בתחילת החודש דיווחנו על עדכון בהצגת תוצאות חיפוש מקומיות בגוגל כאשר גוגל ביצעה מעבר מהצגת 7 תוצאות מקומיות ב- Google Maps ל – 3 תוצאות מקומיות בלבד.
כעת, מחקר חדש של חברת seoClarity מראה כי זהו לא השינוי היחיד. לפני ביצוע העדכון בלוק המפות של Google Maps הוצג ב – 25% מהמקרים במקום הראשון בתוצאות החיפוש האורגניות. כיום, לאחר השינוי שבוצע, בלוק המפות של Google Maps מוצג ב – 93% מהמקרים במקום הראשון.
הנה דוגמא לביטוי שבלוק המפות של Google Maps דוחק את התוצאות האורגניות לתחתית עמוד התוצאות:
הנה דוגמא לביטוי בו ניתן לראות את בלוק המפות של Google Maps במקום ה – 2 (לאחר תוצאה אורגנית בודדת או לאחר 3 תוצאות אורגניות, מצב שהיה שכיח בעבר):
מי הולך להפסיד ולהרוויח מהשינוי בהצגת בלוק המפות של Google Maps?
השינוי הזה משפיע בצורה ישירה על חברות, עסקים ותאגידים בעלי נוכחות וירטואלית בלבד אשר השקיעו בשנים האחרונות בקידום אתרים אורגני ללא שיוך גיאוגרפי ברור.
במחקר של חברת seoClarity מציגים כדוגמא את אתר Hotels.com אשר מדורג על יותר מ – 600,000 ביטויים הקשורים לתיירות בעמוד הראשון בגוגל. השינוי שבוצע על בלוק המפות של Google Maps גורם לכך שהמיקום האמיתי בתוצאות החיפוש של גוגל ירד בלפחות מיקום אחד ב – 93% מהביטויים – כאשר מסתכלים על התפלגות הגולשים בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל ניתן לאמוד את הנזק באיבוד של כ – 20%-30% מהתנועה האורגנית לאתר!
מחיפושים שאני ערכתי בנושא, אני יכול לראות עוד כמה נפגעים פוטנציאליים כמו אינדקסים, אתרי חברות ללא כתובת מאומתת בגוגל לעסק שלי (למשל, מנעולן שממוקם בתל אביב אבל מספק שירות גם לרמת גן, גבעתיים וחולון – ללא כתובת אמיתית בעיר המדוברת), עסקים נוספים באותה עיר שלא מופיעים בבלוק המפות של Google Maps.
המרוויחים הגדולים מהשינוי בבלוק המפות של Google Maps הם בעלי עסקים בעלי נוכחות אמיתית בעיר המדוברת שלא היו להם את האמצעים הכספיים, הידע או הכישורים בשביל להתחרות בעבר. בעלי עסקים אלה יכולים להיות בעלי עסקים קטנים כמו מנעולנים, אינסטלטורים או שיפוצניקים או בעלי עסקים גדולים כמו בתי מלון אשר קפצו מעל פלטפורמות שהשקיעו שנים בקידום לוקאלי (Local SEO) ואופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).
כמו תמיד, אשמח אם תשתף אותנו בתובנות שלך על הנושא – פרסם את התגובה שלך בהמשך פוסט זה.
השינוי בהחלט משמעותי ומשנה את מפת המיקומים כפי שהיו עד לאחרונה.
אין ספק שהדבר מועיל לעסקים קטנים ופוגע יותר בעסקים הבינוניים והגדולים שיש להם פיזור שטחי עבודה גדולים יותר. מצד שני מדובר בתוצאות מדוייקות יותר עבור הגולש במרבית המקרים, גם אם הן נוטות לכיוון המקומי כשלעתים זה הכללי מועיל יותר לגולש.
גוגל כמובן דואגים לעצמם בעיקר גם במהלך הזה ודוחקים את ענף קידום האתרים האורגני אל הקצה במטרה להעביר עוד ועוד מזומנים לפרסום ברשת המודעות שלהם. (זכותם, דרך אגב…).
איך קובעים איזה מפות יופיעו? מה קורה אם יש הרבה בעלי מקצוע באותה עיר כמו למשל מנעולנים בתל אביב?
אנדה, גוגל קובעים את סדר התוצאות במפות על סמך פרמטרים כמו מיקום אורגני, Citations, ביקורות גולשים ואופטימיזציה לעמוד העסקי ב – Google My Business.
לכל מי שרוצה להתקדם במפות, אני ממליץ לקרוא את המדריך קידום אתרים לוקאלי (LOCAL SEO) לעסקים
שמפרט על כל הנושאים הרלוונטים:
https://www.signup.co.il/local-seo/