Signup קידום אתרים
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
איך שיווק במנועי חיפוש (SEO/PPC) בא לידי ביטוי בעסקים קטנים ובינוניים? – מחקר עדכני ל -2016
Signup קידום אתרים » בלוג קידום אתרים » איך שיווק במנועי חיפוש (SEO/PPC) בא לידי ביטוי בעסקים קטנים ובינוניים? – מחקר עדכני ל -2016

איך שיווק במנועי חיפוש (SEO/PPC) בא לידי ביטוי בעסקים קטנים ובינוניים? – מחקר עדכני ל -2016

12 ביולי 2016 2 תגובות עידן שלומן

במאמר הקודם הצגתי כיצד ערוצי השיווק במנועי חיפוש (SEO/PPC) באים לידי ביטוי במערך השיווקי של ארגונים גדולים (500+ עובדים), הפעם אני מעוניין להתייחס לעסקים קטנים ובינוניים (רובם מונים פחות מ -10 עובדים) ולהציג את נתוני הסקר של Clutch.

הסקר של Clutch, מנה כ- 352 בעלי עסקים קטנים ובינוניים כאשר כ- 73% מהעסקים מונים 1-10 עובדים עם מחזור שנתי של עד מיליון דולר. מטרת הסקר היא לבדוק כיצד ערוצי השיווק הדיגיטליים (SEO/PPC) באים לידי ביטוי בפעילות השיווקית של העסק. הסקר נערך בארה"ב אך לפחות מהניסיון שלי ומשיחות שאני עורך עם לקוחות ובעלי עסקים במפגשים שונים, זה די מזכיר את המצב בישראל…

ממצאים עיקריים

  • חצי מהעסקים שיש להם אתר אינטרנט לא עושים קידום אתרים אורגני (SEO), דבר אשר מפחית את החשיפה של האתר שלהם בצורה משמעותית.
  • בשנים הקרובות כ- 60% מהעסקים הקטנים מתכוונים להתחיל בתהליך קידום אתרים אורגני (SEO)
  • הריטיינר החודשי לקידום האתר הוא הגורם מספר 1 לכך שבעלי עסקים קטנים ובינוניים מתרחקים מ – SEO, רק 34% מהם שוכרים חברת קידום אתרים שתעזור להם בצורה יומיומית/חודשית.
  • מתוך בעלי העסקים שעוברים תהליך קידום אתרים כלשהו, 57% מהם מתרכזים באופטימיזציה של האתר או קידום אתרים לוקאלי רק 25% מייצרים תוכן איכותי שמטרתו להרוויח קישורים נכנסים לאתר.
  • רק 26% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים מנהלים קמפיין PPC / קידום אתרים ממומן במנועי החיפוש.

רק 50% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים עוברים תהליך של קידום אתרים אורגני (SEO)

לפני שבכלל מדברים על SEO לאתר, צריך שיהיה אתר 🙂

נתון שבעיני הוא לא פחות ממדהים ל – 46% מבעלי העסקים שענו על הסקר – אין בכלל אתר אינטרנט. מתוך בעלי העסקים שיש להם אתר אינטרנט, רק 50% מהם מבצעים פעולות SEO כלשהן להגדלת הנוכחות הוירטואלית שלהם.

מעורבות SEO נמוכה יוצרת מצב בו בעלי העסקים משאירים את משימת האיתור והחשיפה שלהם ליד הגורל – מי יודע, אולי באמת מישהו יגיע לעמוד ה – 5 בביטוי הקצה שלך 🙂

קידום אתרים (SEO) בעסקים קטנים ובינוניים

טכניקות SEO מאפשרות לבעל העסק לקבוע כיצד מנועי החיפוש, לקוחות פונציאליים ולקוחות קיימים תופסים את השירותים והמוצרים שלו. עסקים קטנים ובינוניים אשר לא מבצעים קידום אתרים אורגני (SEO) מפספסים הזדמנות גדולה להגדלת העסק, הסמכותיות והאמינות שלהם.

אנשים פונים ל – Google בשביל לקבל תשובות לשאלות שלהם, ברגע שהאתר שלך מופיע במקום הראשון בגוגל, זה מקנה לך סמכות רבה – כי המיקום הגבוה מצביע על כך שהעסק שלך מספק את התשובה לשאלה של הגולש, זו לא רק מודעה פרסומית – גארט מרגוט, מנכ"ל Directive Consulting

עסקים קטנים ובינוניים מתכננים להקצות יותר משאבים ל – SEO בעתיד הקרוב

למרות המעורבות הנמוכה בקרב בעלי עסקים קטנים ובינוניים בתהליכי SEO, המודעות לנושא גדלה ו – 60% מהם מתכוונים להכנס לתהליך SEO בשנה הקרובה.

