כל חברת קידום אתרים מתבססת על תוכן רלוונטי, מקצועי ומשלים לשם קידום האתר שלך. אנו נמצאים בעידן בו כל חיפוש שמבוצע בגוגל הוא למעשה התחלה של מכירה ולכן יצירת אסטרטגיית תוכן נכונה, אפקטיבית ויעילה היא חיונית בשביל קידום העסק שלך.
כתיבת תוכן לאתר היא פעולה נחוצה בכל תחום (ואולי בעיקר בתחומים "משעממים" 🙂 ), מכיוון שהיא עוזרת להעביר מסרים עסקיים רלוונטים, למשוך קהל יעד חדש לאתר ולהגדיל את כמות הלקוחות הפוטנציאליים והמכירות דרך האתר. רוב בעלי העסקים מתקשים בתהליך יצירת התוכן מ – 2 סיבות עיקריות:
- מחסור ברעיונות רלוונטים – יצא לי ללוות לא מעט בעלי מקצוע אשר מתעלמים לחלוטין מנושא זה מכיוון שהם מחשיבים את התחום שלהם למשעמם ולא מספיק סקסי 🙂 – מה כבר יש לכתוב על פריצת מנעולים או תיקון מכונת כביסה? מה עם מוצרים כמו סירים, חותמות או סנדלים?
- מחסור בזמן – בעלי עסקים רבים נמצאים במצב תמידי של "כיבוי שריפות" בעסק, תמיד יש משהו חשוב יותר לעשות או שלבעל העסק קשה להתחייב לתהליך ולהתמיד בו לאורך זמן. במצב כזה, מומלץ להוציא את תהליך הכתיבה לגורם חיצוני או לקבוע זמן בלו"ז השבועי לחשיבה ויצירה של תוכן מקצועי.
במאמר זה, אני אחשוף בפניך 4 טקטיקות שיעזור לך למצוא את אסטרטגיית התוכן המתאימה עבורך. כאשר תדע היכן לחפש את הרעיונות, תגלה שכבר עכשיו תוכל לכתוב 100+ עמודים חדשים באתר בצורה קלה, מהירה ופשוטה מאוד.
מענה על שאלות נפוצות (FAQ)
אם יש לך בלוג מקצועי תוכל להשתמש בו בשביל לענות על שאלות נפוצות של לקוחות פוטנצאליים או קיימים בתחום העיסוק שלך. אם אין לך מושג מה השאלות הנפוצות בתחום שלך, פשוט תקשיב לשיחות המכירה או התמיכה בעסק שלך ותן את נקודת המבט שלך. הנה כמה דוגמאות שאני בטוח ששאלו אותך בעבר:
- כמה עולה X?
- תוך כמה זמן X?
- איך אני עושה X ולמה זה טוב לי?
- מה ההבדל בין X לבין Y?
- על מה כבר אני יכול לכתוב? התחום שלי משעמם 🙂
אם אתה לא תכתוב, תפיץ ותקדם את התשובה שלך ברשת, סביר להניח שהלקוחות הפוטנציאליים יקבלו את התשובה מהמתחרה שלך. אסטרטגיית תוכן נכונה בנויה על לימוד וחינוך הלקוחות הפוטנציאליים ויצירת מכירה בצורה משלימה. כבר שיתפתי בעבר את ההרצאה של ג'ייסון פריד, אם לא ראית אותה, תפנה 20 דקות וצפה בה עכשיו – היא באמת שווה זהב 🙂
שיתוף תהליכי עבודה בעסק
ישנם לא מעט לקוחות אשר ישמחו לקרוא ולהבין את תהליכי העבודה בעסק שלך. אל תתבייש לשתף ולהציג את המחשבות, הקשיים והפתרונות שאתה מיישם במהלך ביצוע הפרויקט או במהלך יצירת המוצר שלך.
הסקרנות הטבעית של בני האדם (ולפעמים גם יצר המציצנות) גורמת לנו להתרגש כאשר חושפים בפנינו תהליכים פנימיים או חושפים בפנינו מקומות חדשים. אם אתה מייצג מותג גדול, מפעל או אפילו חנות משפחתית – תמונות אווירה פשוטות, יכולות לספק את הסחורה מבחינתך!
