Signup קידום אתרים
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
  • עמוד הבית
  • אודות Signup
    • תרומה לקהילה
  • פתרונות שיווקיים
    • אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO
    • קידום אתרים ממומן PPC
    • כתיבת תוכן לאתרים באינטרנט
    • מיתוג אישי ועסקי באינטרנט
    • קניית קישורים איכותיים
    • בניית אתרי וורדפרס
  • לקוחות נבחרים
    • המלצות מלקוחות Signup
  • בלוג
  • מאמרים ומחקרים
    • מדריך קידום אתרים לוקאלי (Local SEO)
    • מדריך הפינגווין שנשך אותי
    • מילון מונחים
    • ביקורות אחסון אתרים
    • שובר מתנה לפרסום בגוגל אדוורדס (Google Adwords)
    • יצירת דוח SEO בחינם
  • יצירת קשר
כיצד המעבר ל – 4 מודעות גוגל אדוורדס בגוגל משפיע עליך?
Signup קידום אתרים » בלוג קידום אתרים » כיצד המעבר ל – 4 מודעות גוגל אדוורדס בגוגל משפיע עליך?

כיצד המעבר ל – 4 מודעות גוגל אדוורדס בגוגל משפיע עליך?

21 בפברואר 2016 6 תגובות עידן שלומן

בסוף השבוע האחרון, גוגל ביצעה את אחד השינויים המשמעותיים ביותר בתוצאות החיפוש שלה בכך שהיא הסירה את מודעות גוגל אדוורדס (Google Adwords) הממומנות מצד תוצאות החיפוש והחלה להציג אותן בחלק העליון והתחתון של תוצאות החיפוש.

מהיום במחשבים שולחניים יוצגו עד 4 מודעות אדוורדס בחלק העליון של עמוד התוצאות (במקום עד 3 מודעות) ובמכשירים סלולריים יוצגו עד 3 מודעות אדוורדס בחלק העליון (במקום עד 2 מודעות) – נכון להיום, נציגי גוגל טוענים שיוצגו 4 מודעות אך ורק על ביטויים מסחריים מובהקים.

בשביל להבין טוב יותר על מה מדובר, הנה צילום מסך לתוצאות שמוצגות בגוגל על הביטוי "ביטוח רכב". כמובן, שניתן לבצע חיפוש על כמעט כל ביטוי מסחרי אחר ולראות בלוק מודעות דומה.

4 מודעות גוגל אדוורדס

באיזו תדירות מוצגות 4 מודעות גוגל אדוורדס בתוצאות החיפוש?

לפי כלי המעקב של MozCast, ניתן לראות כי כ – 19.3% מתוצאות החיפוש כוללות 4 מודעות אדוורדס. סביר להניח שמגמה זו תגדל בעתיד הקרוב והקפיצה המשמעותית בימים האחרונים מצביעה על כך שהשינוי הוא קבוע ויצא משלב הניסוי בגוגל.

תדירות הצגת 4 מודעות גוגל אדוורדס

מבחינת פילוח לבלוקים, עדיין ניתן לראות יותר תוצאות חיפוש אשר כוללות מודעה 1 או 3 בראש תוצאות החיפוש האורגניות. נכון להיום, גוגל מציגה יותר בלוקים של 4 מודעות מאשר בלוקים של 2 מודעות בראש תוצאות החיפוש.

תדירות הצגת 4 מודעות גוגל אדוורדס

מדוע גוגל ביצעה את השינוי בתוצאות החיפוש?

השינוי הנוכחי משקף מספר מגמות בולטות בתחום התנהגות הגולשים והתפתחות מנוע החיפוש:

