכמות הנרשמים לרשימת התפוצה) והיום אני רוצה להציג מחקר מעניין שמטרתו היתה לבדוק כיצד השימוש ההולך וגובר בפופאפים מסוגים שונים (סטנדרטי, שלילי, מסך מלא וכדומה) משפיע על תפיסת המותג בעיני מבקרי האתר.

סוגי פופאפים באתרי אינטרנט

הרבה מאוד השתנה מאז 2011, התוכן, הגודל והאגרסיביות הותאמה לרמת הקשב של הגולשים. כיום, ברוב האתרים ניתן למצוא את אחד מהפופאפים הבאים:

  1. פופאפ סטנדרטי – פופאפ שמוצג בחלק המרכזי של האתר בצורה מיידית או לאחר מספר שניות. בדרך כלל, הפופאפ יזמין את הגולש להירשם לרשימת התפוצה או יציע לו מתנה כלשהי (מדריך, קופון הנחה, משלוח חינם וכדומה) בתמורה למייל שלו. הנה דוגמא לפופאפ סטנדרטי באתר קסטרו:פופאפ סטנדרטי באתר קסטרו
  2. פופאפ שלילי – אותו דבר כמו פופאפ סטנדרטי רק שהקריאטיב שמוצג בו מציג לגולש אופציה לקבל את ההצעה או לדחות אותה. הנה דוגמא לפופאפ שלילי באתר Social Triggers:פופאפ שלילי באתר Social Triggers
    לאחרונה, ישנה מגמה לפתוח חלון פופאפ שנמתח על כל המסך עם הצעות כמו בוא ללמוד איך עושים X או בוא לקבל Y ובשביל לסגור את הפופאפ עליך להקליק על משפט שמצביע בדיוק על ההפך. במקרה שלנו, "לא תודה, אני לא רוצה עוד טרפיק לאתר" – פרדוקס מחשבתי :).פופ אפ מלא אצל ניל פאטל
  3. פופאפ מכוון כוונה/טריגר – לאחרונה, הסוג המועדף עלי הוא פופאפ מכוון כוונה כך שיוצג ברגע שהגולש מתכוון לצאת מן האתר, זמן השהייה בו עבר X שניות או הגולש גלל אחוז מסויים מן העמוד שבו הוא נמצא. ב – Signup אני משתמש בפופאפ צדדי שמופיע (ונעלם) ברגע שהגולש גלל אחוז מסויים מן העמוד.פופאפ מכוון כוונה/טריגר ב - Signup

ישנם מומחים אשר טוענים ששימוש בפופאפ נגטיבי הגדיל את כמות הגולשים אשר נרשמו לרשימת הדיוור שלהם אך לעומת ישנם מומחים אחרים אשר מתארים את הטקסטיקה הזו כבעייתית – כאשר זה מוצג בדיוק באותו אתר, למי כדאי לך להאמין? 🙂

כיצד פופאפים משפיעים על תפיסת המותג שלך?

לפי דעתי, אין ספק שככל שאתה מקשה ומתנהג בצורה אגרסיבית עם הגולש, כמות הגולשים שישלימו את הפופאפ תהיה גדולה הרבה יותר.

הניסוי של דני ריצ'מן, בא לבדוק מהי ההשפעה של פופאפים מסוגים שונים על האופן שבו המבקרים תופסים את המותג ובמיוחד על הרוב הדומם, אותם מבקרים שלא נרשמו לרשימת התפוצה שלך. חשוב לציין שמטרת הניסוי הייתה לחקור את התפיסה של אותם מבקרים ולא איך הם באמת עשויים להתנהג במהלך החלטת רכישה מהעסק.

מהלך ותוצאות הניסוי

הניסוי כלל 1,000 משיבים בארה"ב שהתבקשו לבקר בחנות וירטואלית אשר מוכרת חולצות באינטרנט. כלל המשיבים חולקו ל – 3 קבוצות שוות, אשר לכל אחת מהן הוצג עמוד עם פופאפ בסגנון אחר:

  1. קבוצה A קבוצת הביקורת – לקבוצה A הוצג העמוד ללא פופאפ אך עם טופס הרשמה פשוט לדיוור בסוף העמוד.
  2. קבוצה B – לקבוצה B הוצג אותו עמוד עם פופאפ סטנדרטי אשר ניתן לסגור אותו באמצעות לחיצה על X בפינה הימנית שלו או באמצעות לחיצה על החלק החיצוני של העמוד. הפופאפ הוצג לאחר 2 שניות מרגע כניסת הגולש לאתר.
  3. קבוצה C – לקבוצה C הוצג אותו עמוד עם פופאפ שלילי אשר דורש הרשמה לרשימת התפוצה או לחיצה על "לא, אני לא רוצה לקבל הנחות ומבצעים". הפופאפ הוצג לאחר 2 שניות מרגע כניסת הגולש לאתר.

