בשנים האחרונות אנו עדים לפריחה בשוק הדומיינים, מאות אלפי דומיינים נרשמים מידי יום לצד מאות אלפי דומיינים אשר נמחקים מן הרשמים ומוחזרים לשוק הדומיינים החופשי.
למרות שמידי יום נמחקים מאות אלפי דומיינים, עדיין קצב הגידול הוא עצום וכ – 30,000 דומיינים חדשים נרשמים מידי יום. כתוצאה מכך, ארגוני התקינה העולמיים IANA ו – ICANN יזמו פעילות אקטיבית להוספת מאות סיומות דומיין גנריות חדשות (gTLD) כמו How, Guru, Here, Solutions, Technology, Brand, Club, Services, Plumbing ועוד.
מטרת ארגוני התקינה העולמיים IANA ו – ICANN היא להגדיל את היצע הדומיינים כך שיותר בעלי אתרים יוכלו למצוא את דומיין החלומות שלהם.
איך גוגל מתייחסת לסיומות דומיין גנריות חדשות (gTLD)?
כיום, אני מאמין שכל בעל עסק חושב בראש ובראשונה על תהליך קידום האתר שלו בגוגל ולכן במקביל צצו שמועות, הטעיות ובעיקר תהיות על דרך ההתייחסות של גוגל לסיומות החדשות.
לאחרונה ג'ון מולר (John Mueller) מגוגל הוציא תגובה רשמית בבלוג Webmaster Central והתייחס לנושא זה בהרחבה רבה. הנקודות העיקריות שאפשר להוציא מתוך הפוסט הן:
- גוגל לא מעדיפה שום סיומת דומיין גנרית (TLD) – ההצהרה החשובה ביותר היא שגוגל מתייחסת לסיומות החדשות בצורה זהה לסיומות הישנות ( COM, NET, ORG וכדומה). מילת המפתח בסיומת הדומיין לא נותנת יתרון או חיסרון כלשהו לבעל האתר בדירוג של האתר בגוגל.
- העכביש של גוגל (Googlebot) מאנדקס את הסיומות החדשות – Googlebot יכול לסרוק, לאנדקס ולדרג את כל האתרים שיושבים על סיומות הדומיינים החדשות. כדוגמא, ג'ון מולר מציג את החיפוש
- סיומות לוקאליות כמו .london או .bayern נחשבות כסיומות דומיין גנריות – גוגל מתייחסת לסיומות לוקאליות כסיומות דומיין גנריות (למרות שבמהות הן משויכות למיקום מסויים). נכון להיום, גוגל ממשיכה את הקו שהיא נקטה בו בדומיינים כמו .eu או .asia – ג'ון מולר, מצביע על כך שיתכן שהתייחסות זו תשתנה בהמשך לאחר שגוגל תבחן את השימוש הנפוץ בדומיינים עפ סיומות מסוג זה.
- דומיינים מסוג ccTLD משמשים לשיוך גיאוגרפי – לא נקודה מפתיעה במיוחד, דומיינים עם סיומות כמו co.il, de, uk וכדומה משמשים את גוגל לשיוך גיאוגרפי עבור האתר. ניתן להשפיע על השיוך באמצעות שימוש בכלים תחת Google Webmaster Tools.
- תהליך מעבר אתר מדומיין קיים לדומיין חדש – תהליך המעבר מדומיין קיים (co.il או com ) לאחת מהסיומות החדשות מתבצע בדרך הרגילה וההנחיות בנושא לא השתנו כתוצאה מהסיומות החדשות. כמו בכל מעבר לדומיין חדש, התהליך יכול לקחת קצת זמן (תלוי בגודל ובמורכבות האתר).
לסיכום, גוגל לא מעדיפה שום סיומת דומיין גנרית (gTLD) אחת על השניה. דומיינים מסוג ccTLD מקלים על גוגל בעת השיוך הגיאוגפי של האתר. בנוסף, לפי ג'ון מולר במידה ואתה מאתר דומיין פנוי שאתה מעוניין לרכוש ולהחזיק בו לתקופה ארוכה – לך על זה. רק חשוב להבין שמבחינת גוגל אין שום הטבה או הרעה מבחינת SEO והתייחסות שווה לכל סיומות הדומיינים החדשות והישנות.
במידה ויש לך הערות, תגובות או ניסיון כלשהו בנושא, נשמח אם תפרסם את התגובה שלך בהמשך לפוסט זה.
תודה על המידע.
טוב לדעת שבכל הקשור לקידום אורגני אין לגוגל כרגע העדפה של הסיומות הישנות על פני החדשות העוסקות בתתי נישות, וניתן לספק כתובת אטרקטיבית.
עם זאת, האפיל המצוי בסיומת .קום על פני סיומת .אינפו מושרש אצלנו בתודעה ומרבית העסקים יראו את התחרות שבהשגת הבלתי מושג כאטרקטיבית יותר.
מעניין יהיה לראות את מצב שוק הדומיינים בעוד חמש שנים מהיום.