  • חיפוש שולחני מול סלולרי – גוגל מדמה את ממשק תוצאות החיפוש הסלולרי במחשבים השולחניים. התפתחות המכשירים הסלולריים והפצה מאסיבית שלהם ברחבי העולם (כולל ברחבי העולם השלישי ובאזורים שעד היום לא היו מחוברים כלל לאינטרנט) גורמת לכך שיותר ויותר גולשים נמצאים בסלולר. סביר להניח שגוגל מעוניינת ליצור אחידות וסטנדרטים ברורים בעולם החיפוש/פרסום.משתמשים סלולריים מול שולחניים
  • גרף הידע של גוגל – בשנים האחרונות, ביותר ויותר מקרים אנו נחשפים לתוצאות מתוך גרף הידע של גוגל (Google Knowledge Graph). תוצאות אלה היו משולבות לצד תוצאות החיפוש וכתוצאה מכך מודעות גוגל אדוורדס נדחקו לתחתית עמוד תוצאות החיפוש (ברוב המקרים, המודעות הופיעו Below The Fold).מוזיאון הלובר בגרף הידע של גוגל

כיצד השינוי משפיע על קידום אתרים אורגני או קידום אתרים ממומן בגוגל?

זה ממש מוקדם להסיק מסקנות חותכות ואני בטוח שאנו נהיה עדים לשינויים נוספים בתוצאות החיפוש. עם זאת, לפי דעתי כבר עכשיו אפשר לציין 2 נקודות משמעותיות:

  1. עלייה במחיר לקליק בגוגל אדוורדס – לא לחינם גוגל משנים כל הזמן את מבנה התוצאות, הסדר והנראות שלהם – המטרה של גוגל היא להציג עלייה ברווחים לקהל המשקיעים שלהם. השינוי הנוכחי נערך לאחר ניסוי מתמשך של גוגל אשר החל עוד בשנת 2010 כאשר תוצאות החיפוש היו נראות כך:4 מודעות גוגל אדוורדס בשנת 2010ניתן להעריך בסבירות גבוהה שכאשר ישנן עד 4 מודעות בחלק העליון של עמוד התוצאות (Above The Fold) מעכשיו המפרסמים יצרכו לשלם הרבה יותר כסף בשביל להופיע בהן. שאר המפרסמים שלא יסכימו לשלם את העלות הגבוהה יוצגו בחלק התחתון של העמוד אשר לפי מחקרי ונתוני עבר בנוגע להתפלגות גולשים בתוצאות החיפוש מוביל לפחות כניסות/חשיפות בצורה משמעותית.
  2. CTR אורגני / ממומן – מקדמי אתרים רבים אשר עוסקים בקידום אורגני פוחדים מן השינוי וכמובן מצהירים שה – SEO מת בכל שינוי משמעותי של גוגל בתוצאות החיפוש. דווקא הפעם, אני חושב שפחות "מסיחי דעת" בדמות מודעות גוגל אדוורדס צדדיות יובילו לאחוז הקלקה גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגניות והממומנות אשר יוצגו לגולש. אני מניח שבחודש הקרוב אנו נצפה כבר במחקר משתמשים ראשוני במפות חום או ניתוח סטטיסטי אשר יאשש או יפריך זאת.באותו עניין, שווה להזכיר את הבדיקה שחברת Mediative ערכה בשנת 2014 אשר הציגה כי הגולשים מתפתחים ביחד עם גוגל והם סורקים את תוצאות החיפוש בצורה אנכית ולא אופקית (כתוצאה משימוש הולך וגובר במכשירים סלולריים). Mediative הוכיחו כי הגולשים צופים ביותר תוצאות בכל חיפוש אבל משקיעים פחות זמן לצפייה בכל אחת מתוצאות החיפוש שמוגשות להן.סריקה אנכית בגוגל

לסיכום, אפשר להגיד שבהחלט מדובר בשינוי משמעותי בגוגל. כאמור, עדיין מוקדם להסיק מסקנות חותכות בנושא, אבל המגמה היא ברורה. גוגל מעוניינת למקסם את הרווחים שלה מפלטפורמת הפרסום שלה, Google AdWords, ובדרך ליצור סטנדרט פרסום שולחני אשר דומה כמה שיותר לחיפוש סלולרי.

כמו תמיד, אשמח מאוד אם תשתף אותי ואת הגולשים בתובנות שלך על הנושא – פרסם את התגובה שלך בהמשך פוסט זה.

אם נהנת מפוסט זה, הרשם עוד היום לעדכונים בדואר אלקטרוני (בחינם).

קבל מאמרים, טיפים וכלים בלעדיים ישירות לתיבה שלך בכל פעם שמתפרסם תוכן חדש בבלוג.

