אם לא שמעת על אפליקציית פוקימון גו (Pokémon GO), כנראה שלא היית איתנו בשבועיים האחרונים 🙂
פוקימון גו (Pokémon GO), היא כנראה האפליקציה הויראלית ביותר בעולם עם יותר מ – 65 מיליון משתמשים פעילים בארה"ב בלבד (בתוך 5 ימים מהשקת האפליקציה). האפליקציה משתמשת בטכנולוגיה של מציאות רבודה (Augmented Reality) – במילים פשוטות, משלבת בין העולם הוירטואלי לעולם האמיתי. המטרה בפוקימון גו (Pokémon GO) היא לאסוף פוקימונים, לנצח שחקנים אחרים בקרבות פוקימונים וירטואליים ולכבוש נקודות אסטרטגיות על גבי המפה.
לפי נתונים של חברת Similarweb האפליקציה עברה כבר משחקים מבוססים כמו Clash of Clans ו – Candy Crush Saga ונתוני השימוש שלה עוברים אפליקציות מתחרות כמו Whatsapp, Instagram, Snapchat, או Messenger עם ממוצע יומי של 43 דקות ו – 23 שניות.
בפוסט המקורי ובפוסט ההמשך של Similarweb ניתן לקרוא נתונים נוספים על חדירת האפליקציה בעולם ואחוזי ההתקנה בארה"ב, אירופה, אסיה ואפריקה.
5 דוגמאות לעסקים שמשתמשים באפליקציית פוקימון גו (Pokémon GO) בשביל להגדיל את המכירות בעסק
סביר להניח, שכבעל עסק אתה שואל את עצמך, למה זה צריך לעניין אותי? 🙂
אז מסתבר שישנם משווקים ובעלי עסקים רבים אשר משתמשים בתכונות האפליקציה בשביל למשוך אליהם שחקנים ולהציע להם הטבות והנחות ייחודיות אשר יהפכו אותם ללקוחות משלמים. הנה מספר דוגמאות למשווקים ובעלי עסקים שהצליחו להגדיל את המחזור העסקי שלהם באמצעות קריאטיביות, כושר המצאה וניצול מצבים:
- גילוי ופרסום של PokéStops ברשתות החברתיות – חברת Niantic אשר יצרה את אפליקציית פוקימון גו (Pokémon GO) עבור Nintendo קבעה כ – 5 מיליון נקודות אסטרטגיים למשחק אשר פועלים כמכונים (Gyms) או נקודות עצירה (PokéStops) בהם ניתן לחפש פוקימונים פראיים. נקודות אסטרטגיים אלה יכולים להיות מבנים היסטוריים, נקודות ציון מוכרות בעולם, מונומנטים וכדומה. עובדי גן החיות של סקרמנטו (בירת קליפורניה, ארה"ב) גילו שיש להם מתחת לאף 9 נקודות עצירה (PokéStops) ו – 2 מכונים (Gyms) והזמינו את שחקני האפליקציה לבוא לביקור בגן החיות ולתפוס פוקימונים להנאתם.
- הטבות ייחודיות לשחקנים – במקום לגרש שחקני פוקימון גו (Pokémon GO), המשווקים של קניון העודפים, Tanger Outlets, בפיניקס אריזונה מנסים לקרב ולתגמל אותם. משווקי הקניון פרסמו הטבה לזמן מוגבל בעמוד הפייסבוק שלהם, 20 השחקנים הראשונים שיצלמו פוקימון בתחומי הקניון ויביאו את התמונה לנציגי הקניון יזכו בכרטיס הנחה של 10$. הטבה זו לא רק מושכת לקוחות חדשים לקניון אלא גם מקדמת אותו ברשתות החברתיות וגורמת לכך שאנשים בסביבה הקרובה ידברו וישתפו תמונות שלהם בקניון. דוגמא נוספת הוא דוכן המיצים של Elixir Lounge, אשר מעניק הנחה בלעדית למאמני פוקימונים שבסביבה.
- תחנות טעינה לניידים – אחת התלונות המרכזיות של שחקני פוקימון גו (Pokémon GO) היא שהסוללה נגמרת להם יותר מידי מהר. חברת התקשורת Virgin Mobile מצאה דרך לגרום לשחקנים לפקוד את החנויות הפיזיות שלהם באמצעות מתן אפשרות לכל שחקן (גם אם הוא לא לקוח של Virgin Mobile) לטעון את המכשיר שלו בחינם. המהלך הזה מביא לקוחות פוטנציאליים חדשים לחנויות של Virgin Mobile באוסטרליה ומחזק את המותג בקרב שחקני פוקימון גו (Pokémon GO).
- שימוש בפתיונות – הפעם לא מדובר בטכניקות לינק בייטינג (Link Baiting) אלא בפתיונות (Lures) אשר ניתן לרכישה באמצעות האפליקציה של פוקימון גו (Pokémon GO). פתיונות אלה מאפשרים לבעלי עסקים קטנים למשוך אליהם פוקימונים שכתוצאה מכך מושכים לקוחות פוטנציאליים לתוך החנות. מסעדה סינית בשם Tang Hui, הכריזה על כך שהיא משתמשת בפתיונות (Lures) במהלך היום לשימוש לקוחות המסעדה.
- שיתוף תמונות מתוך פוקימון גו (Pokémon GO) – מסעדת הבשרים Applebee's החלה לשתף בחשבון הטוויטר שלה תמונות של לקוחות אשר מצאו פוקימונים בתחומי המסעדה או במהלך הארוחה. אסטרטגיה זו גורמת לכך שיותר שחקנים נכנסים לתחומי המסעדה ומגדילה את חשיפת המותג ברשתות החברתיות כתוצאה מעידוד הלקוחות לפרסם תמונות שלהם ברשתות המובילות.
לסיכום, חשיבה מחוץ לקופסא היא אחד הכלים ליצירת בידול, מותג חזק והכנסות לעסק שלך. סביר להניח שלא כל הדוגמאות רלוונטיות עבורך, אבל אני בטוח שהן יעודדו אותך לנסות לחדש ובעתיד הקרוב/רחוק גם להצליח 🙂
כמו תמיד אשמח לשמוע את דעתך על הנושא – פרסם את תגובתך בהמשך פוסט זה.