משאבי SEO בעתיד

לצערנו, בעלי עסקים קטנים ובינוניים חשופים יותר למניפולציות, הבטחות ומצגי שווא מצד חברות כאלה ואחרות. מומלץ שכל בעל עסק שמתחיל תהליך SEO, ישים לב לנקודות הבאות:

  1. הבנה בסיסית – מומלץ כי כל בעל עסק ישקיע מעט זמן בלימוד בסיסי של תהליכי SEO. הבנה זו תוכל לעזור לו לקנות שירותים של חברת קידום אתרים מקצועית ולבצע השוואה (גם אם היא בסיסית/שטחית מאוד) בין ספקים שונים.
  2. חברת קידום אתרים – כמו בכל תחום, מומלץ לעבוד מול חברת קידום אתרים אמינה, מקצועית ובעלת יכולות. אל תתבייש לשאול את נציג המכירות, הפרילנסר או בעל החברה שאלות קשות (ומכשילות) כמו האם ישנה התחייבות לקידום האתר בגוגל, מהם המדדים להצלחה בקידום בעיני החברה, היכן יופיעו הקישורים שלי וכדומה.
  3. משאבים – מומלץ להקציב מספיק משאבים (תקציב, זמן, כח אדם וכדומה) בשביל לקיים אסטרטגיית SEO לאורך זמן. בסופו של יום, אתה מקבל מה שאתה משלם, אם אתה בוחר בקידום אתרים זול במיוחד, אל תתפלא אם אתה לא מגיע לשום מקום 🙂

בעלי עסקים קטנים ובינוניים מתרכזים באופטימיזצייה לקוד וקידום אתרים לוקאלי

רוב בעלי העסקים הקטנים והבינוניים מתרכזים בביצוע אופטימיזציית SEO בסיסית לקוד האתר ובתהליך קידום אתרים לוקאלי (אם עדיין לא קראת את המדריך שלי, זה הזמן 🙂 ).

בנוסף, כ – 25% מהם כותבים תוכן רלוונטי באופן קבוע בשביל לזכות בקישורים נכנסים, 24% מפרסמים פוסטים אורחים בבלוגים מקצועיים/אישיים. נתון מעניין הוא שרק 2% מהם פתחו בלוג עסקי באתר שלהם – אם אני חוזר לשיחות שערכתי בעבר, נראה לי שרובם לא מבינים בכלל מה זה בלוג, למה כדאי להקים בלוג או איך פותחים בלוג מקצועי בתוך או מחוץ לאתר.

טקסטיקות SEO בקרב עסקים קטנים ובינוניים

בדרך כלל עסקים קטנים ובינוניים מחפשים את הדרך הקלה ביותר לשיפור ב – SEO, שהיא אופטימיזציית On-Page. אבל, במציאות, רוב מאמצי הקידום של העסק צריכים להיות מופנים כלפי טכניקות קידום מחוץ לאתר (Off-Page) כמו פרסום פוסטים אורחים (עם קישור לאתר) או יצירת תוכן בעל ערך שאחרים ירצו לקשר אליו. טקטיקות Off-Page הן אלה שמאפשרות לעסק לבנות את הסמכות שלו. – מתיו גולרט

תנועת גולשים הוא המדד העיקרי לבחינת תהליכי SEO בקרב בעלי עסקים קטנים ובינוניים

בדומה לסקר שנערך בקרב ארגונים גדולים גם בעלי עסקים קטנים ובינוניים מדרגים את תנועת הגולשים לאתר ממנועי החיפוש כמדד החשוב ביותר בתהליך ה – SEO. כמו כן, הצלחה בתהליך SEO נקבעת גם על פי דירוג הביטויים בתוצאות החיפוש (מיקום גבוה/נמוך) וכמות ההמרות/פניות.

מדדי הצלחה ב- SEO

בעיני הנתון החשוב ביותר הוא כמות ההמרות/פניות באתר – עם זאת, חשוב לזכור שנתון זה יכול להיות מושפע בגורמים רבים כמו עיצוב האתר, חווית המשתמש (UX), יכולות המכירה של בעל העסק או נציגי המכירות ועוד גורמים שלא תמיד בשליטת מקדם האתר.

רוב בעלי העסקים הקטנים והבינוניים מבצעים SEO כחלק מפעילות העסק (In-House)

64% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים מסתמכים על ידע ומשאבים בתוך העסק בשביל לעשות SEO, רק 34% פועלים מול חברת קידום אתרים לביצוע תהליכי SEO.

SEO כחלק מפעילות העסק (In-House)

חברה לקידום אתרים יכולה להביא ניסיון תיאורטי ומעשי אשר מקצר בצורה משמעותית את עקומת הלמידה של בעל העסק, אמצעים ותשתיות לקידום מואץ יותר של האתר. לפי דעתי, בתחומים בעלי תחרות בינונית ומעלה לבעל עסק שפועל בצורה עצמאית אין שום סיכוי מול חברת קידום אתרים מבוססת אשר רותמת את הכח שלה לקידום האתר המתחרה.

