במאמר הקודם הצגתי כיצד ערוצי השיווק במנועי חיפוש (SEO/PPC) באים לידי ביטוי במערך השיווקי של ארגונים גדולים (500+ עובדים), הפעם אני מעוניין להתייחס לעסקים קטנים ובינוניים (רובם מונים פחות מ -10 עובדים) ולהציג את נתוני הסקר של Clutch.
הסקר של Clutch, מנה כ- 352 בעלי עסקים קטנים ובינוניים כאשר כ- 73% מהעסקים מונים 1-10 עובדים עם מחזור שנתי של עד מיליון דולר. מטרת הסקר היא לבדוק כיצד ערוצי השיווק הדיגיטליים (SEO/PPC) באים לידי ביטוי בפעילות השיווקית של העסק. הסקר נערך בארה"ב אך לפחות מהניסיון שלי ומשיחות שאני עורך עם לקוחות ובעלי עסקים במפגשים שונים, זה די מזכיר את המצב בישראל…
ממצאים עיקריים
- חצי מהעסקים שיש להם אתר אינטרנט לא עושים קידום אתרים אורגני (SEO), דבר אשר מפחית את החשיפה של האתר שלהם בצורה משמעותית.
- בשנים הקרובות כ- 60% מהעסקים הקטנים מתכוונים להתחיל בתהליך קידום אתרים אורגני (SEO)
- הריטיינר החודשי לקידום האתר הוא הגורם מספר 1 לכך שבעלי עסקים קטנים ובינוניים מתרחקים מ – SEO, רק 34% מהם שוכרים חברת קידום אתרים שתעזור להם בצורה יומיומית/חודשית.
- מתוך בעלי העסקים שעוברים תהליך קידום אתרים כלשהו, 57% מהם מתרכזים באופטימיזציה של האתר או קידום אתרים לוקאלי רק 25% מייצרים תוכן איכותי שמטרתו להרוויח קישורים נכנסים לאתר.
- רק 26% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים מנהלים קמפיין PPC / קידום אתרים ממומן במנועי החיפוש.
רק 50% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים עוברים תהליך של קידום אתרים אורגני (SEO)
לפני שבכלל מדברים על SEO לאתר, צריך שיהיה אתר 🙂
נתון שבעיני הוא לא פחות ממדהים ל – 46% מבעלי העסקים שענו על הסקר – אין בכלל אתר אינטרנט. מתוך בעלי העסקים שיש להם אתר אינטרנט, רק 50% מהם מבצעים פעולות SEO כלשהן להגדלת הנוכחות הוירטואלית שלהם.
מעורבות SEO נמוכה יוצרת מצב בו בעלי העסקים משאירים את משימת האיתור והחשיפה שלהם ליד הגורל – מי יודע, אולי באמת מישהו יגיע לעמוד ה – 5 בביטוי הקצה שלך 🙂
טכניקות SEO מאפשרות לבעל העסק לקבוע כיצד מנועי החיפוש, לקוחות פונציאליים ולקוחות קיימים תופסים את השירותים והמוצרים שלו. עסקים קטנים ובינוניים אשר לא מבצעים קידום אתרים אורגני (SEO) מפספסים הזדמנות גדולה להגדלת העסק, הסמכותיות והאמינות שלהם.
אנשים פונים ל – Google בשביל לקבל תשובות לשאלות שלהם, ברגע שהאתר שלך מופיע במקום הראשון בגוגל, זה מקנה לך סמכות רבה – כי המיקום הגבוה מצביע על כך שהעסק שלך מספק את התשובה לשאלה של הגולש, זו לא רק מודעה פרסומית – גארט מרגוט, מנכ"ל Directive Consulting
עסקים קטנים ובינוניים מתכננים להקצות יותר משאבים ל – SEO בעתיד הקרוב
למרות המעורבות הנמוכה בקרב בעלי עסקים קטנים ובינוניים בתהליכי SEO, המודעות לנושא גדלה ו – 60% מהם מתכוונים להכנס לתהליך SEO בשנה הקרובה.
לצערנו, בעלי עסקים קטנים ובינוניים חשופים יותר למניפולציות, הבטחות ומצגי שווא מצד חברות כאלה ואחרות. מומלץ שכל בעל עסק שמתחיל תהליך SEO, ישים לב לנקודות הבאות:
- הבנה בסיסית – מומלץ כי כל בעל עסק ישקיע מעט זמן בלימוד בסיסי של תהליכי SEO. הבנה זו תוכל לעזור לו לקנות שירותים של חברת קידום אתרים מקצועית ולבצע השוואה (גם אם היא בסיסית/שטחית מאוד) בין ספקים שונים.
- חברת קידום אתרים – כמו בכל תחום, מומלץ לעבוד מול חברת קידום אתרים אמינה, מקצועית ובעלת יכולות. אל תתבייש לשאול את נציג המכירות, הפרילנסר או בעל החברה שאלות קשות (ומכשילות) כמו האם ישנה התחייבות לקידום האתר בגוגל, מהם המדדים להצלחה בקידום בעיני החברה, היכן יופיעו הקישורים שלי וכדומה.
- משאבים – מומלץ להקציב מספיק משאבים (תקציב, זמן, כח אדם וכדומה) בשביל לקיים אסטרטגיית SEO לאורך זמן. בסופו של יום, אתה מקבל מה שאתה משלם, אם אתה בוחר בקידום אתרים זול במיוחד, אל תתפלא אם אתה לא מגיע לשום מקום 🙂
בעלי עסקים קטנים ובינוניים מתרכזים באופטימיזצייה לקוד וקידום אתרים לוקאלי
רוב בעלי העסקים הקטנים והבינוניים מתרכזים בביצוע אופטימיזציית SEO בסיסית לקוד האתר ובתהליך קידום אתרים לוקאלי (אם עדיין לא קראת את המדריך שלי, זה הזמן 🙂 ).