אודות עידן שלומן

עידן שלומן הוא שותף בחברת Signup קידום אתרים, מומחה קידום אתרים בעל ניסיון של יותר מ -7 שנים בקידום אתרים אורגני (מחקר, אופטימיזציה, קישורים וכדומה), ניתוח סטטיסטי ומוניטיזציה לאתרים באמצעות תוכניות שותפים באינטרנט. ניתן ליצור עימי קשר דרך טופס יצירת הקשר ב- Signup, דרך פייסבוק או Google+.


עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך..

  • עדכון פינגווין 2.0 בגוגל – מאי 2013עדכון פינגווין 2.0 בגוגל – מאי 2013
  • קידום אתרים מול עיצוב אתרים – פרדוקס הבחירהקידום אתרים מול עיצוב אתרים – פרדוקס הבחירה
  • מחולל דוחות SEO לקידום אתרים בחינם – כלי קידום אתרים חדש ב – Signupמחולל דוחות SEO לקידום אתרים בחינם – כלי קידום אתרים חדש ב – Signup
  • כלי קידום אתרים חדשים ב – Bing Webmaster Tools כלי קידום אתרים חדשים ב – Bing Webmaster Tools
יצירת קשר
לקבלת הצעת מחיר הוגנת, משתלמת ומותאמת לצרכי האתר שלך התקשר עכשיו ל - 050-6950312 או מלא את הטופס הבא ואנו נחזור אליך בהקדם האפשרי.

    שם מלא (*) :
    טלפון (*) :
    דואר אלקטרוני (*) :


    6 תגובות

    1. עמית מלכי 21 בפברואר 2016 בשעה 13:13

      עידן סיכמת את זה נהדר.
      כבר שנים אני שומע על פטירתו של ה seo
      ובנתיים הוא רק הולך ומתחזק.
      הממומן עושה מליארדים לגוגל
      למרות שעדיין רק 11-15% מקליקים עליו

      • עידן שלומן 21 בפברואר 2016 בשעה 14:13

        היי עמית,
        אני לא יודע אם ה – SEO מתחזק, אבל הוא בהחלט משתנה עם הזמן. 🙂

    2. נדב חייקין בנתור 21 בפברואר 2016 בשעה 14:11

      הי עידן
      תודה על העדכון. הגעתי אליך דרך פייסבוק. אפילו לא ידעתי על השינוי.

      אני דווקא מרוצה – בתור מישהו שמציע ללקוחות גם ממומן וגם אורגני אני חושב שאולי זה חיזק אותי משני הכיוונים.

      • עידן שלומן 21 בפברואר 2016 בשעה 14:14

        נדב,
        אני שמח שחידשתי לך, גם אני לא ידעתי על זה עד אתמול 🙂

    3. אלי 21 בפברואר 2016 בשעה 14:27

      כל הכבוד על עוד מאמר מצויין ומהיר… 🙂

    4. עידן בן אור 21 בפברואר 2016 בשעה 23:15

      היי חבר, מאמר מעולה.

      כמו בכל דבר בתחום שלנו, ימים יגידו מה יהיו ההשפעות של השינוי הנוכחי 🙂

    שותף מוסמך של גוגל (Google)
    © 2000-2015 Signup קידום אתרים מקצועי, כל הזכויות שמורות, כל השמות והסימנים הינם סימנים מסחריים של החברות עצמן.
    חברת Signup קידום אתרים מעניקה שירותי קידום אתרים (מחקר, אופטימיזציה למנועי חיפוש ובניית קישורים) ושירותי בניית אתרים לעסקים באינטרנט.טלפון :050-6950312.
    כתובת המשרד:דרך עכו חיפה 47, קרית מוצקין.

    תנאי שימוש • מדיניות פרטיות • הצהרת נגישות

    עדכונים בדואר אלקטרוני

    הרשם עכשיו בחינם לעדכונים בדואר אלקטרוני (בתוך פחות מ – 2 דקות) וקבל עדכונים על מאמרים, טיפים וחדשות אשר מתפרסמות בבלוג של Signup.

    ×