הסיבה המרכזית לכך שרוב הפעילות מבוצעת בתוך העסק (In-House) היא כתוצאה מהעלות החודשית של תהליכי SEO מתקדמים. כאשר משווים בין עסקים קטנים (עד 10 עובדים) לעסקים בינוניים (10+ עובדים) ניתן לראות כי בעסקים בינוניים ישנה סבירות גדולה יותר לעבודה מול חברה מקצועית לקידום אתרים.

פעילות SEO לפי גודל העסק

רוב בעלי העסקים הקטנים והבינוניים לא מנהלים קמפיין PPC במנועי החיפוש

פרסום PPC היא אפשרות נוספת למשיכת גולשים רלוונטים, ממוקדים ומפולחים לאתר. פרסום PPC יכול לבוא לידי ביטוי בצורות רבות כמו תשלום לפי קליק (PPC) בגוגל, פרסום PPC בוידאו (Youtube), פרסום PPC בפייסבוק וכדומה.

נתוני הסקר מצביעים על כך שרק 26% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים מנהלים קמפיין PPC כאסטרטגיית שיווק דיגיטלית של העסק. בדומה ל – SEO, המודעות לנושא עולה עם הזמן וב – 2017, כ – 54% מהעסקים הקטנים והבינוניים צפויים לנהל קמפיין PPC כלשהו.

ניהול קמפיין PPC
ניהול קמפיין PPC בעתיד

לסיכום, אם אתה בעל עסק קטן/בינוני אשר מנסה לגדול ולמקסם רווחים באינטרנט – השלב הראשון הוא שימצאו אותך באינטרנט 🙂

תהליכי קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום במנועי חיפוש יאפשרו לך ליצור תנועת גולשים קבועה לאתר האינטרנט וכתוצאה מכך להגדיל בצורה משמעותית את כמות הפניות, הסגירות ובהתאם את שורת הרווח שלך. אתר אינטרנט שלא עובר תהליך שיווקי הוא שווה ערך לכרטיס ביקור שעוצב, הודפס ונשכח במגירה של השולחן המשרדי שלך.

אם נהנת מפוסט זה, הרשם עוד היום לעדכונים בדואר אלקטרוני (בחינם).

קבל מאמרים, טיפים וכלים בלעדיים ישירות לתיבה שלך בכל פעם שמתפרסם תוכן חדש בבלוג.

אודות עידן שלומן

עידן שלומן הוא שותף בחברת Signup קידום אתרים, מומחה קידום אתרים בעל ניסיון של יותר מ -7 שנים בקידום אתרים אורגני (מחקר, אופטימיזציה, קישורים וכדומה), ניתוח סטטיסטי ומוניטיזציה לאתרים באמצעות תוכניות שותפים באינטרנט. ניתן ליצור עימי קשר דרך טופס יצירת הקשר ב- Signup, דרך פייסבוק או Google+.


עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך..

  • איך לזהות קישור טוב ? איך לזהות קישור טוב ?
  • כנס קידום אתרים קהילתי ב – 22.11.12כנס קידום אתרים קהילתי ב – 22.11.12
  • בניית פרופיל קישורים טבעי לאחר גוגל פינגווין בניית פרופיל קישורים טבעי לאחר גוגל פינגווין
  • קידום אתרים שלילי בגוגל – מקרה בוחן קידום אתרים שלילי בגוגל – מקרה בוחן
יצירת קשר
לקבלת הצעת מחיר הוגנת, משתלמת ומותאמת לצרכי האתר שלך התקשר עכשיו ל - 050-6950312 או מלא את הטופס הבא ואנו נחזור אליך בהקדם האפשרי.

    שם מלא (*) :
    טלפון (*) :
    דואר אלקטרוני (*) :


    2 תגובות

    1. איתן יריב 15 ביולי 2016 בשעה 21:15

      סופר – סופר מעניין! (אלו נתונים שראוי שכל אחד מעוסקים בענף ידע למנף לטובת גיוס לקוחות) תודה.

    2. קורנגה קידום אתרים 25 ביולי 2016 בשעה 15:14

      בהחלט כתבה מאד מעניינת! הרבה חומר למחשבה.
      תודה רבה מצוות קורנגה

    שותף מוסמך של גוגל (Google)
    © 2000-2015 Signup קידום אתרים מקצועי, כל הזכויות שמורות, כל השמות והסימנים הינם סימנים מסחריים של החברות עצמן.
    חברת Signup קידום אתרים מעניקה שירותי קידום אתרים (מחקר, אופטימיזציה למנועי חיפוש ובניית קישורים) ושירותי בניית אתרים לעסקים באינטרנט.טלפון :050-6950312.
    כתובת המשרד:דרך עכו חיפה 47, קרית מוצקין.

    תנאי שימוש • מדיניות פרטיות • הצהרת נגישות

    עדכונים בדואר אלקטרוני

    הרשם עכשיו בחינם לעדכונים בדואר אלקטרוני (בתוך פחות מ – 2 דקות) וקבל עדכונים על מאמרים, טיפים וחדשות אשר מתפרסמות בבלוג של Signup.

    ×