בנוסף, כ – 25% מהם כותבים תוכן רלוונטי באופן קבוע בשביל לזכות בקישורים נכנסים, 24% מפרסמים פוסטים אורחים בבלוגים מקצועיים/אישיים. נתון מעניין הוא שרק 2% מהם פתחו בלוג עסקי באתר שלהם – אם אני חוזר לשיחות שערכתי בעבר, נראה לי שרובם לא מבינים בכלל מה זה בלוג, למה כדאי להקים בלוג או איך פותחים בלוג מקצועי בתוך או מחוץ לאתר.
בדרך כלל עסקים קטנים ובינוניים מחפשים את הדרך הקלה ביותר לשיפור ב – SEO, שהיא אופטימיזציית On-Page. אבל, במציאות, רוב מאמצי הקידום של העסק צריכים להיות מופנים כלפי טכניקות קידום מחוץ לאתר (Off-Page) כמו פרסום פוסטים אורחים (עם קישור לאתר) או יצירת תוכן בעל ערך שאחרים ירצו לקשר אליו. טקטיקות Off-Page הן אלה שמאפשרות לעסק לבנות את הסמכות שלו. – מתיו גולרט
תנועת גולשים הוא המדד העיקרי לבחינת תהליכי SEO בקרב בעלי עסקים קטנים ובינוניים
בדומה לסקר שנערך בקרב ארגונים גדולים גם בעלי עסקים קטנים ובינוניים מדרגים את תנועת הגולשים לאתר ממנועי החיפוש כמדד החשוב ביותר בתהליך ה – SEO. כמו כן, הצלחה בתהליך SEO נקבעת גם על פי דירוג הביטויים בתוצאות החיפוש (מיקום גבוה/נמוך) וכמות ההמרות/פניות.
בעיני הנתון החשוב ביותר הוא כמות ההמרות/פניות באתר – עם זאת, חשוב לזכור שנתון זה יכול להיות מושפע בגורמים רבים כמו עיצוב האתר, חווית המשתמש (UX), יכולות המכירה של בעל העסק או נציגי המכירות ועוד גורמים שלא תמיד בשליטת מקדם האתר.
רוב בעלי העסקים הקטנים והבינוניים מבצעים SEO כחלק מפעילות העסק (In-House)
64% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים מסתמכים על ידע ומשאבים בתוך העסק בשביל לעשות SEO, רק 34% פועלים מול חברת קידום אתרים לביצוע תהליכי SEO.
חברה לקידום אתרים יכולה להביא ניסיון תיאורטי ומעשי אשר מקצר בצורה משמעותית את עקומת הלמידה של בעל העסק, אמצעים ותשתיות לקידום מואץ יותר של האתר. לפי דעתי, בתחומים בעלי תחרות בינונית ומעלה לבעל עסק שפועל בצורה עצמאית אין שום סיכוי מול חברת קידום אתרים מבוססת אשר רותמת את הכח שלה לקידום האתר המתחרה.
הסיבה המרכזית לכך שרוב הפעילות מבוצעת בתוך העסק (In-House) היא כתוצאה מהעלות החודשית של תהליכי SEO מתקדמים. כאשר משווים בין עסקים קטנים (עד 10 עובדים) לעסקים בינוניים (10+ עובדים) ניתן לראות כי בעסקים בינוניים ישנה סבירות גדולה יותר לעבודה מול חברה מקצועית לקידום אתרים.
רוב בעלי העסקים הקטנים והבינוניים לא מנהלים קמפיין PPC במנועי החיפוש
פרסום PPC היא אפשרות נוספת למשיכת גולשים רלוונטים, ממוקדים ומפולחים לאתר. פרסום PPC יכול לבוא לידי ביטוי בצורות רבות כמו תשלום לפי קליק (PPC) בגוגל, פרסום PPC בוידאו (Youtube), פרסום PPC בפייסבוק וכדומה.
נתוני הסקר מצביעים על כך שרק 26% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים מנהלים קמפיין PPC כאסטרטגיית שיווק דיגיטלית של העסק. בדומה ל – SEO, המודעות לנושא עולה עם הזמן וב – 2017, כ – 54% מהעסקים הקטנים והבינוניים צפויים לנהל קמפיין PPC כלשהו.
לסיכום, אם אתה בעל עסק קטן/בינוני אשר מנסה לגדול ולמקסם רווחים באינטרנט – השלב הראשון הוא שימצאו אותך באינטרנט 🙂
תהליכי קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום במנועי חיפוש יאפשרו לך ליצור תנועת גולשים קבועה לאתר האינטרנט וכתוצאה מכך להגדיל בצורה משמעותית את כמות הפניות, הסגירות ובהתאם את שורת הרווח שלך. אתר אינטרנט שלא עובר תהליך שיווקי הוא שווה ערך לכרטיס ביקור שעוצב, הודפס ונשכח במגירה של השולחן המשרדי שלך.
סופר – סופר מעניין! (אלו נתונים שראוי שכל אחד מעוסקים בענף ידע למנף לטובת גיוס לקוחות) תודה.
בהחלט כתבה מאד מעניינת! הרבה חומר למחשבה.
תודה רבה מצוות קורנגה