יתכן מאוד שאתה נמצא בחנות שלך כל יום וזה נראה לך משהו טריוויאלי, חסר חשיבות ומשעמם במיוחד אבל עבור הלקוחות הפוטנציאליים שחושבים לעשות איתך עסקים ולא נמצאים איתך כל יום, זה מאפשר להתחבר אליך ולקבל הצצה קטנה לעסק.
אני חי כדי לצחוק, וצוחק כדי לחיות – מילטון ברל
אם ביצעת בעבר תהליך של אפיון פרסונות באתר העסק, תוכל לדעת מי קהל היעד הרלוונטי עבורך, מה תחומי העניין של קהל היעד ואיך לקשור את תחומי עניין אלה בתוך הקריאטייב שלך.
מפעם לפעם תוכל ליצור תוכן שמשתמש בהומור בשביל להציף בעיות ותופעות מוכרות בתחום שלך. לדוגמא, שירות הרכבת התחתית של אוסטרליה רצה להציף ולהגביר את רמת הבטיחות והזהירות ליד הרכבת ויצר את הסרטון DUMB Ways TO DIE:
דוגמא עדכנית מישראל היא הקמפיין של גולדסטאר "שחררי את אביתר" מקרית מוצקין 🙂
היום זה אנחנו, מחר זה אתם – שחררי את ג'מוקי!מתן במה ללקוחות ומובילי דעה בקהילה
בעלי עסקים רבים נמנעים לתת במה ללקוחות, מובילי דעה וקולגות מסיבות רבות ומגוונות. לפי דעתי, אין מה לחשוש מלתת במה ושיתוף של פוסטים אורחים ממקורות אחרים בתעשייה שלך – להיפך, היתרונות בכך הם רבים:
- חשיפה – פוסטים אורחים אשר מופצים על ידי כותביהם בפלטפורמות ובערוצי השיווק שלהם מאפשרים לך לקבל חשיפה וגישה לקהלים נוספים שיתכן שלא היית מגיע אליהם בכוחות עצמך.
- סמכותיות – מתן במה לכותבים נוספים באתר מאפשר לך ליצור סמכותיות בנישה שלך ולאורך זמן להפוך לאחד ממובילי דעת הקהל. לעיתים קרובות, המיתוג החיובי של הכותבים האורחים, ישפיע על המיתוג שלך ולהיפך.
- תוכן ברמה גבוהה – בדרך כלל, כותבים אורחים מייצרים תוכן מקצועי, איכותי ורלוונטי אשר כתוב ברמה גבוהה והופכים את האתר שלך למקור המידע מספר 1 בתחום.
- עלויות – ישנם בעלי אתרים אשר מבססים את כל אסטרטגיית התוכן שלהם על קבלה ופרסום של פוסטים אורחים – אפילו מבלי לכתוב עמוד תוכן אחד. בצורה זו, תוכל לצמצם את עלויות יצירת התוכן באתר למינימום האפשרי ולהציע חשיפה תמורת כתיבת פוסט אורח.
לסיכום,יתכן שלא כל הטקטיקות הנ"ל יתאימו עבורך – אני ממליץ לך להתנסות ולבדוק מה עובד אצלך בצורה הטובה ביותר, אתה לא חייב להשתמש בכל הטקטיקות, אלא רק באלה שעוזרות לך. אני בטוח שברגע שתתחיל לכתוב ולפרסם תוכן באתרך, אתה תגלה שהתעשייה "המשעממת" שאתה פועל בה, מעניינת לא מעט אנשים, קולגות ולקוחות פוטנציאליים 🙂
כמו תמיד, אם יש לך טיפים נוספים ליצירת תוכן מעניין, מושך ורלוונטי בתחומים משעממים, דוגמאות לעסקים שפיצחו את השיטה או כל דבר אחר – אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, פרסם את תגובתך בהמשך פוסט זה.
אחלה של טיפים, את חלקם אני מיישם פעמים רבות אצל לקוחות.
עוד טיפ – כדאי להכין מראש רשימה ארוכה של רעיונות (בראשי פרקים) וכל מה שיישאר אחר כך זה ליצור את התוכן המתאים. חוסך זמן.