חנות וירטואלית

לאחר הביקור, המבקרים התבקשו לענות על שאלות הנוגעות לתפיסת המותג/החנות הוירטואלית.

באיזו מידה אתה מרגיש שאתה הייתי סומך על העסק הזה?

באיזו מידה אתה מרגיש שאתה הייתי סומך על העסק הזה?

באיזו מידה אתה מרגיש שאתה תקנה מן העסק הזה?

באיזו מידה אתה מרגיש שאתה תקנה מן העסק הזה?

לאחר המענה על השאלות הנ"ל, המשיבים התבקשו לתאר את ההרגשה הכללית שלהם על פופאפים ו – 97% מהם תארו את ההרגשה כשלילית (מעצבן, מטריד, מציק, מרגיז, נדחק, מפריע, ספאמי וכדומה).

לסיכום, אין ספק שבאמצעות פופאפים מסוגים שונים ניתן להגדיל בצורה משמעותית את רשימת התפוצה שלך (זה גם מה שאני מצאתי במחקר הקטן שלי). עם זאת, חשוב להבין שלגידול זה יש מחיר ולפי נתוני הניסוי הנ"ל ניתן לראות כי רמת הבטחון של הגולשים בעסק יורדת ככל ששיטת השיווק אגרסיבית יותר.

כמו תמיד, אם יש לך טיפים ותובנות משלך על הנושא, אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, פרסם את תגובתך בהמשך פוסט זה.

אם נהנת מפוסט זה, הרשם עוד היום לעדכונים בדואר אלקטרוני (בחינם).

קבל מאמרים, טיפים וכלים בלעדיים ישירות לתיבה שלך בכל פעם שמתפרסם תוכן חדש בבלוג.

אודות עידן שלומן

עידן שלומן הוא שותף בחברת Signup קידום אתרים, מומחה קידום אתרים בעל ניסיון של יותר מ -7 שנים בקידום אתרים אורגני (מחקר, אופטימיזציה, קישורים וכדומה), ניתוח סטטיסטי ומוניטיזציה לאתרים באמצעות תוכניות שותפים באינטרנט. ניתן ליצור עימי קשר דרך טופס יצירת הקשר ב- Signup, דרך פייסבוק או Google+.


עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך..

  • Google Goggles – פותר סודוקו בקלותGoogle Goggles – פותר סודוקו בקלות
  • איך לבחור חברת אחסון אתרים טובה ?  איך לבחור חברת אחסון אתרים טובה ?
  • גוגל הענישו את אתר מגזין פורבס על מכירת קישורים באינטרנטגוגל הענישו את אתר מגזין פורבס על מכירת קישורים באינטרנט
  • יציאת מצרים בשילוב גוגל, יאהו, פייסבוק וחבריםיציאת מצרים בשילוב גוגל, יאהו, פייסבוק וחברים
יצירת קשר
לקבלת הצעת מחיר הוגנת, משתלמת ומותאמת לצרכי האתר שלך התקשר עכשיו ל - 050-6950312 או מלא את הטופס הבא ואנו נחזור אליך בהקדם האפשרי.

    שם מלא (*) :
    טלפון (*) :
    דואר אלקטרוני (*) :


    תגובה אחת

    1. אגו 9 באוגוסט 2016 בשעה 10:36

      עוד פוסט איכותי עידן.
      בהחלט חומר למחשבה בזווית השיווקית של כל אתר \ עסק.

    שותף מוסמך של גוגל (Google)
    © 2000-2015 Signup קידום אתרים מקצועי, כל הזכויות שמורות, כל השמות והסימנים הינם סימנים מסחריים של החברות עצמן.
    חברת Signup קידום אתרים מעניקה שירותי קידום אתרים (מחקר, אופטימיזציה למנועי חיפוש ובניית קישורים) ושירותי בניית אתרים לעסקים באינטרנט.טלפון :050-6950312.
    כתובת המשרד:דרך עכו חיפה 47, קרית מוצקין.

    תנאי שימוש • מדיניות פרטיות • הצהרת נגישות

    עדכונים בדואר אלקטרוני

    הרשם עכשיו בחינם לעדכונים בדואר אלקטרוני (בתוך פחות מ – 2 דקות) וקבל עדכונים על מאמרים, טיפים וחדשות אשר מתפרסמות בבלוג של Signup.

    ×